روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

فزآیند عملیاتی واردات خودرو

 عدم توانایی و شاید عدم خواست خودروسازان داخلی برای تولید خودرو مناسب  معلولین و  

 

جانبازان بطوریکه این عزیزان بتوانند با توجه به محدودیت هایشان در رانندگی  با یک  

 

خودرو ایمن و مناسب وضعیت امکان رانندگی راحتی را داشته باشند 

 

پس از پیگیری ها و درخواستهای مکرر معلولین و جانبازان هیات دولت مجوز واردات خودرو برای 

 

آنان را صادر کرد 

 

در پی صدور این بخشنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران فرآیند واردات خودرو را اعلام کرد که 

 

عزیزان می توانند برای دیدن آن از لینک زیر آنرا دانلود کنند. 

 

ای کاش خودرو سازان داخلی درک می کردند که توانایی هایشان را باید مدیون توانمندیهای  

 

گذشته کم توانان امروز باشند.  

 

از اینجا دانلود کنید

  

روش دانلود بر روی دانلود کنید کلیک کنید در صفحه بعدی که باز می شود بر روی گزینه free user 

 

کلیک کنید پس از شمارش 30 ثانیه دگمه دانلود ظاهر می شود بر روی آن کلیک کنید 

 

اربعین تسلیت باد


چهل روز است که جانم بر لب آمد


                برادر برخیز از جا زینب آمد

                      

                         چهل روزه بهار من خزان شد


                                   ز داغ لاله ها قدم کمان شد




کاروان اربعین

آنچه از من خواستی با کاروان آورده‏ام
یک گلستان گل به رسم ارمغان آورده‏ام
از در و دیوار عالم فتنه می‏بارید و من
بی‏پناهان را بدین دارالامان آورده‏ام
اندرین ره از جرس هم بانگ یاری برنخاست
کاروان را تا بدین‏جا با فغان آورده‏ام
تا نگویی زین سفر با دست خالی آمدم
یک جهان درد و غم و سوز نهان آورده‏ام
قصه ویرانه شام ار نپرسی خوش‏تر است
چون از آن گلزار، پیغام خزان آورده‏ام
دیده بودم تشنگی از دل قرارت برده بود
از برایت دامنی اشک روان آورده‏ام
تا به دشت نینوا بهرت عزاداری کنم
یک نیستان ناله و آه و فغان آورده‏ام
تا نثارت سازم و گردم بلا گردان تو
در کف خود از برایت نقد جان آورده‏ام
تا دل مهرآفرینت را نرنجانم ز درد
گوشه‏ای از درد دل را بر زبان آورده‏ام

محمدعلی مجاهدی (پروانه)


چند مصوبۀ کارگشا برای ایثارگران در راه است

فاش نیوز - باتصویب مجلس بخشی ازمشکلات ایثارگران در زمینه اشتغال واستخدام برطرف می شود.

نماینده جانبازان درکارگروه ویژۀ مجلس برای برطرف کردن نقایص لایحۀ جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، در گفت وگو با"فاش نیوز"اعلام کرد درصورت تصویب پیشنهادهای کارگروه ویژۀ رسیدگی به شکایت ها و اعتراضات ایثارگران به نقص هائی که در لایحۀ جامع خدمات رسانی ایثارگران وجود دارد
از سوی کمیسیون اجتمائی مجلس و نهایتا"مجلس شورای اسلامی ، بخش عمده ای از ایراد های وارده به این لایحه و همچنین مشکلات ایثار گران حل و فصل خواهد گردید.
"یوسف مجتهد"گفت مواردی چون اشتغال واستخدام، تعمیم حق پرستاری به خانوادۀ شاهد، ماموریت آموزشی فرزندان شاهد، معافیت مالیاتی فرزندان شاهد،تعمیم لزوم رسیدگی سریع به شکایات جانبازان و همۀ ایثارگران، طرح حالت اشتغال و... از جملۀ این موارد است.
وی افزود همۀ این ها در کارگروه ویژۀ رسیدگی به اعتراض ایثارگران  مورد رسیدگی وتصویب قرار گرفته و روز سه شنبۀ هفتۀ جاری از سوی کمیسیون اجتمائی مجلس شورای اسلامی نیز برسی خواهد شد.
مجتهد اظهار داشت نمایندگان و کمیسیون دربارۀ اکثر این پیشنهادها نظر مثبت دارند و ان شاءالله اگر به تصویب این کمیسیون برسد ، به احتمال بسیار زیاد در صحن علنی مجلس نیز تصویب می شود و پس از آن اجرائی خواهد گردید.
نمایندۀ جانبازان در کارگروه ویژه درتوضیح بیشتر نسبت به جزئیات پیشنهاد های اشاره شده خاطر نشان کرد اولویت استخدام یکی ازفرزندان جانبازان بازنشسته در محل کار پدر که قانون آن از قبل بوده است براساس این پیشنهاد ها  خانوادۀ شهدا و آزادگان رانیز شامل می شود.
وی معافیت مالیات بر حقوق برای فرزندان شاهد ، اعطای ماموریت تحصیلی برای فرزندان شاهد ، تعمیم حق پرستاری برای خانوادۀ شهدا خصوصا" پدر و مادر شهدا که پیر و از کار افتاده شده باشند را از دیگر موارد این پیشنهاد ها عنوان کرد.
این عضو کار گروه ویژه برقراری مستمری حالت اشتغال برای جانبازانی که در استخدام ادارات دولتی ومشغول به کارهستند و تعمیم مادۀ 16 لایحه یعنی "لزوم رسیدگی سریع به شکایات جانبازان از ادارات و سازمان ها طی یک ماه" به دیگر ایثارگران را از جملۀ موارد یاد شده بیان داشت.
مجتهد در پایان همچنین یادآور شد پیشنهاد گردیده برای آزادگانی هم که در استخدام دولت نیستند که بیشتر آنان عضو بسیج بوده اند به میزان دو برابر حقوق همطراز افراد شاغل به ازای هر ماه از مدت اسارت، هدیۀ ایثار داده شود.

خدمات ویژه پلیس با گواهینامه جانبازی ارائه می شود


بگزارش فاش نیوز


رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد جانبازان با دریافت گواهینامه ویژه جانبازی می تواننداز خدمات ویژه پلیس بهره مندگردند.
سرهنگ حسن جهانگیری صبح امروز به خبرنگاران گفت جانبازان با فداکاری در ایام جنگ و دفاع مقدس مشکلات
جامعه را برطرف کردند  حال ما نیز باید مشکلات و مسائلی را که این قشر در بحث رانندگی و مشکلات ترافیکی دارند برطرف کنیم.
وی ادامه داد برهمین اساس با تدابیر اندیشیده شده گواهینامه ویژه جانبازان در دهه فجر افتتاح شده و به جانبازان بالای 70 درصد واگذار می شود.
جهانگیری خاطرنشان کرد دارندگان این گواهینامه از خدماتی شامل ورود به محدوده طرح ترافیک، استفاده از پارکینگ های ویژه و دریافت خدمات رایگان از سوی ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در صورت بروز مشکلات احتمالی هستند.
وی اظهار داشت بر روی این گواهینامه ها آرم جانبازان طراحی شده تا این افراد بتوانند علاوه بر دریافت خدمات از طریق دارا بودن پلاک ویژه جانبازان، از این طریق نیز از خدمات برخوردار می شوند.
رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی افزود این جانبازان می توانند با مراجعه به مرکز امور ایثارگران پلیس راهنمایی و رانندگی واقع در شهرک آزمایش و یا مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی استان ها با اخذ معرفی نامه از این مراکز و با در دست داشتن کارت جانبازی و گواهینامه اقدام به تعویض گواهینامه های خود کنند.
گفتنی است "محمود غیاثی"مسئول امورایثارگران نیروی انتظامی پیش از این اعلام کرده بود  جانبازان دارای معلولیت های حرکتی بهتر است به راهنمائی ورانندگی شعبه میدان آزادی مراجعه کنند چرا که این مرکزموانع فیزیکی ندارد.

توضیحات لاریجانی در خصوص فردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد

پارلمان‌نیوز:‌ رئیس مجلس با اشاره به خودسوزی فردی در مقابل مجلس گفت:«طبق بررسی‌های که حراست مجلس به عمل آورده است مشخص شده ایشان هیچگونه سابقه جبهه و جنگ و جانبازی نداشته بلکه سابقه زندان و اعتیاد و ... داشته است.»

به گزارش فارس، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری آئین نامه‌ای با استناد به بند 11 ماده 23 آئین نامه داخلی مجلس مربوط به حفظ شأن و جایگاه مجلس گفت:«از روز گذشته که حادثه‌ای ناگوار مقابل مجلس اتفاق افتاد و فردی با ریختن بنزین روی خود، خودسوزی کرد، در رسانه‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها علت این خودسوزی اینگونه اعلام شد که نمایندگان مجلس به فرد یاد شده اجازه ملاقات نداده بودند.»

وی افزود:«موضوع جانباز بودن یعنی استفاده از جایگاه مقدس جانبازی از دیگر مواردی بود که رسانه‌ها به آن پرداختند و به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کردند که هر دو مورد خطا و غیرواقعی است.»


فاش نیوز

             فردی که خودسوزی کرد مشکل روانی داشت

ادامه مطلب ...

یک جانباز در مقابل مجلس خود را به آتش کشید


راست و دروغ این خبر گردن فراکسیون خط امام مجلس


پارلمان‌نیوز: یک جانباز در اعتراض به عدم امکان ملاقات با نماینده حوزه انتخابیه‌اش،دقایقی پیش در مقابل مجلس خود را با بنزین به آتش کشید.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره) مجلس«پارلمان‌نیوز» و به نقل از شاهدان عینی وضعیت جسمی این جانباز بعد از این حادثه مساعد نبوده و با توجه به شدت سوختگی امکان زنده ماندن وی بسیار پائین به نظر می رسد.

گفتنی است، بعد از این حادثه این جانباز به بیمارستان منتقل شد.


بر اساس بررسی بعمل آمده فرد مذبور مه رزمنده بوده و نه جانباز

بی‌مهری مسئولان نسبت به جانبازان

گزارش سایت تابناک از وضعیت جانبازان در آسایشگاهها


سرویس اجتماعی «تابناک» ـ همیشه از خودم می‌پرسیدم چرا دیگر سخنی از مشکلات جانبازان نیست، آیا مشکلاتشان حل شده است، آیا به راحتی قادر به رفع و رجوع امور روزمره خود و خانواده خود هستند؟ و...
برای پاسخ به این پرسش و خبر از حال آنان تصمیم گرفتم سری به آسایشگاه جانبازان بزنم و از نزدیک پای صحبتشان بنشینم، اما دریغ از اجازه ورود به این اماکن.
حتی با هر بار ورود به بیمارستان با این سوال روبه رو می‌شدم: «علت دیدار شما از آنها چیست؟ باید با بنیاد شهید هماهنگ کنید.» که هر بار در دل از خودم می‌پرسیدم مگر آنها که برای دفاع از وطن و کوتاه کردن دست طمع دشمنان از سرزمینمان شجاعانه و بی‌درنگ به میدان جنگ رفته و سینه سپر کردند از کسی اجازه گرفتند و با کسی هماهنگ کردند!

آنان در آن روز با هدف دفاع رفتند اما بسیاری بر نگشتند و بسیاری هم با تنی دردمند و مجروح برگشتند و حالا نه درصد می‌خواهند و نه امکانات ویژه، بلکه فقط توجه می‌خواهند و پرستاری ودرمان، که تحمل درد آسان‌تر شده و خانواده هاشان کمتر در رنج و سختی باشند


ادامه مطلب ...

حماسه حضور در جشن انقلاب

دیروز تمام ایران شور و نشاط بود شور و نشاط از حضور در جشن پیروزی انقلاب 

 

همه آمده بودند تا ۳۰ سال استقامت و پایداری و عزت و سر بلندی ملت ایران را جشن بگیرند 

 

جانبازان نیز با حضور خود در این دریای مواج مردم ایران جشن پیروزی انقلاب را گرامی داشتند 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

 

۲۲ بهمن جشن پیروزی انقلاب

۲۲ بهمن یادآور خروش یکپارچه مردم ایران بر ضد نظام دیکتاتوری پهلوی و روز طلوع خورشید  

 

انقلاب یادآور همدلی و دوستی همه با هم اوج هیجان و شادی ملت ستم دیده ایران 

 

خاطرات پیر جماران همیشه در خاطر ما زنده است روح ملت ایران روحی که نفس گرم و 

 

ملکوتی اش زمستان سرد مردم ایران را بهار کرد  

 

 

 

در سالروز پیروزی انقلاب و به یاد آن جاودانه روح الهی جانبازان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران 

 

همگام با ملت نستوه ایران در مراسم راهپیمایی و جشن پیروزی انقلاب شرکت می کنند.  

 

 

موافقت دولت با اصلاح مقررات مربوط به واردات خودروی جانبازان

موافقت دولت با اصلاح مقررات مربوط به واردات خودروی جانبازان



بگزارش فاش نیوز- هیئت دولت با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران دربارۀ واردات 7 هزار و 928 دستگاه خودرو برای جانبازان 70 درصد مشروط به اینکه تا 5 سال حق انتقال به غیر نداشته باشند موافقت کرد.

به گزارش رسیده به «فاش نیوز»  در تصویب نامۀ هیئت دولت واردات این تعداد خودرو به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای متناسب سازی توسط جانبازان 70 درصد با لحاظ شرایطی از معافیت های گمرگی و بازرگانی برخوردار شده است.
در این تصویب نامه که در حقیقت اصلاحیۀ مصوبۀ قبلی هیئت وزیران است "معافیت از پرداخت سود بازرگانی متعلقه به خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب سازی برای جانبازان 70 درصد (دو پا و دو دست قطع از مچ و قطع نخاع) تا سقف چهل میلیون تومان و سایر جانبازان 70 درصد تا سقف سی میلیون تومان به ازای هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط به آن" برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته شده است.
همچنین معافیت از شرایط مقرر در تصویب نامه های شمارۀ 92308/ت 40587ک مورخ 7/6/1387 و شمارۀ 51215/ت 135ک مورخ 9/4/1387 نیز از مواردی است که در این اصلاحیه به چشم می خورد.
«عدم الزام به رعایت آئین نامۀ ضوابط واردات خودرو به غیر از داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو در ایران» و «رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی و شرط سال ساخت 2008 و بعد» از دیگر الزاماتی است که در این ابلاغیۀ دولت لحاظ شده است.
دربارۀ تعیین مرجع تشخیص جانبازان واجد شرایط و تأیید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای مناسب سازی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهاد و درخواست شده بود ، با این پیشنهاد موافقت شده و آمده است که «تشخیص و معرفی جانبازان واجد شرایط موضوع این تصویب نامه ، تأیید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای متناسب سازی خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهدۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.»

دربارّه یکی از بندهائی که می توانست مورد اختلاف قرارگیرد تصویب شد که " در صورت تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر امکان تولید خودرو مناسب جانبازان توسط خودروسازان داخلی و درخواست جانبازان واجد شرایط ، واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز توسط خودروسازان داخلی پس از تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از معافیت موضوع بند(1) مجاز است.
در ابلاغیه هیئت دولت تصریح شده که «این تصویب نامه جایگزین تصویب نامۀ شمارۀ44924/ت 40007ه - مورخ 28/3/1387 می شود».

گفتنی است این تصویب نامه با امضای"پرویز داودی" معاون اول رئیس جمهور به بنیاد شهید و امور ایثارگران ، وزارت امور اقتصادی و دارائی ، وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی ابلاغ گردیده است