روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

معابر پایتخت جهت تردد آسان جانبازان و معلولان بازسازی می شود

خبرگزاری حیات

شهردار تهران از مناسب سازی معابر پایتخت جهت تردد آسان جانبازان و معلولان خبر داد.
محمدباقر قالیباف در گفتگو با خبرنگار حیات افزود: در سال جاری بخشی از انهار و جوی های پایتخت سرپوشیده می شود تا جانبازان در گذر از معابر شکل نداشته باشند.
وی افزود: براساس این طرح، بخشی از جوی های غیر ضروری پایتخت نیز از شبکه فاضلاب حذف شده و تبدیل به آبراههای کوچک می شود.
وی به تعویض کفپوش برخی معابر پایتخت اشاره کرد و گفت: کفپوش های جدیدی برای گذر آسان معلولان و جانبازان تعبیر شده که نمونه آن در خیابان ولی عصر تقاطع جمهوری به کار گرفته شده است.
قالیباف گفت: همسطح سازی دریچه های معابر نیز در حال اجراست تا به خصوص جانبازان ویلچری مشکلی در تردد در پیاده روها نداشته باشند.
وی با اشاره به ماده 193 قانون برنامه سوم توسعه که مربوط به مناسب سازی فضاهای شهری برای گذر و تردد معلولان و جانبازان است، گفت: در سال جاری معابر شهر با اولویت میدان ها و معابر اصلی و نزدیک بر تقاطع ها مجهز به علایم فیزیکی و نشانه های لازم برای تردد آسان خواهند شد.
قالیباف برجسته کردن سطح پیاده روهای نزدیک به تقاطع ها برای استفاده نابینایان و تجهیز چراغ راهنمایی معابر به علایم صوتی را از دیگر مواردی اعلام کرد که در جهت مناسب سازی فضای شهری برای تردد جانبازان انجام می شود

اختصاص تسهیلات ویژه به جانبازان متقاضی مجوز طرح ترافیک

 
خبرگزاری مهر
 
تسهیلات ویژه سازمان حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال 85 ، برای بهبود امر تردد جانبازان و ایثارگران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر لزوم توجه به یادگاران گرانقدر هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: بر اساس هماهنگی و توافق بین سازمان حمل و نقل و ترافیک با بنیاد شهید و ایثارگران مقرر شده است برای جانبازان به ازاء از کارافتادگی 35 درصد به بالا که ساکن یا شاغل در محدوده طرح ترافک هستند با ارائه معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک صادر می شود.

سید جعفر تشکری هاشمی ، با بیان اینکه جهت رفع مشکلات ایثارگران - بیماران خاص - معلولان و آژانس های تاکسی تلفنی که به علت افزایش محدوده طرح ترافیک و اجرای طرح زوج و فرد با مشکلات مواجه شده اند، تقاضای افزایش سهمیه و مجوز ورود به محدوده جدید طرح زوج و فرد به شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در اسفندماه 1384 ارسال شده، اظهار امیدواری کرد تا در صورت موافقت با این درخواست بتوان خدمات لازم را به این اقشار ارائه کرد.

وی همچنین افزود: بزودی نحوه و چگونگی ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی جهت دریافت آرم طرح ترافیک برای دوره 86 - 85 از طریق رسانه های عمومی به اطلاع همشهریان خواهد رسید و به گونه ای برنامه ریزی صورت گرفته که نیاز به مراجعه مستقیم شهروندن به سازمان ترافیک نباشد و از طریق محیط الکترونیک و خدمات پستی بتوانند خدمات مورد نیاز را دریافت دارند.

مدیرعامل سازمان ترافیک با اشاره به اینکه تنها مرجع قانونی صدور مجوز طرح ترافیک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است، اظهار نظرهای پراکنده در زمینه صدور مجوز تردد در محدوده طرح را غیرمسئولانه اعلام و افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده با راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ، از ورود هرگونه خودرو فاقد آرم سازمان به محدوده طرح جلوگیری خواهد شد

رالی با اعمال شاقه

رالی با اعمال شاقه
 
مسابقات کشوری رالی خانوادگی جانبازان همچون سنوات گذشته؛ امسال نیز از اول خرداد آغاز خواهد شد.
مسابقه انتخابی رالی خانوادگی جانبازان استان تهران امروز جمعه ۲۲/۲/۸۵ از ساعت ۸ صبح از پیست فدراسیون اتومبیل رانی ورزشگاه آزادی به مقصد لواسان برای انتخاب نفرات برتر استان برگزار گردید.
 
برگزاری این مسابقه که ظاهرا برای اولین بار پس از تشکیل سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط این نهاد برگزار گردید از نقطه استارت تا پایان بسیار نامطلوب و ناهماهنگ بود . بطوریکه  باعث برانگیختن اعتراض و ناراحتی جاتبازان شد.
 
در حالی جانبازان به همراه خانوادشان پس از سه چهار ساعت رانندگی و به سختی به پایان خط رسیدند که هیچ گونه امکان پذیرایی و استراحتی برایشان فراهم نشده بود لذا مجبور شدند چند ساعتی در گرمای بالای ۳۹ درجه در زیر تابش مستقیم آفتاب بسر برند.
 
مسئولین محترم لطف کرده بودند و می خواستند در همان زیر ظل آفتاب و گرما؛ غذایی که از پیش تهیه شده و در ظرف یکبار مصرف ریخته شده  را تحویل جانبازان بدهند تا سرپایی میل کنند.
جانبازان که به امید یک مسابقه تفریحی - ورزشی با اعضای خانواده در این مسابقه حضور یافته بودند در اعتراض به نحوه برخورد و شیوه برگزاری ؛ گرفتن و خوردن غذا را تحریم و آنجا را ترک کردند. ( ظاهرا ماشین حامل ظرف غذا اصلا به مقصد نرسید)
 
این عدم مدیریت صحیح در یک محدوده استانی بود خدا آخر و عاقبت پنجمین دوره رالی کشوری جانبازان را ختم به خیر کناد.

تیم وزنه برداری معلولین و جانبازان ایران بر سکوی قهرمانی جهان

 
تیم وزنه برداری معلولین و جانبازان ایران بر سکوی قهرمانی جهان
 
ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی بار دیگر افتخاری بر افتخارات ایران افزودند . به این عزیزان خسته نباشید می گوئیم.
 
علی رغم همه افتخارآفرینی تیم های ورزشی جانبازان و معلولین  در سطح بین المللی و بر خلاف همه وعده و وعید های مسئولین؛ به ورزش این عزیزان کمتر توجه می شود و عزیزان ورزشکار جانباز و معلول صاحب عنوان قهرمانی مهجور و گمنام.
 تا جایی که آرزو می کنند ای کاش ما فوتبالیست بودیم هر چند
فوتبالیست در پیتی
 
حال اصل خبر به نقل از خبرگزاری فارس:
 
در چارچوب چهارمین دوره رقابت های جهانی کره جنوبی تیم ایران در دو بخش جوانان و بزرگسالان توانست با احراز 14 مدال بر سکوی قهرمانی تکیه زد.
در روز آخر این مبارزات کاظم رجبی در دسته 100+ کیلوگرم دوبار رکورد شکنی کرد. وی در انتخاب اول خود وزنه 245 کیلوگرمی را بالای سر برد تا مدال طلایش قطعی شود. رجبی در حرکت دوم بر وزنه 251 کیلوگرمی غلبه کرد و 5/0 کیلوگرم رکورد جهان را ارتقاء بخشید او در حرکت سوم نیز وزنه 255 کیلوگرمی را بلند کرد و این بار توانست 5/4 کیلوگرم رکورد جهان را بهبود بخشد
 
ادامه خبر
 
 

رضازاده‌ بازوبند پهلوانی‌اش‌ را به‌ یک‌ جانباز هدیه‌ کرد

رضازاده‌ بازوبند پهلوانی‌اش‌ را به‌ یک‌ جانباز هدیه‌ کرد
 
 
حسین‌ رضازاده‌ قوى‌ترین‌ مرد جهان‌ بازوبند پهلوانى‌ خود را بر بازوى‌ جانباز سرافراز «جلیل‌ باقری» بست.در مراسمى‌ که‌ در زورخانه‌ ابوالفضل(ع) اردبیل‌ برگزار شد، استاندار اردبیل‌ بازوبند پهلوانى‌ را بر بازوى‌ رضازاده‌ بست‌ ولى‌ این‌ پهلوان‌ در میان‌ صلوات‌ حاضران‌ در زورخانه‌ به‌ سوى‌ این‌ جانباز ورزشکار رفت‌ و با زدن‌ بوسه‌اى‌ بر گونه‌ وى‌ بازوبند را بر بازوى‌ او بست.رضازاده‌ در این‌ باره‌ گفت: این‌ بازوبند از نظر من‌ ارزشش‌ در مقابل‌ زحمات‌ این‌ عزیزان‌ بسیار اندک‌ است. جانبازان‌ در طول‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ از بزرگترین‌ سرمایه‌ خود که‌ همان‌ سلامتى‌ است، گذشتند تا مردم‌ ایران‌ در آسایش‌ زندگى‌ کنند
 
منبع خبر: سایت آفتاب

خسرو شکیبایی در نقش جانباز

خسرو شکیبایی در نقش جانباز
 
خسرو شکیبایی پس از مذاکرات نهایی چند روز دیگر جلوی دوربین ابوالقاسم طالبی قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر حیات ، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان حضور شکیبایی در« گناه فرزند» قطعی شد تا شاهد نقشی متفاوت از شکیبایی در این اثر باشیم .
وی در گناه فرزند نقش جانبازی که پس از سال ها اسارت به دامان خانواده اش بازگشته را ایفا می کند.
در گناه فرزند جزشکیبایی بازیگرانی چون مریلا زارعی و فاطمه گودرزی نقش آفرینی می کنند. شکیبایی اواخر سال گذشته در فیلم تازه علی قوی تن در افسانه شادی ها ایفای نقش کرد
 
خبرگزاری حیات

آشنایی با انجمن حمایت از قربانیان سلاح هاى شیمیایى

آشنایی با انجمن حمایت از قربانیان سلاح هاى شیمیایى
 
انجمن حمایت از قربانیان سلاح هاى شیمیایى (SCWVS) در وزارت کشور براساس قانون ثبت انجمن هاى غیردولتى به (NGO) یک سازمان غیر دولتى SCWVS ثبت رسیده و عمده ترین اهداف این انجمن فراهم آوردن حمایت هاى پزشکى، اجتماعى، حقوقى و فرهنگى براى ده ها هزار نفر از جانبازان شیمیایى (شامل هزاران
نفر مصدوم غیرنظامى) است که از اثرات سلاح هاى شیمیایى در طول هشت سال جنگ عراق- ایران در رنج هستند. همچنین تلاش
در جهت بالابردن کیفیت زندگى و سلامت قربانیان سلاح هاى شیمیایى و افراد خانواده آنها از جمله اهداف تاسیس این انجمن است.
اهداف: اطلاع رسانى در سطح داخلى و جهانى در زمینه کاربرد سلاح هاى شیمیایى و پیامدهاى آن. سعى در ایجاد شبکه علمى و تخصصى براى استفاده از تجارب دانشمندان و کارشناسان ایران و سایر کشورها جهت فراهم نمودن مراقبت هاى بهداشتى مناسب تر از قربانیان سلاح هاى شیمیایى، همچنین یافتن روش هاى نوین پیگیرى مشکلات بهداشتى و درمانى قربانیان به خصوص مردم غیرنظامى. ارائه اطلاعات ضرورى و توصیه هاى بهداشتى به قربانیان سلاح هاى شیمیایى و افراد خانواده ایشان. همکارى با سایر مراکز تحقیقاتى و دانشگاهى داخلى و خارج در رابطه با تحقیقات در زمینه پزشکى، اجتماعى و یا سایر اثرات عوامل شیمیایى. انجمن فعالیت هاى صلح طلبانه با شعار «جهانى عارى از سلاح هاى شیمیایى» و آگاه سازى افکار عمومى نسبت به خطر سلاح هاى شیمیایى براى بشریت و محیط زیست توسعه ارتباطات جهانى با کشورهایى که به نحوى تحت تاثیر جنگ و سلاح هاى کشتار جمعى قرار داشته اند. ایجاد و توسعه ارتباط با مجامع بین المللى مانند سازمان ملل، سازمان منع سلاح هاى شیمیایى (OPCW) و سایر انجمن هاى غیردولتى (NGO) که حمایت کننده قربانیان جنگ بوده و در زمینه منع استفاده از سلاح هاى کشتار جمعى (WMD) و تقویت معاهدات منع کاربرد سلاح هاى شیمیایى فعالیت مى کنند. ایجاد هماهنگى بین نهادها و سازمان هاى مسئول پیگیرى موضوع رسیدگى حقوقى به دعاوى جانبازان شیمیایى علیه استفاده کنندگان از سلاح هاى شیمیایى و تجهیزکنندگان دولت عراق در جهت به کارگیرى از این سلاح هاى ممنوعه تا حصول نتیجه علمى در این زمینه.
برخى از فعالیت هاى انجمن: برپایى کنگره سالیانه بررسى پیامدهاى کاربرد سلاح هاى شیمیایى، برپایى نمایشگاه هاى عکس، نقاشى و اسناد در داخل و خارج از کشور به منظور اطلاع رسانى در زمینه فاجعه کاربرد سلاح هاى شیمیایى علیه ایران. اعزام جانبازان شیمیایى و کارشناسان مربوطه جهت حضور در کنفرانس ها و مجامع بین المللى از جمله اجلاس سالیانه سازمان منع سلاح هاى شیمیایى در لاهه. ملاقات هاى متقابل با قربانیان بمباران اتمى در هیروشیما و NGOهاى ژاپنى و تبادلات فرهنگى در قالب نمایشگاه هاى نقاشى کودکان و غیره. انجام فعالیت گسترده حقوقى در زمینه موضوع محکومیت عوامل و حامیان حملات شیمیایى در سطح محاکم قضایى داخلى و خارجى. همکارى نزدیک با مراکز علمى و پژوهشى در اجراى طرح هاى تحقیقاتى به منظور یافتن راهکارهاى تشخیص، پیشگیرى و درمان عوارض ناشى از سلاح هاى شیمیایى
 
 
منبع خبرگزاری حیات
 

حمله ی ماموران شهرداری تهران و شهادت یک جانباز

حمله ی ماموران شهرداری تهران و شهادت یک جانباز
 
 
سه مامور شهرداری منطقه 18 به علت درگیری با اهالی روستای زرنان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، ماموران شهرداری منطقه که با حضور در منطقه زرنان اقدام به تخریب یک باب حمام خانگی در منزل مسکونی یک جانباز در بستر شهادت کرده بودند، پس از درگیری با عده ای از اهالی باعث شهادت وی شدند.

بنابراین گزارش، تخریب این حمام، به دلیل دستور شهرداری تهران جهت تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است.

به گفته خانواده اش این جانباز به دلیل استرس دچار اختلالات تنفسی شده بود. به گفته روابط عمومی فرمانداری شهریار، چندی پیش فرماندار شهریار که از وضع بد معیشتی این جانباز مطلع شده بود با حضور در منزل مسکونی وی دستور داده بود تا به وضع زندگی وی رسیدگی شود.

در ابتدای امر، دستور ساخت یک باب حمام را در منزل مسکونی وی داده بود اما به دلیل تداخل حریم منطقه 18 با شهریار ماموران شهرداری قصد تخریب داشتند. در ادامه این گفت وگو آمده است که مشکل نامشخص بودن حریم های شهریار، مشکل مهم و جدی در منطقه است.

گفتنی ست، شهردار تهران سال گذشته با تاکید بر مقابله با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شهر تهران گفت: ما به هیچ عنوان حاضر نیستیم که بروز تخلف را با اخذ جریمه و کسب درآمد، موجه جلوه دهیم.

به گزارش خبرگزاری «انتخاب»، دکتر محمد باقر قالیباف، افزود: رویکرد و نگاه شهرداری تهران به کمیسیون ماده صد به طور کامل در خدمت تهران و شهروندان عزیز تهرانی است تا با بهره‌گیری از تمامی مواهب الهی و ظرفیت‌های موجود زندگی آرام و بی‌دغدغه داشته باشند.

قالیباف تصریح کرد: این مشکل وجود داشت که بعضاً با استناد به ماده صد و به بهانه اخذ جریمه، بروز برخی تخلفات و ساخت ساز غیر مجاز توصیه می‌شد.

قالیباف افزود: برخی متخلفان از ماده صد برای خود حاشیه امنی درست کرده بودند که از آغاز به کار مدیریت جدید شهرداری با این تصور به شدت مقابله شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما هیچگونه ساخت و ساز غیر مجاز را در حریم شهر تهران برنمی‌تابیم و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را که حریم تهران را به خطر بیاندازد تخریب خواهیم کرد

فیلم مستندی به نام

فیلم مستندی به نام " جنگ آرام  در باره زندگی جانبازان شیمیایی.
 
  علی محمد قاسمی، کارگردان سینما، ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با  "مهر" در مورد کارهای جدیدش گفت :  در حال حاضر فیلم مستندی به نام " جنگ آرام " را ساخته ام  و فیلم در باره زندگی معلولان و مصدومان شیمیایی جنگ تحمیلی است .

وی تاکید کرد : فیلم محصول تلویزیون است و تهیه کنندگی آن را ارد عطارپور انجام می دهد و در حال حاضر تدوین آن را انجام می دهم.  

سازنده " یادداشت بر زمین " تاکید کرد: فیلمبرداری فیلم، حدود دو ماه طول کشید و فیلمبرداری در تهران، اصفهان و کردستان انجام گردید .

وی تاکید کرد : همیشه شخصیت، تفکر و نوع بینش  کسانی  که در جنگ و دوران دفاع مقدس حضور داشتند، برایم جالب بودند که بیشتر این علاقه مندی برمی گردد به صداقت و ایثاری که این افراد از خود نشان داده اند و اعتقاد دارم کارهایی که در خصوص نشان دادن ابعاد وجودی این عزیزان تاکنون انجام شده، به شدت ناکافی بوده است و باید بیشتر از اینها در مورد جانبازان شیمیایی فیلم تهیه شود .

علی محمد قاسمی افزود : پرداختن به این عرصه بر دوش فیلمسازانی است که سالها درحیطه سینمای دفاع مقدس فعالیت می کنند. همیشه به عنوان یک فیلمساز منتظر فرصتی بودم تا بتوانم کاری در این زمینه انجام بدهم تا دینم را به این عزیران ادا کنم و این کار را با اشتیاق و از سوی علاقه کار کردم و نه به عنوان ساختن یک فیلم. امیدوارم بعد از آماده شدن فیلم، بستر مناسبی برای نمایش فیلم به وجود آید تا کارآمدی فیلمسازان جوان درخصوص سینمای جنگ نشان داده شود

کارت تردد ویژه جانبازان صادر می‌‏شود

 
کارت تردد ویژه جانبازان صادر می‌‏شود
در سال جدید آرم و کارت ویژه تردد جانبازان واجد شرایط صادر می‌‏شود.
به گزارش ایلنا, مریم سلیمی, سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین‌‏الملل بنیاد, گفت: کلیه جانبازان 35 درصد و بالاتر می‌‏توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت دریافت کارت و آرم ویژه تردد اقدام کنند.
وی افزود: مدارک فوق‌‏الذکر شامل کپی سند خودرو, کارت خودرو, کارت جانبازی, گواهینامه, شناسنامه, یک قطعه عکس پرسنلی جدید 3*2 است که در صورت دریافت آرم و کارت ویژه تردد قبلی, لاشه‌‏های مربوطه نیز اخذ می‌‏شود.
وی خاطرنشان کرد: این عزیزان می‌‏توانند به منظور تعویض و یا دریافت آرم و کارت ویژه تردد از اول اردیبهشت‌‏ماه تا دهم خردادماه با در دست داشتن مدارک مذکور به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانی خود مراجعه تا نسبت به صدور آرم و کارت جدید اقدام لازم صورت پذیرد.
لازم به ذکر است؛ آرم و کارت تردد ویژه قبلی حسب هماهنگی‌‏های به عمل آمده از تاریخ 15 خردادماه فاقد اعتبار است
منبع: ایلنا