روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

بیاد جانباز شهید جواد مشکینی

او که نشانی از پدر بود 

 

بیاد جانباز شهید جواد مشکینی - بهروز ساقی

 

  

هنوز صدای ناله های جانسوز او در سرم می پیچد.تنی دردمند و سری مجروح اما پر از شور عشق و معنویت و چهره ای نورانی از برق نماز شب و شب زنده داری چیزی نیست که  از  یاد برود .در شب های آسایشگاه امام خمینی ،در میان ناله های دردمندانۀ جانبازان که در تمام طول شب فضای آسایشگاه را پر می کرد ؛ ضجه هایی که از زیر راه پله تاریک بلند بود ، حال و هوای دیگری داشت. فریادها و ناله های نیمه شبهای او سکوت عمیق و معنا دار روزهایش را جبران می کرد.گودی عمیقی که ترکش در جمجمه اش ایجاد کرده بود دهانۀ آتشفشانی را می مانست که بر قلۀ کوهی آرام و استوار جا خوش کرده باشد.

اوایل که تازه وارد آسایشگاه شده بودم نمی شناختمش.بعد از چند شب که صدای سوز و گداز نیم شبان او را می شنیدم از هم تختی هایم دربارۀ او پرسیدم و تازه فهمیدم که فرزند عارف و عالم بزرگ حضرت آیت الله مشکینی است.

آن روزها هنوز برایم تازگی داشت که بدانم علما و بزرگان هم مثل عموم مردم انقلابی کشورمان حتی عزیزترین کسان خود را برای دفاع از دین و میهن به قربانگاه جبهه ها بفرستند یا اینکه فرزند چنین بزرگوارانی هم ، پس از مجروحیّت ، بدون تبعیض و مثل دیگران و با آنان باشند .

بله جانباز شهید جواد مشکینی در آسایشگاه ما بستری بود و هر وقت پدر بزگوارش به ملاقاتش می آمد قبل از اینکه به دبیدار فرزندش برود ابتدا چرخی در سالن های آسایشگاه می زد ، سر تخت دیگر جانبازان حاضر می شد ،د ست نوازش بر سر آنان می کشید و پس از آنکه همۀ جانبازان دیگر را - که فرزندان معنوی اش بودند - مورد تفقد قرار می داد  بر بالین فرزند مجروح و دردمند خود می رفت.

"جواد " الحق خلف صالح همان پدر بزرگوار بود و ایمان و خلوص و عشق و علاقه اش به راز و نیاز با خدا را از آن مرحوم به ارث برده بود .

شهادت حق چنین کسانی است که در حیات مادّی چون عاشقی دور افتاده از معشوق ناله سر می دهند و می سوزند و می سازند . بی شک شهادت دلچسب ترین آرامش برای آن روح توفانی و متلاطم محبوس در جسم دردمند بود.او یقیناً اینک دست در دست پدر بزرگوارش رهسپار جوار رحمت الهی و بهشت همنشینی با دوست است.

  

منبع: سایت فاش 

جانبازان واجد شرایط معافیت گمرکی برای واردات خودرو به گمرک معرفی

بگزارش سایت فرهنگ ایثار و شهادت (فاش) 

 

جانبازان واجد شرایط معافیت گمرکی برای واردات خودرو به گمرک معرفی شدند 

اسامی جانبازانی که واجد شرایط استفاده از معافیت گمرکی برای وارد کردن خودروی مناسب وضعیت خود می باشند از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به سازمان های ذی ربط اعلام گردید.
به گزارش « فاش » اسامی 1500 تن از جانبازان واجد شرایط استفاده از تسهیلات معافیت عوارض گمرکی طی دو مرحله از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به سازمان های ذی ربط معرفی گردیده است. این تعداد ، جانبازان قطع نخاعی ، دو دست قطع و دو پا قطع را شامل می شود.
گفتنی است طبق مصوبه اخیر دولت جانبازان واجد شرایط مصوبه ، از پرداخت عوارض گمرکی برای واردات یک دستگاه خودرو تا سقف 40 میلیون تومان معاف خواهند بود

عید غدیر عید ولایت مبارک

الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام



در خانه دل نوشته با خط جلی

کین خانه بنا شد به تولای علی

در داخل این خانه چو نیکو نگری

هم مهر محمد است و هم مهر علی


« بهروز ساقی » سردبیر « فاش » شد

بگزارش سایت فاش «پایگاه اطلاع رسانی امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»» برادر جانباز نخاعی مان بهروز ساقی بعنوان سردبیر این سایت انتخاب شد.



"بهروز ساقی" (جانباز 70 درصد قطع نخاعی) ، متولد سال 1345، دارای مدرک فوق لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه علامۀ طباطبایی ، نویسنده ، شاعر و روزنامه نگار است و 16 سال سابقه کار حرفه ای در عرصه مطبوعات دارد و هم اکنون عضو سرویس خارجی روزنامه کیهان است




وبلاگ روزنوشت های جانبازی انتخاب این جانباز اندیشمند و صاحب اندیشه که ضمن آنکه شاعر و نویسنده‌ای تواناست سوابق طولانی در عرصه خبرنگاری دارد را به ایشان و جامعه ایثارگری و جانبازان تبریک گفته و ضمن آرزوی موفقیت برای این برادر پر تلاش امیدوار است تحولی قابل توجه در عرصه خبر و خبر رسانی در حوزه ایثارگری و جانبازی بوجود آید


پس از اعلام تحصن جانبازان دبیرکل کمیته پاراالمپیک استعفا کرد

بدنبال انتشار بیانیه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان  در باره اقدام شرم آور دبیر کمیته ملی پارالمپیک در اعطای مدل به ورزشکار اسرائیلی و پس از اعتراضات گسترده شفاهی و مکتوب جانبازان به آن و اعلام خود جوشش تحصن اعتراضی فردا در مقابل فدراسیون جانبازان و معلولین


مسعود اشرفی دبیرکل کمیته پاراالمپیک استعفاء کرد.


به براساس خبری که ایسنا منتشر کرد

مسعود اشرفی دبیر کل کمیته پارالمپیک ایران امروز طی نامه‌ای به محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک از سمت خود استعفا کرد.


متن کامل استعفای اشرفی لطفا کلیک کنید



تجمع اعتراض آمیز جانبازان

درپی  اقدام ننگین دبیرکمیته پاراالمپیک در آویختن مدال به گردن ورزشکار اسرافیلی و اهدای احترام به سرود و پرچم ملی ر‍‍ژیم اشغالگر قدس در جریان بازی های پاراالمپیک و سکوت حمایت گرانه فدراسیون جانبازان و معلولین از این فرد و توجیه ناشیانه مسئولین تربیت بدنی از این اقدام زشت و غیر قابل قبول  

 

جانبازان در مورخه یکشنبه 24/9/87 ساعت 9 صبح در مقابل فدراسیون جانبازان و معلولین تجمع اعتراض آمیز برگزار می کنند. 

محل فدراسیون ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی

اعتراض به سکوت مسئولان در مورد اقدام دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک

رئیس انجمن ورزشهای باستانی و پهلوانی جانبازان و معلولین نسبت به سکوت مسئولان ورزش جانبازان در مورد اقدام دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود امامی رئیس انجمن ورزشهای باستانی و پهلوانی جانبازان و معلولین در نامه ای خطاب به محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین نوشته است:« همانطور که مطلع هستید دبیرکل شما در کمیته ملی پارالمپیک در یک اقدام بی سابقه و سوال برانگیز در جریان مسابقات پارالمپیک 2008 پکن به گردن ورزشکاری از رژیم اشغالگر قدس مدال می آویزد و با او دست داده و مقابل پرچم این کشورایستاده است.

متاسفانه این اقدام وی نه تنها از سوی جنابعالی و دیگر مسئولان فدراسیون محکوم نگردید بلکه هیچگونه واکنشی را نیز از سوی شما در پی نداشت. لذا بر حسب وظیفه دینی و میهنی خود و به پاس احترام به خون شهدای کشور، ضمن محکوم کردن این اقدام ناشایست و خروج از طریق قانون و حرمت شکنی، راه خودم را از این قبیل آقایان جدا می نمایم. بنابراین تا زمانی که فرد نامبرده در مسند مسئولیت می باشد، اینجانب هیچگونه همکاری با آن تشکیلات نخواهم داشت.» 

گزارش گاردین از جانبازان شیمیایی ایران

گزارش گاردین از جانبازان شیمیایی ایران 

 

محمد نخعی، یکی از جانبازانی است که از خدمات این مرکز استفاده می‌کند، وی یک مرد میانسال است که دائما سرفه می‌کند، سرفه‌هایی خشک و سخت، سرفه‌هایی که میراث ماندگاری برای او هستند، این سرفه‌ها یادگار مجروح شدن وی در جزیره فاو در سال 1985 است، زمانی که وی تنها 22 سال داشت 

 

ادامه مطلب ...

ایران ایر چگونه حیثیت جانبازان را به بازی می گیرد

فرودگاه شیراز 

  

 

 

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند

 

مسافران آماده سوار شدن به پرواز ۴۲۴ ایران ایر به مقصد تهران هستند . تعدادی از جانبازان که پس از شرکت در مسابقات ورزشی عازم تهران هستند به همراه چند پیرمرد توانخواه که نیاز به استفاده از سرویس خدمات ویژه دارند در صف مسافران به چشم می خورند متصدی کنترل بلیط و دادن کارت پرواز به همه آنها کارت سوار شدن به هواپیما می دهد و کارکنان خدمات ویژه نیز این جانبازان را که تعدادشان به ۱۰ نفر می رسد به همراه سه توانخواه دیگر   با تمام مشقات و سختی هایش سوار هواپیما می کنند . و جانبازان را کشان کشان بر روی صندلی ها قرار می دهند  

پس از استقرار توانخواهان بر سر جای خود در حالیکه همه منتظر حرکت و پرواز هواپیما هستند بر خلاف انتظار هواپیما حرکت نمی کند  

سرمهماندار لیست پرواز توانخواهان را در دست گرفته در راهروی هواپیما به عقب جلو  می‌رود و با متصدیان خدمات ویژه  صحبت می کند. و همش لیست رو بالا و پایین می کنند. 

وقتی با اعتراض مردم مواجه می شوند که چرا حرکت نمی کنید جواب می دهند خلبان هواپیما گفته من با بیش از ۸ مسافر ویلچیری پرواز نمی کنم دو تن از جانبازان زیادی سوار شدند باید پیاده شوند. 

جانبازان ویلچیری که سر خود نیامده بودند بلکه مثل همه مسافران بلیط خریده کارت پرواز گرفته سوار شدنش نیز بقول کادر پرواز اوکی شده بود و با وجود مشکلات فراوانی که حمل و نقل آنها به داخل هواپیما دارد حالا با این اتهام روبرویند زیادی سوار شدن باید دو تا شون پیاده شوند 

 

جانبازان وقتی با این رفتار بد که مقصر اصلی آن شرکت هواپیمایی بود که بدون هماهنگی لازم این تعداد را سوار کرده بودند روبرو شدن که برای آنان بمثابه « آش نخورده و دهان سوخته بود»  

در اعتراض به این رفتار گفتند از هواپیما پیاده نمی شویم  

وقتی خواستار گفتگو با خلبان می شوند خلبان علاوه بر اینکه به این درخواست وقعی نمی نهد با اصرار بر گفته خودش نشان می دهد که مرغش فقط یک پا دارد. 

ادامه این رفتار که می توانستند با قبول مسئولیت این دو فرد اضافی از سوی سرمهماندار محترم   که مقصر اصلی آن نیز شرکت ایران ایر بود براحتی حل شود  و یا خلبان از خر شیطان پایین بیاید نزدیک به دو ساعت طول کشید. 

  

در این دو ساعت در حالیکه لحظه به لحظه اعصاب مسافران بیشتر بهم می ریخت؛ کارکنان کادر پروازی بجای اینکه به حاضرین توضیح دهند که کارکنان این شرکت مقصر اصلی هستند ؛ شرایط و جو هواپیما چنان هدایت می شد که نزد این مسافران عاصی و به تنگ آمده جانبازان را مقصر نشان دهند  

در این اوضاع و احوال چنان فشار روانی بر ضد جانبازان ایجاد شد که این مسافران بطور علنی و غیر علنی به جانبازان و به تبع آن انقلاب و نظام توهین کردند 

 

دو ساعت جانبازان و مسافران داخل هواپیما منتظر ماندند بدلیل ندانم کاری شرکت ایر ایران برای عدم همکاری و کم لطفی  سر مهماندار محترمه  و استقامت خلبان محترم که حرفش یکی بود و مرغش یک پا بیشتر نداشت بطوریکه اگر خود خدا همش بهش می گفت پرواز کن می گفت حرف خلبان رحیمی پروین یکی یه !!! 

 

سوالات بی پاسخ جانبازان از هواپیمایی کشوری اینست؟ 

 

۱- وقتی مسافر جانباز و معلولی بلیط می خرد و با گرفتن کارت پرواز سوار هواپیما میشود  مانند هر مسافر دیگر حق پرواز دارد چگونه است که خیلی راحت با این بهانه که خلبان بیش از این تعداد را نمی پذیرد او را از حقش محروم می کنید 

۲- اگر خلبان استدلال می کند که بر اساس مقررات بین المللی رفتار می کند چرا به تعداد بیشتر از حد مقرر بلیط به معلولین و جانبازان فروخته میشود و کارت پرواز می دهید؟  

۳- رفتار بر اساس مقررات بین المللی خوب است آیا همه شرایط فرودگاهی؛ خدمات ویژه و دیگر خدمات هواپیمایی ما نیز بر اساس مقررات بین المللی است؟ 

۴- مقرراتی که مسئولین هواپیمایی مدعی آن هستند بر اساس شرایط کشورهای اروپایی است آیا این مقررات در کشور حادثه خیزی مانند کشور ما که فقط حوادث رانندگی در آن سالیانه هزاران مجروح و معلول بجا می گذارد به واقعیت نزدیک است؟ 

 

۵- آقایان مسئولین هواپیمایی از دست این همه ناهماهنگی آشفتگی و تضییع حقوق و خدمات نامناسب برای معلولین و جانبازان در فرودگاه ها و پروازها به تنگ آمده ایم  شمار را به پیر و پیغمبر برای یکبار که شده این مشکلات را جمعبندی و بررسی کنید و راه کار مناسب برای آن تدوین کنید. 

مجلس درباره رفتار دبیر کمیته پارالمپیک سکوت نمی کند

قنبری در گفتگو با مهر: 

مجلس درباره رفتار دبیر کمیته پارالمپیک سکوت نمی کند 

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس اقدام دبیر کمیته ملی پارالمپیک در دادن مدال به تبعه اسرائیلی را مغایر با اصول ایران خواند و با بیان اینکه مجموعه نظام باید در ارتباط با این موضوع واکنش نشان دهد تاکید کرد که قطعا مجلس از مسئولان دولتی در این رابطه توضیح می خواهد.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اقدام رئیس کمیته ملی پارالمپیک در دادن مدال به ورزشکار اسرائیلی و دست دادن با وی در مسابقات پاراالمپیک پکن اظهار داشت: اتفاقات عجیبی رخ می دهد که جای تأمل بسیار دارد 

ادامه مطلب ...