روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

استراتژی استکبار جهانی در رابطه با انقلاب مردم لیبی

استراتژی استکبار جهانی در رابطه با انقلاب مردم لیبی:


تداوم کشتار و خونریزی در لیبی برای مهیا شدن زمینه حضور نظامی در لیبی


در حالیکه نبرد بین انقلابیون لیبی با دولت قذافی همچنان تداوم دارد و اکثر شهرهای لیبی در دست مخالفان رژیم حاکم است، دیکتاتور لیبی با اتکا بر تجهیزات نظامی برتری که در اختیار نیروهای نظامی هوادارش قرار دارد و با بکارگیری نیروهای مزدور خارجی که به استخدام درآورده، به کشتار مردم در شهرهای مختلف پرداخته است. این در حالیست که نیروهای مسلح مردمی مخالف قذافی عموما نیروهای آموزش ندیده و بی تجربه ای هستند که تجهیزات نظامی ابتدایی در اختیار دارد.

این در حالی است که قدرتهای خارجی و غربی عملا برای مقابله با این کشتار بی رحمانه هیچ اقدامی نمی کنند و رسانه های بیگانه در تلاش هستند با طرح سناریوهای پیش رو و ارائه تجزیه و تحلیل های گوناگون "فضای افکار عمومی جهان را آماده دخالت نظامی غرب" کنند.


دلایل علاقمندی غرب بسرکردگی آمریکا برای حضور در لیبی:


کشور لیبی دارای موقعیت ویژه اقتصادی، استرتژیکی و ژئوپلیتکی است که استکبار جهانی را به طمع انداخته به بهانه کنترل اوضاع لیبی در آنجا مداخله کند. برخی از این ویژگی ها:


- لیبی دارای منابع نفتی گسترده می باشد. نفت لیبی دو مزیت اقتصادی خاص دارد یک - نفت این کشور جزء سبکترین و بهترین منابع نفتی جهان می باشد دوم: نزدیکی به مراکز مصرف در کشورهای صنعتی اروپایی و آمریکا 

- کشور لیبی دارای وسعت سرزمینی است و بزرگترین کشور در شمال آفریقا با جمعیت کم

- لیبی در مرکز تحولات و خیزش های مردمی درمنطقه در همسایگی تونس مراکش الجزایر  و بویژه مصر قرار دارد حضور در این منطقه تسلط غرب را بر تحولات را بیشتر  و بهتر میکند.


- لیبی از طریق دریا در همسایگی (نزدیکی) اسرائیل قرار دارد. روی کارآمدن دولتی مخالف غرب و دولتی که موجودیت اسرائیل  را برسمیت نشناسد مسلما موجودیت و امنیت اسرائیل را نهدید خواهد کرد و این چیزی نیست که برای آستکبار جهانی به سرکردگی آمذیکا تحمل پذیر باشد


این اهمیت استراتژیکی و ژئوپلیتیکی و همچنین اقتصادی؛ استکبار جهانی به سرگردگی آمریکا را ترغیب می کند   برای تسلط و کنترل بیشتر  تحولات منطقه و حفظ و حراست از "ناموس خود، اسرائیل"  حضور نظامی و فیریکی در منطقه داشته باشد.


به نظر می رسد وظیفه رسانه های بیگانه در این مقطع زمانی با تاکید بر "القای پیدایش گرداب خون در لیبی با تداوم کشتار غیر نظامیان" و "پیچیده و خطرناک شدن اوضاع منطقه با طولانی شدن و تداوم بحران لیبی "،


القای وضعیتی است که افکار عمومی جهان را آماده و حتی طالب دخالت نظامی غرب بسازد.


جریان سبز در خدمت استراتژی مشابه سازی استکبار

خیزش های اسلامی - مردمی که سراسر منطقه خاورمیانه و شمال افریقا را در برگرفته و بعضا باعث سرنگونی حاکمان مستبد  متحد و دوست آمریکا شده است ، استکبار جهانی را در یک وضعیت انفعال تاکتیکی و استراتژیکی قرار داده اند .


تحولات منطقه چنان سریع و گسترده و غیر قابل پیش بینی برای سیاستمداران غربی بود که آنان را در اتخاذ راهبردی درست در برابر این تحولات دچار سردرگمی کرده است.
بعد ضد آمریکایی و روح اسلامی خواهی حاکم بر این خیزش های مردمی چنان قوی و مشهود و ملموس است که تحلیل گران غربی را به اعتراف واداشته که برآینده تغییرات و تحولات منطقه به ضرر اسرائیل و آمریکا  و به نفع جمهوری اسلامی ایران است.


در چنین وضعیتی که استکبار جهانی در برابر تحولات منطقه دچار انفعال تصمیم گیری و عملیاتی شده است تنها راه نجات خود را پناه بردن به استراتژی تبلیغی " مشابه سازی خیزش" در تنها کشور مستقل ضد استکباری منطقه - جمهوری اسلامی ایران - می داند که به اعتراف بسیاری از تحلیل گران  الهام بخش مبارزات ضد استکباری مردم منطقه است. 


تلاش ضد انقلاب برای ایجاد تحرکاتی هر چند محدود در 25 بهمن و روزهای بعد و اعلام "سه شنبه های اعتراض" و تبلیغ گسترده رسانه های غربی برای روی آن، با وجود اعتراف خود ضد انقلاب به عدم همراهی توده مردم با آنان در راستای این استراتژی غرب قابل تحلیل است.


در ادامه این روند تبلیغی ، رسانه های غربی می کوشند با انعکاس روزانه اخبار و تحلیل های گوناگون از تحرکات ضد انقلاب ، با حربه تبلیغی و رسانه از این جریان "میرا" ولو در دنیای مجازی "زنده نمایی" کنند.

مراسم جشن میلاد - هیئت نور الائمه

مراسم جشن میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)


دوشنبه ۲ بهمن میدان شهدا - خ مجاهدین اسلام - چهارراه آبسردار- خ زرین خامه - خ قائن پلاک ۳۷



سخنران سید حسین مومنی


ساعت ۲۰ الی ۲۲:۴۵ 


 هیئت نور الائمه

میلاد رسول نور و امام صادق مبارکباد


ز احمد تا احد یک میم فرق است

                                                        جهانی اندر این یک میم غرق است