روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان - ویتنام

معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان 5؛
انجمن رزمندگان ویتنام (VAVN)


 

وظیفه اصلی انجمن رزمندگان ویتنام یک سازمان یکپارچه ملی مربوط به رزمندگان است که عمده وظایف آن  تقویت اتحاد رزمندگان جهت اعتلای هرچه بیشتر ارزش ها و فراهم نمودن زمینه های لازم به منظور توسعه کیفیت مادی و معنوی زندگی و حمایت از منافع قانونی رزمندگان در این کشور است .
به گزارش خبرگزاری حیات، اجرای اصول مبارزه انقلابی به منظور مشارکت در حفظ و صیانت از استقلال، صلح و تمامیت ارضی کشور، دفاع از ساختار سوسیالیستی جامعه، نیل به اهداف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و عمل به وظایف امنیتی و دفاعی حکومت از دیگر وظایف اصلی این انجمن به شمار می رود.
انجمن رزمندگان ویتنام وظیفه مشارکت در فراهم نمودن آموزش و پرورش نسل جوان در زمینه سنت های انقلابی و میهنی و ایجاد توانایی لازم در آنان به منظور حراست و دفاع از امنیت ملی را نیز بر عهده دارد.
مشارکت در فرایند سیاستگذاری و به ویژه اجرای سیاست های مربوط به رزمندگان در رده های پایین نظامی و غیر نظامی، برقراری و حفظ همکاری های دوستانه میان رزمندگان کشور ویتنام و رزمندگان کشورهای همسایه، منطقه و جهان به منظور تامین صلح، استقلال و توسعه کشورازدیگر فعالیتهای این انجمن محسوب می شود .
ساختار سازمانی انجمن رزمندگان ویتنام از چهار بخش اساسی کمیته اجرایی مرکزی، بخش استان ها و شهرها، بخشهای روستایی و  شهری تشکیل شده است.
 مجمع های انجمن رزمندگان ویتنام هر 5 سال یکبار، جلسات CEC هر 6 ماه یکبار و جلسات هیات دایمی هر سه ماه یکبار تشکیل می شود.
هیات های دایمی کمیته متشکل از رییس، چند نایب رییس، دبیر کل و اعضای ثابت جهت اجرای فعالیت های روزمره  برگزار می شود و دفتر مرکزی انجمن، متشکل از دبیرخانه ، اداره آموزش و تبلیغات، اداره امور ویژه اقتصادی، اداره روابط خارجی و اداره امور مالی است .
ژنرال «دانگ کوان توی» رییس انجمن رزمندگان ویتنام که از دسامبر سال 2002 عهده دار این سمت است، در سال 1928 در ایالت دبنه ویتنام بدنیا آمد و از سال 1944 در جنبش انقلابی شکر مشارکت فعال داشت.
وی در سال 1945 به ارتش مردمی ویتنام ملحق شد و در سال 1947 به حزب کمونیست ویتنام پیوست. ژنرال توی نائب رییس مجمع ملی ویتنام بین سال های 1997-1992 بوده و در سومین مجمع ملی کشور به عنوان رییس منتخب انجمن رزمندگان ویتنام (VAVN) برگزیده شد.
در تاریخ 6 دسامبر 1989 دولت تاسیس این سازمان را جهت رسیدگی به وظایف انقلابی و اهداف و آرمان های رزمندگان تصویب نمود. انجمن رزمندگان ویتنام یک سازمان مردمی و بخشی از جبهه میهنی ویتنام است که شکل گیری آن نمایانگر عزم، اراده ، منافع و خواسته های رزمندگان است و بر طبق اساسنامه و قوانین جمهوری سوسیالیست ویتنام به فعالیت های سیاسی، اجتماعی عمل می نماید.
 انجمن رزمندگان ویتنام تاکنون سه مجمع های برگزار نموده است که اولین مجمع آن در تاریخ 19 و 20 نوامبر سال 1992 در هانوی با حضور 318 هیات به نمایندگی از 335/638 عضو در سراسر کشور برگزار شد .
 کمیته اجرایی اولین مجمع متشکل از 75 عضو و ژنرال «توان وان کوانگ »به عنوان رییس منتخب و ژنرال« ونگ یوین ژیاپ» به عنوان رییس افتخاری  فعالیت را آغاز نمودند.
دومین مجمع ملی در تاریخ 18 و 19 دسامبر سال 1997 در هانوی با حضور 432 هیات به نمایندگی از 000/350 را عضو در سراسر کشور برگزار شد. کمیته اجرایی آن متشکل از 89 عضو وبار دیگر ژنرال «توان و ان کوانگ »به عنوان رییس و ژنرال «ونگ یوین ژیاب»  به عنوان نائب رییس افتخاری منصوب شدند.
سومین مجمع ملی در تاریخ 26 تا  28 دسامبر سال 2002 در هانوی با حضور 471 هیات به نمایندگی بیش از 7/1 میلیون عضو از سراسر کشور برگزار شد. کمیته اجرایی منتخب طی سال های 2003 تا 2007 با 94 عضو تشکیل شده است و  همچنان« دانگ کوان توی» به عنوان رییس و« ونگ یوین ژیاب» به عنوان رییس افتخاری آن فعالیت می کنند.
اعضای این انجمن را رزمندگان و اعضای نیروهای مسلح انقلابی که در مبارزات قبل از انقلاب آگوست سال 1945 مشارکت نموده اند،افسران بازنشسته و سربازان ارتش مردمی ویتنام،افراد شبه نظامی و مبارزینی که حداقل یکبار در جنگ یا در فعالیت های پشتیبانی جنگ مشارکت نموده اند،افسران با تجربه ارتش که بازنشسته و یا به بخش خدمات غیر نظامی و منتقل شده اند،افسران و سربازان درجه دار که قبلا خدمت اجباری در ارتش را به اتمام رسانده اند واعضای ارتش که خدمت اجباری در ارتش را بیشتر در مناطق مرزی و جزایر گذرانده اند، تشکیل می دهند.

 دهکده ای به منظور تامین مراقبت های پزشکی جهت سالمندان و کودکان بویژه مصدومان ناشی از کاربرد سلاح های شیمیایی توسط امریکا طی جنگ تاسیس شد که دهکده دوستی نامیده شد. این دهکده به صورت مستقیم زیر نظر (CEC) اداره می شود و از لحاظ مالی به صورت گسترده توسط سازمان های رزمندگان کشورهای دوست، پشتیبانی می شود.
پشتوانه مالی انجمن از منابعی چون بودجه ایالت، تسویه عضویت ، هدایا و کمک های سازمان های غیر دولتی تامنی می شود.
انجمن ملی رزمندگان ویتنام طی 13 سال فعالیت (2002 – 1989)دستاورد های بسیاری داشته است که از جمله آن میتوان به انجمن ملی رزمندگان ویتنام که  در حال حاضر به سازمانی پایدار و قدرتمند  در عرصه های سیاسی و اجتماعی و عنصری قوی در جبهه میهن ویتنام  تبدیل شده است،اشاره کرد.
با توجه به آنکه 7/1 میلیون نفر در ساختار سازمانی انجمن تحت پوشش قرار دارند این انجمن با تکیه به اصول غیر نظامی از 280 نفر شاغل در دفاتر دولتی، مدارس و بخش های تجاری تشکیل شده است.
همچنین بخش های غیر اقتصادی انجمن بطور چشمگیری در توسعه اقتصاد، بهبود وضعیت معیشتی و کاهش فقر فعالیت می نمایند.
شعب مختلف انجمن در جهت ثبات و پایداری سیاسی و ملی، امنیت و دفاع از جامعه، و فراهم نمودن مسیری هموار در زندگی مشارکت می نمایند، همچنین در ایجاد زمینه های لازم درامر آموزش سنن تاریخی برای نسل جوان والقای حسن تعهد در دفاع از سرزمین مادری در آنان نقش بسزایی داشته است.
انجمن ملی رزمندگان ویتنام روابط پایداری را با رزمندگان کشورهای همسایه برقرار نموده و عضو ثابت کنفدراسیون رزمندگان کشورهای آس آن (ASEAN) و همچنین عضو کمیته ثابت رزمندگان آسیا پاسفیک و عضو فدراسیون جهانی رزمندگان است و در کناراین فعالیتها  انجمن روابطی را با سازمان های سایر کشورها از جمله کوبا، امریکا، فرانسه، الجزایر ، روسیه، استرالیا، کره جنوبی و برقرار نموده است.
انجمن های رزمندگان ویتنام 6 عضو به عنوان نماینده درمجمع ملی ویتنام دارد و با مشارکت 5 کشور انگلستان آلمان، امریکا، ژاپن و فرانسه دهکده دوستی ویتنام را تاسیس نموده است

 تهران- خبرگزاری حیات

 

مصوبات بودجه در باره جانبازان

 
مصوبات بودجه  در باره جانبازان
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس بند "ع" تبصره 2 لایحه پشنهادی دولت نظام بانکی کشور مکلف است در سال 85 به تعداد 50هزار نفر ازآزادگان، خانواده‌های معظم شهدا؛ (شامل پدر، مادر ،فرزندان و همسر شهید) و جانباران 25 درصد و بالاتر ، تسهیلات مسکن ( خرید واحداث) اعطا نمایند.

مبلغ تسهیلات بانکی به ازای هر واحد مسکونی برای جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا برای شهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت تا یکصد و بیست میلیون ریال و برای سایر شهرها تا یکصد میلیون ریال با کارمزد 4 درصد می‌باشد.

وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به تامین مسکن جانبازان 25 درصد و بالاتر ،‌آزادگان و خانواده شهدا با استفاده از تسهیلات این تبصره و با تحویل زمین بر مبنای قیمت منطقه‌ای سال 1369 و اولین سال قیمت منطقه‌ای برای زمین‌هایی که قیمت منطقه‌ای سال 1369 ندارد،با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام نماید.

ضمنا خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان از پرداخت هزینه‌های آماده سازی معاف و این هزینه بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی می‌باشد.

جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواه معظم شهدا عضو تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح و همچنین جانبازان 25 درصد وبالاتر، آزادگان و خانواده معظم شهدا ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت منازل مسکونی آنها فاقد سند رسمی هستند و شهرهای کمتراز 10 هزار نفر جمعیت می‌توانند با ارایه ضمانت لازم (سفته و تعهدنامه کتبی نهادهای مربوط) بدون ارایه سند ملکی تسهیلات بانکی مقرر دراین بند را دریافت نمایند.

ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در صحن علنی مجلس که عصر امروز برگزار شد پیشنهاد کرد به پاراگراف سوم بند ع تبصره 2 جمله رزمندگان با بیش از 6سال حضور درجبهه اضافه شود که این پیشنهاد تصویب نشد.

محمد آقایی رئیس کمیسیون عمران نیز پیشنهاد کرد در این بند خانواده ایثارگران از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شوند چون خانواه آنها اکثر پیر و از کار افتاده هستند و توان رفت و آمد به شهرداری را ندارد.

محمدمهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پیشنهاد اظهارداشت: درمصوبه دیگری این موضوع عنوان شده که برای گرفتن پروانه خانواده ایثارگران از پرداخت هزینه معاف هستند.
موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد کرد: ایثارگرانی که از مجتمع های مسکونی خریداری می‌کنند، هزینه آمادسازی این مجتمع ها را دولت هزینه‌هایش را پرداخت کند و درخواست کرد این مورد نیز به این بند اضافه شود که این پیشنهاد نیز به تصویب اکثریت نمایندگان نرسید
 

معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان - تایوان

 
معرفی سازمان های حمایتی رزمندگان در جهان
کشور تایوان
 

کمیسیون امور رزمندگان تایوان

به ‎منظور افزایش قدرت دفاع ملی کشورتایوان، تقویت بنیه نیروی ارتش، تأمین نیروی حیاتی آن و تأمین امنیت ملی، دولت تایوان در اوایل سال‏های 1950 ضرورت تأسیس یک سازمان اداری، هم ردۀ وزارتخانه ها، جهت ادارۀ امور پیچیدۀ مربوط به هماهنگی ، جهت مساعدت و استقرار افسران بازنشسته و تحت پوشش قرار دادن آنان را مشاهده نمود.
کمیسیون امور رزمندگان (VAC) که سابقاً تحت عنوان کمیسیون خدمات اشتغال برای اعضای بازنشسته ارتش (VA CRS) معروف بود، در تاریخ اول نوامبر سال 1954 با دستور رئیس جمهور این کشور« چیانگ چینگ‏کو» تأسیس شد.
بر اساس این گزارش پس ازمراحل اولیه تأسیس و پی‎ریزی این مرکز، کمیسیون (VAC) به یک سازمان اداری جامع در جهت اداره امور رزمندگان کشور توسعه یافت و وزیر فعلی  آن ژنرال« کاو هوآچو» که در 20 می سال 2004 به این سمت منصوب شد، کاملاً خود را وقف خدمت به قشر بازنشستۀ ارتش و خانوادۀ آنان کرده است.
کمیسیون امور رزمندگان تایوان به ریاست« یوآن» ، با هدف خدمت به کلیه رزمندگان تأسیس شد.
خدمات ارائه شده شامل خدمات پزشکی، اسکان، آموزش و اشتغال است که با اهداف  کمیسیون شامل شناخت ایده‎آل‏های سیاسی دولت در جهت جبران خسارت های وارد شده به رزمندگانی که در دفاع از میهن سهیم بودند، حمایت از نیروهای نظامی، تأمین ثبات جامعه، مشارکت در توسعه اقتصادی کشور و اعتلای سطح دیپلماسی ملی هماهنگی دارند.
 تداوم، تعدیل ، اصلاح خدمات پزشکی و اسکان، توجه خاص به زمینه‎های آموزشی و اشتغال در جهت رفع نیازهای رزمندگان بازنشسته یکی از برنامه ها ی ویژه این کمیسیون است
ساختار سازمانی کمیسیون امور رزمندگان به‏عنوان کمیسیونی هم رده وزارتخانه ها متشکل از یک وزیر، دو نماینده وزیرو تعدادی مأمور عالی‎ رتبه در دولت مرکزی است که  به‏منظور تأمین کلیه نیازهای رزمندگان، بیش از 90 واحد وابسته و یک سیستم یکپارچه جهت تأمین و به اجرا گذاشتن برنامه خدمات‎رسانی تأسیس شده است.

دستاوردهای کمیسیون امور رزمندگان را می توان خدمات و مراقبت‏های ویژه به رزمندگان و خانواده‎هایشان در جهت رفع مشکلات معیشتی، تأمین خدمات پزشکی، خدمات اسکان، فرصتهای شغلی و خدمات آموزشی خلاصه کرد.
 تقریبا580 هزار رزمنده ساکن تایوان شرایط دریافت خدمات کمیسیون امور رزمندگان را دارند، ضمن اینکه یک میلیون و 670 هزار نفر از خانوادۀ آنان نیز تحت‎ پوشش این خدمات هستند.
براساس طرح یکپارچه کمیسیون VAC، کلیه رزمندگان سالم و توانا استخدام خواهند شد و از رزمندگان فرهیخته نهایت استفاده می‎شود. رزمندگان بیمار بستری خواهند شد و کودکان، بزرگسالان، بیوه گان، یتیمان و معلولان مورد توجه و مراقبت خاص قرار خواهند گرفت. ازدیگر فعالیتهای این سازمان تقویت روحیه وفاداری رزمندگان است و اینکه اتحاد، احترام و خلاقیت در آنان مورتشویق قرار می‎گیرند تا بدین ‎وسیله، طرح مساعدت و خدمات‎رسانی به رزمندگان، بازسازی ملی، دیپلماسی کشور و مشارکت در جامعه و اجتماع توسعه پیدا کند. رزمندگان واجد شرایط دریافت خدمات از کمیسیون امور رزمندگان به «شهروندان ارجمند» معروف هستند و این قشر از رزمندگان افرادی هستند که قبل یا در 8 فوریه سال 1990 به نیروهای مسلح یا مدارس نظامی ملحق شدند و حداقل 5 سال سابقه خدمت در ارتش را دارند. همچنین افرادی ‏که بعد یا در 9 فوریه سال 1990 با حداقل 10 سال سابقه خدمت در ارتش مشغول به ‏کار شدند، از این قشر به‏ شمار می‎آیند. حوزه‏های خدمات ‏رسانی کمیسیون به شرح زیر است:
حوزه های خدمات رسانی کمیسیون به حوزه خدمات اشتغال، خدمات پزشکی، خدمات اسکان، خدمات آموزشی تقسیم بندی می شود.
ایجاد فرصت اشتغال برای رزمندگان با توجه به  تجربیات، دانش، تخصص و بنیه فیزیکی آنان در جامعه و کشور، با تکیه بر ویژگیها و شایستگی‏های رزمندگان و براساس آیین‎نامه با سه روش  زیر صورت می گیرد:
1-استخدام مباشر رزمندگان در سازمانهای کمیسیون VAC که در واقع کمیسیون امور رزمندگان با همکاری مؤسسات غیرنظامی و سازمانها، پروژه‎های مشترکی را تأسیس کرده و با سرمایه‎گذاری در تولید و تجارت، رزمندگان را دراین زمینه مساعدت می‎نماید.
2-استخدام غیرمستقیم در سایر سازمانها با توصیۀ کمیسیون امور رزمندگان و براساس تمایل خود، توانایی جسمی، تخصص و تقاضای جامعه در آژانسها، مدارس دولتی و مؤسسات خصوصی صورت می‏گیرد.
3-استخدام وابستگان رزمندگان براساس سن، توانایی فیزیکی، تخصص و نیاز سازمانها،  در ادارات مرکزی کمیسیون امور رزمندگان و یا سازمانهای مربوطه انجام میشود.
ادارات کمیسیون امور رزمندگان، سیستم جامعِ خدمات پزشکی جهت پوشش دادن رزمندگان و خانواده‎هایشان را ایجاد کرده است و کمیسیون امور رزمندگان سه بیمارستان عمومی که از مدرنترین و مجهزترین بیمارستان‏های خاوردور است را اداره می‎کند.
پزشکان این بیمارستان‏ها در خارج آموزش لازم را دیده و با آخرین تحولات علم پزشکی آشنا هستند. رزمندگان دراین بیمارستان‏ها رایگان و وابستگانِ آنان با نازلترین قیمت و یا تحت شرایطی ویژه‎، رایگان درمان می‎شوند و سیستم سیاری ایجاد شده تا بیمارستان‏‏‏‏‏های کوچکتر، بیماران دارای حالتهای خفیف و بیمارستان‏های بزرگتر بیماران دارای آسیب‏های جدی را درمان نمایند.
خدمات اسکان به اشکال مختلف برای رزمندگانِ واجد شرایط و تحت پوشش کمیسیون امور رزمندگان ارائه می‎شود. کمیسیون درخواست رزمندگان جهت دریافت خدمات اسکان را باتوجه به عواملی چون سن، سنوات خدمت نظامی و رتبۀ نظامی به‏هنگام بازنشستگی ، مورد بررسی قرار می‎دهد تا اولویت‎بندی خاصی برای برنامه‏ریزی خدمات اسکانِ رزمندگان لحاظ کند.
درحال حاضر، 14 خانه رزمنده تحت نظارت کمیسیون امور رزمندگان وجود دارد که رزمندگان سالمند و تهیدست در آن سکونت دارند و با هزینه دولت کلیه امکانات لازم زندگی برای آنان ارائه می‎ شود. به‏علاوه، به ‏منظور تأمین خدمات اسکان برای رزمندگان مجرد و متأهلِ سالمند، معلول و بازنشسته، کمیسیون امور رزمندگان از سال 1990 چهار اقامتگاه را تأسیس کرده که ساکنین آن  فقط هزینه خدمات و غذا را پرداخت می‎کنند.
در ارتباط با خدمات آموزشی کمیسیون امور رزمندگان، ادامه تحصیل رزمندگان را در مقاطع عالی تشویق و مساعدت می کند و بر این اساس، امتیازات ویژه گزینش، بورسیه، کمک مالی، پذیرش در دانشکده‎های دولتی و خصوصی از طریق امتحان، کلاسهای آزاد برای آنان و فرزندانشان جهت تحصیل آموزش، مهارت و تکنیک‏های تخصصی فراهم است. به‏علاوه، بورس تحصیلی و کمک مالی نیز به فرزندان رزمندگانِ تهیدست و واجد شرایط اعطا می‎شود.
قابل  ذکر است به‏ منظور خدمات‎رسانی و اعطای اولویت به رزمندگانی که در اماکن دوردست و در فقر مطلق زندگی می‎کنند، کمیسیون امور رزمندگان 22 بخش خدمات‎رسانی در شهرستانها و شهرهای مختلف در سرتاسر کشور تأسیس کرده ‏است. خدماتی که کمیسیون به رزمندگان و وابستگانشان ارائه می کند، شامل کمک به رزمندگانی که مشکلات و مسایل ضروری دارند، نگهداری از ایتام رزمندگان، میانجیگری در مشاجرات، دفاع از حقوق و منافعِ رزمندگان، مساعدتِ خانواده‎های رزمندگان متوفی در زمینه ارائه خدمات خاکسپاری و ارث و همچنین تأمین بورسیه و کمکهای مالی به فرزندان رزمندگان بی‎بضاعت است.
کمیسیون امور رزمندگان در ارتباط با سازمانهای خارجی، به‏ منظور حمایت و توسعه روابط صمیمانه با سازمانهای خارجی رزمندگان فعال است و کمیسیون امور رزمندگان توافقنامه‎های دوستانه‏ای با 10 سازمان مشابه درآمریکا، بلژیک، فرانسه، هلند، آفریقا جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، سوئد و دانمارک تنظیم کرده است که از این طریق کمیسیون، دیپلماسی واقعی را طی این ملاقاتها توسعه داده‎ است و طی دهه‎های اخیر، مسوولان 94 سازمان از 73 کشور در فضایی آزاد به کمیسیون امور رزمندگان دعوت شده‏اند و بیش از 8 هزار دیدار صورت گرفته است.
 در 7 نوامبر سال 1990 تایوان درخواست عضویت در فدراسیون جهانی رزمندگان را داد و یکی از اعضای رسمی این سازمان شد.
همچنین  کمیسیون امور رزمندگان، 35 انجمن متولی امور رزمندگان را در 17 کشور و منطقه جغرافیایی در سرتاسر جهان تأسیس کرده که 4 انجمن در آسیا، 18 انجمن در آمریکای شمالی، 6 انجمن در اروپا، 3 انجمن در استرالیا، و 4 انجمن در آمریکای لاتین فعالیت می‏کنند.
از سال 1954، کمیسیون امور رزمندگان مسوول رعایت و مساعدت رزمندگان تایوان می‎باشد که وفاداری، اتحاد، احترام و خلاقیت شعار این کمیسیون قرار گرفته است. دراین راستا و براساس این اصول کمیسیون در جهت توسعه بیشتر عملکرد خود براساس برنامه‎های مدرن و نوین تلاش می‎کند تا به نحو احسن به رزمندگان و قشر تحت پوشش خدمات‎رسانی کند.
این سازمان  در آستانه ورود به هزاره جدید، توجه خاصی را معطوف مساعدتهای آموزشی و توجه به نسل جوان انجام داده است تا خدمات بیشتری را دراین زمینه ارائه نماید و زمینه مشارکت رزمندگان و خانواده آنان را در امور مملکتی گسترش دهد.
طی چهار دهه اخیر کمیسیون رزمندگان تمامی تلاش خود را معطوف این امر ساخته است تا رزمندگان این کشور با انزوا مواجه نشوند، بلکه به‏ موازات ورود به جامعه مدنی، آینده‎ای روشن‏تر و شفاف‏تر را برای آنها فراهم نماید

منبع: خبرگزاری حیات

 

فریادی در سکوت

فریادی در سکوت

 

در روز جمعه ۵/۱۲/۸۴ جمعی از جانبازان تهرانی با درصد بالای مجروحیت در خیابان جشنواره واقع در تهرانپارس گردهم آمدند تا  با برگزاری مسابقه ویلچیر رانی و برپایی تجمعی از جانبازان مراتب اعتراض خود را یه روند برخورد دوگانه و تبعیض آمیز غرب و آمریکا  با پرونده هسته ای ایران اعلان دارند وهمه با هم فریاد کنند:

  انرژی هسته ای حق مسلم ماست

 

با همه رنج و مشقتی که برادران جانباز برای برپایی این مراسم تحمل کردند اما هزاران افسوس که هیچ انعکاس  در رسانه های خبری و جامعه پیدا نکرد هیچیک از رسانه های خبری و خبرگزاری هاگزارش و خبری از این اقدام جالب جانبازان منتشر نکردند.

البته بجز خبرگزاری گمنام حیات (وابسته به بنیاد شهید) و سایت بنیاد شهید.

راستی نمی دانم از دست چه کسی باید تاسف خورد

ما که به بنیاد شهید و روابط عمومی معظمش  دست مریزاد می گویم

واقعا که خسته نباشید!!!

 

مسابقه ویلچررانی جانبازان در حمایت از انرژی اتمی

 
مسابقه ویلچر رانی جانبازان تهرانی در حمایت از انرژی اتمی بعنوان حق مسلم ملت ایران و اعلام انزجار از انفجار حرمین شریفین عسکریین دیروز جمعه ۵/۱۲/۸۴ در شهرک شاهد تهرانپارس برگزار گردید.
 
مراسم در ساعت ۳۰/۹ با شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست در چهار کلاس ورزشی برگزار شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
در پایان مسابقه مهندس مخملی از جانبازان ۷۰٪ ضمن تشریح وضعیت دیپلماسی هسته ای ایران و ارائه تحلیلی از فشارهای غرب و وضعیت فعلی کشور به قرائت بیانیه حمایت جانبازان از تلاش مسئولین برای احقاق حق مسلم ملت ایران در موضوع هسته ای پرداخت.
در این مراسم ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران از حضور و تلاش جانبازان تقدیر کردند.
 
 
 
 
 
 
در پایان مراسم برندگان مسابقه ویلچررانی بشرح ذیل معرفی شدند:
 
کلاس ۴:
 
نفراول - منصور قمری
نفردوم - مرتضی هاشمی
نفرسوم- نادر ناصری
 
 
کلاس۳:
 
نفر اول- مهدی اسلامی نیا
نفردوم- موسی گل محمدی
نفرسوم- مهدی اسدزاده
 
کلاس۲:
 
نفر اول- علیرضا مردانی
نفردوم- محمدرضا تقی پور
نفرسوم- امیر ماندگار
 
کلاس۱:
 
نفر اول- مسعود شهامتی
نفردوم- حسن مخملی
نفرسوم- محمد دهقان