روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

مجلس ایثارگران یا گروه ایرانگردی وجهانگردی؟!

مجلس ایثارگران یا گروه ایرانگردی وجهانگردی؟!


فاش نیوز - ایران گردی اعضای هیئت رئیسه گروه موسوم به مجلس ایثارگران بدون توجه به مشکلات ایثارگران ؛ این بار سفربه شهر بادگیرهای دیدنی!

این گروه که البته بخشی از جانبازان هستند بدون توجه به خوست های جامعه ایثارگری به عنوان هیئت رئیسه گویی برای خود شآنیت اجرایی قایلند و سفر های استانی راه انداخته اند .اینان به استان ها ی مختلف سفر می کنند و به دیدارهای رسمی وتشریفاتی می روند و غافلند که باید به وظیفه خود که آماده سازی مقدمات برگزاری انتخاباتی فراگیر از ایثارگران است عمل کنند.

مسئولان ونهاد های استان ها بخاطر احترامی که به شانیت حقیقی و ارزشی آنان دارند وبخاطر جانبازی آنان تحویلشان می گیرند ولی اینان باید خود به فکر مسئولیتی که در این شرایط بر دوش آنان افتاده باشند و در گیر بازی های اینچنینی نشوند.

پایگاه خبری بنیاد شهید (حیات) در خبری اعلام کرد مجلس ایثارگران صبح امروز در استان یزد حاضر و برنامه های مصوب خود را اجرا کردند.
به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس ایثارگران کشور، در نخستین ساعات این سفر هیئت نمایندگان مجلس برای ادای احترام به مزار مطهر شهید آیت الله صدوقی شهید محراب رفته و پس از آن با آیت الله صدوقی امام جمعه یزد دیدارکردند.
هم اکنون نیز هیئت رئیسه و مجمع نمایندگان استان یزد در نشستی که در سالن تالار فرهنگ این استان برگزار شده به همراه استاندار و معاونان، ائمه جمعه و مدیران اجرایی این استان شرکت دارند که در ابتدای این جلسه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد به نمایندگان مجلس ایثارگران خیر مقدم گفته و ابراز مسرت و همکاری در حضور نمایندگان داشته است.

آشنایی با اهداف و کارکردهای انحمن جانبازان نخاعی

در گفتگو با آقای حسن ابوطالبی مدیرعامل انجمن 

 

 

آشنایی با اهداف و کارکردهای انحمن جانبازان نخاعی 

 

 

 جناب آقای حسن ابوطالبی مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در گفتگو با سایت انجمن به تشریح نحوه شکل گیری اهداف و کارکردها و برنامه های آتی پرداختند

 

سئوال : سلام لطفاً خودتان رامعرفی کنید ؟

جواب باسلام من حسن ابوطالبی جانباز قطع نخاع و مدیر انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان هستم .


س: امکان دارد بیشتر معرفی کنید ؟ تحصیلات ؟شغل و امثالهم ؟

ج: بنده کارشناس ارشد فقه وحقوق دارم و قریب   14 سال است که  عضو هیأت علمی دا نشکاه هستم .


س: نظر شما درباره ضرورت ایجاد تشکلهای ایثارگری چیست؟

ج: اصل ضرورت وجود تشکلها بدیهی است زیرا در تشکلها تمام پتانسیلها هم سو با هم گشته و نیروی قوی تری بوجود می آورد تا اعضاء یک تشکل را به اهدافشان برساند .

متأسفانه در گذشته ما با دو مشکل برای ایجاد تشکلها روبرو بودیم ، یکی اینکه خودمان به آن بلوغ فکری لازم نرسیده بودیم فلذا هروقت دور هم جمع می شدیم درکوتاه ترین زمان از هم می پاشیدیم.

مشکل دوم هم عدم بلوغ بعضی مسئولین بود که با بوجود آمدن تشکلهای ایثارگری بشدت مقابله می کردند اما خوشبختانه در حال حاظر تا حد زیاد این مشکل از هر دو طرف مرتفع شده و ما میتوانیم به تشکیل تشکلهای ایثارگری امیدوارباشیم .


س: انجمن جانبازان نخاعی چه مدت است که تشکیل شده ؟

ج: جلسات مشورتی با دوستان از اواسط سال 87 شروع شد ونهایتاً در اواخر همین سال پس از تنظیم اساسنامه و سیر مراحل لازم اساسنامه انجمن به تصویب وزارت کشور در آمده و انجمن بصورت سازمان مردم نهاد رسماً ثبت و فعالیت خودش را آغاز کرد .


س: در این مدت چه فعالیتهای داشته اید ؟

ج: فعالیتهای متعددی در این دوره زمانی انجام شده که بنده به چند مورد اشاره می کنم

یکی مشارکت در اصلاح لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران و پیگیری آن ، دیگری مشارکت در حل مسئله سوخت خودرو جانبازان ، سومی تهیه طرح جامع مناسب سازی سفرهای هوایی و ریلی و بین شهری و ارائه آن به مدیریت ایثارگران وزارت راه و ترابری است.


س: درباره اهداف انجمن توضیح بدهید ؟

ج: هدف اصلی ما در اساسنامه حفظ و پاسداری از مبرات ارزشی شهداء و انقلاب مقدس اسلامی است و دراین راستا یکی از اساسی ترین اهداف بررسی روشهای حفظ کرامت جانبازی است .

همچنین دفاع از حقوق جانبازان نخاعی و اهداف انسان دوستانه دیگر که برای اطلاع بیشتر شمارا به مطالعه اساسنامه انجمن ارجاع می دهم .


س: منابع مالی انجمن از کجاست و چه تدبیری برای عدم وابستگی آن اندیشیده اید ؟

ج: قطعاً اولین منبع درآمدی انجمن از حق عضویت اعضاء خواهد بود . البته مادر اساسنامه پیش بینی کرده ایم که کمکهای مالی دیگر را می پذیریم مشروط به آنکه وامدار به هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی نشویم .


س: هیئت مدیره انجمن چند نفر هستند ؟

ج: در هیأت مدیره پنج نفر از دوستان اعضاء اصلی هستند و دو نفر هم به عنوان علی البدل جمعاً 7 نفر هیأت مدیره انجمن را تشکیل می دهند و دونفر دیگر نیز بعنوان بازرس .


س : چرا بنام و مشخصات معرفی نمی کنید ؟

ج: مانعی ندارد صرفاً بدلیل ضیق وقت .


س: نه بفرمائید؟



ج: پنج عضو اصلی علاوه بر خودم برادران غیاثی کارشناس ارشد بعنوان رئیس هیأت مدیره ، آقای اسرافیلی نایب رئیس و آقای مدنی هم با مدرک کارشناسی ارشد حقوق خزانه دار انجمن و جناب آقای شایسته بعنوان مسئول امور استانها و جناب آقایان دکتر آطاهریان و شکرالله وفایی عضو علی البدل هستند .


س: درباره ارتباط گروه پیگیری با انجمن توضیح دهید ، چون گاهی می بینیم تحت عنوان انجمن و گاهی هم تحت عنوان گروه پیگیری فعالیت می کنید ؟

ج: اعضاء گروه پیگیری همان اعضاء انجمن هستند یعنی 9 نفر از 14 نفر اعضاء گروه پیگیری همان اعضاء انجمن و بازرسان را تشکیل می دهند ، اما تفاوت این دو تشکیلات درحیطه فعالیت و روشهای آنست ، گروه پیگیری پیگیر امور جانبازان نخاعی در داخل پیکره بنیاد است و از منابع مالی بنیاد و برای این امور استفاده می کند اما انجمن محدوده فعالیتش تمام دستگاههاو موسسات وسازمانهاست و بعنوان یک شخصیت حقوقی مستقل عمل می کند ، و فی الواقع گروه پیگیری واحدی از انجمن است کهبه منظور همکاری و تعامل با بنیاد مامور پیگیری امور جانبازان نخاعی در بنیاد است .

س: چه ضرورتی داشت که این دو تشکل اینگونه به هم پیوند بخورد ؟

ج: همانطور که عرض کردم در گذشته مسئولین بیناد موافق تشکلهای ایثارگری نبودند اما در زمان آقای دکتر دهقان این فضاء بوجود آمد و خود ایشان اصرار داشت که دوستان دور هم جمع بشوند ، در نتیجه تعدادی از جانبازان که دغدغه مسائل مربوط به صنف خودشان راداشتند تحت عنوان گروه پیگیری جمع شدند اما کم کم این ذهنیت بوجود آمد که چه بسا با تغییر مدیریت در بیناد و یا تحولات دیگر گروه پیگیری را جمع کنند لذا تصمیم گرفتیم که انجمن را بصورت یک نهاد مستقل و در قالب O ، G ، N   به ثبت برسانیم تا تحولات مدیریتی نتواند در بقای آن تاثیر بگذارد . وما در حال حاظر گروه پیگیری را زیر مجموعه انجمن جانبازان می دانیم .


س: درباره فعالیتهای گروه پیگیری توضیح دهید ؟

ج: در این خصوص توصیه می کنم از برادر عزیز مان آقای اسرافیلی دبیر گروه پیگیری سئوال کنید.


س: چه کسانی می توانند عضو انجمن شوند ؟

ج: ما دو نوع عضویت داریم یکی رسمی که علاوه بر شرایط تمام اساسنامه بایستی فرد از جانبازان نخاعی باشد ، دیگری غیر رسمی که فرد تنها لازم است از شروط عمومی اساسنامه برخوردار باشد . لذا غیر جانبازان می توانند بعنوان عضو غیر رسمی تلقی شوند .


س: نحوه عضو گیری چگونه است ؟

ج: ما فرمهای عضویت را در سایت انجمن به نشانی   www.janbazan.net   درج کردیم و همچنین برای حدود 350نفر از جانبازان تهران از 430 نفر جانباز از طریق پست ارسال کردیم . دوستان می توانند با تکمیل فرم وارسال مدارک لازم به عضویت انجمن در آیند .


س: برای جانبازان نخاعی استانها در رابطه با انجمن چه طرحی دارید ؟

ج: ما بنا داریم اولین مجمع عمومی را بزودی برگزار نمائیم ، زیرا بنا بر قوانین وزارت کشور هیئت مدیره کنونی در حقیقت هیات موسس است که می تواند دربار اول خودش ر ابعنوان هیأت مدیره انتخاب نماید ، اما در مجمع عمومی انتخابات مجدد برگزار می شود . اینرا عرض کردم که اضافه کنم پیشنهاد ما اینستکه دوستان جانباز نخاعی در استانها در عین حفظ استقلال تشکلهای خود خودشان رابصورت شعبات انجمن جانبازان تهران قلمداد کنند و بصورت اقماری عمل نمایند تا بتوانیم یک تشکل گسترده و کشوری داشته باشیم ودر نهایت از قدرت و پتانسیل بیشتری برای رسیدن به اهداف استفاده نماییم .


س: تا کنون چه تعدادی به عضویت انجمن درآمدند؟

ج: از طرق مختلف که به عضوگیری اقدام شده تا کنون در سطح کشور قریب 200 نفر اعلام آمادگی برای عضویت کرده اند .


س:درباره مجلس ایثارگری توضیح بدهید .
ج: ما مجلس ایثارگران را مجلسی مقدماتی و با کارکرد موسسان می دانیم تا از آن طریق جامعه ایثارگری بتوان به یک مجلس معتبر و متشکل از نمایندگان واقعی ایثارگران دست یافت و دراین خصوص ما به زودی طرح و نظر جامع خود را درباره ساز وکار و نحوه تداوم فعالیت مجلس ایثارگران به مسئولین محترم ارائه خواهیم کرد .


س: در این مدت فعالیت های اصلی شما چه بوده است ؟

ج: فعالیتهای انجمن و کارهای انجام شده در سه زمینه قابل طرح و ارائه است .


1 فعالیت سازمان سازی بدین معنا که مثل همه تشکل های اولیه هیأت مدیره موظف است ضمن پیگیری اموری مثل تهیه مکان و امکانات اداری لازم و تامین منابع مالی اقدام به عضو گیری وتشکیل مجمع عمومی سالانه و برگزاری انتخابات هیأت مدیره جدید نماید که بخشی از فعالیتهای بنده و سایر دوستان معطوف به همین امر بوده که هنوز هم ادامه دارد یعنی از سویی  پیگیری و مکاتبات متعددی برای تهیه جا و منابع مالی داسته ایم که تا اندازه ای در زمینه مکان به نتیجه رسیدیم لکن و در زمینه های مالی نتیجه رضا یت بخشی حاصل نشده و از سوی دیگر با فراخوان عمومی در سایت انجمن اقدام به عضو گیری کرده و همچنین در تهران نیز با ارسال دعوتنامه و فرم عضویت از سایر عزیزان جانباز نخاعی دعوت به عمل آورده ایم که در حال حاضر مشغول جمع آوری وثبت آنها هستیم که امیدواریم این مرحله نیز با مساعدت و همکاری سایر جانبازان نخاعی عزیز با موفقیت به اتمام برسد و بزودی اولین مجمع عمومی برگزار گردد.



2- فعالیتهای دیگر در قالب گروه پیگیری جانبازان نخاعی بوده که مسئول  پیگیری مشکلات جانبازان نخاعی و گاهاً سایر ایثارگران در بنیاد شهید و در سطوح مختلف می باشد که دوستان در این زمینه تلاش وافری داشته اند و برای بیان جزئیات بیشتر بهتر است به دبیر محترم گروه پیگیری برادر عزیز آقای اسرافیلی مراجعه کنید .


3- دسته سوم فعالیتهای انجمن تلاش و فعالیت جهت پیگیری مشکلات و نیازهای جانبازان نخاعی در سایر وزارت خانه سازمان ها و موسسات می باشد که بعنوان نمونه می توان به طرح پیگیری سوخت خودرو جانبازان که منجر به تخصیص سهمیه وکارت ویژه سوخت گردید و نیز تهیه طرح جامع مناسب سازی پایانه ها و وسایل حمل ونقل ریلی وبین شهری و ارائه آن به مدیریت ایثارگران وزارت راه که در حال پیگیری است  و بر کزاری جلساتی با مسئولین هواپیمایی و شرکت های مربوطه و مسئولین فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره) داشته ایم که  انشاا. . .  امیدورایم  نتیجه مورد نظر حاصل شود .

از دیگرفعالیتهای انجمن طرح مشکلات عزیزان جانباز سپاهی و بسیجی با مدیران مربوطه در سپاه مشارکت با سپاه در برگزاری اولین دوره اردو راهیان نور جانبازان نخاعی در فروردین ماه هشتادونه و مشارکت در برگزاری اردوی تفریحی جانبازان نخاعی در زیبا کنار رشت که سعی شد کسانی که کمتر امکان سفر دارند حضور داشته باشند .

برگزاری اجتماع اعتراض آمیز به تجاوز رژیم صهیو نیستی به غزه و مردم مظلوم فلسطین با سایر گروه های جانبازی و سازمانهای مردم نهاد معلولین که برای اولین بار یک ابتکار و تجربه جدیدی از مشارکت جانبازان و معلولین محسوب می شود .

برگزاری و مشارکت اولین راهپیمایی منسجم جانبازان نخاعی و سایر گروه ها و سازمان های مردم نهاد جانبازی در روز 22 بهمن ماه هشتاد ونه و فعالیتهای دیگری که با توجه به ضیق وقت و عدم حصول نتیجه در بعضی موارد از بیان آن چشم پوشی می کنیم.

 ولی در نهایت به سایر برادران عزیز جانباز نخاعی عرض می کنیم این میدان فرصتی است که به لطف خدا و مساعدت برخی مسئولین و بخصوص پایداری جمع قلیلی از دوستان جانباز شما فراهم آمده است حال این گوی و این میدان

«سرخ وآبی مهمترند یا جانبازان »

«سرخ وآبی  مهمترند یا جانبازان »

 متن زیر نوشته دوست عزیز ما محمد حسن غلامعلیان است با تشکر از ایشان 

 

 

این واقعیت تلخی است که نا کسانی در بدنه کانونهای خدماتی نفوذ کردند که از مبنا نه ماهیت انقلاب را قبول داشتند نه دلبستگی با اسلام داشتند، نه توان فهم دفاع هشت ساله را داشتند، نه چرائی مصائب رزمندگان را درک کردند و اکنون نیز زیرکانه با طرح عنوان بخشنامه ودستور العمل وترفندهای مختلف سعی در بی اعتبار کردن  مفاهیم ارزشی جنگ را دارند کما اینکه هر روز شاهد بی اعتنایی بسیاری از مسئولین نسبت به جامعه ایثارگر هستیم. 

 

برادر عزیز جناب آقای کاووسی،قطعاً داستان بلدرچین وبرزگر را که سالها قبل در کتاب فارسی سوم دبستان نوشته شده بود خوانده اید، اگر نخوانده اید ماجرا از این قرار بود که:
بلدرچینی با بچه های خود در کشتزاری لانه داشت. روزها به سرعت می گذشت و محصول کشتزار به مرحله برداشت نزدیک می شد. بلدرچین بیشتر اوقات خود را به گشت و گذار مشغول بود و هر روز از بچه ها دور می شد؛ اما بچه ها، هنوز پرپرواز نداشتند و ناگزیر به سکونت در لانه بودند. هر روز غروب که بلدرچین به کنار بچه ها برمی گشت، از آنها وقایع روز را می پرسید. روزی بچه ها به او گفتند:« امروز صاحب مزرعه به اتفاق پسرش  آمده بود و می گفت: زمان برداشت فرا رسیده و محصول هم به اندازه کافی رشد کرده،فردا به فلانی می گویم که بیاید و محصول را درو کنیم.» بلدرچین گفت:« نترسید؛ هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.»
روز بعد دوباره برزگربا فرزندش آمد و گفت:« فلانی گفت: دیروز کار داشتم، فردا حتماً خواهم آمد.»
بلدرچین دوباره به بچه هایش اطمینان داد که خطری آنها را تهدید نخواهد کرد!
چند روزی به این نحو گذشت و برزگر هر روز برداشت محصول را به این و آن حواله می داد،بلدرچین نیز متقابلاً به بچه هایش اطمینان می داد که خطری آنها را تهدید نخواهد کرد.
سرانجام یک روز غروب، بچه ها به او گفتند:« امروز برزگربا فرزندش آمده بودند و وی رو به پسرش کرد وگفت: دیگر منتظر کسی نخواهیم نشست وفردا صبح خودمان مزرعه را درو خواهیم کرد».

بلدرچین خطاب به بچه هایش گفت:« آماده شوید تا از این جا کوچ کنیم؛ زیرا این بار برزگر کمر همت بسته و خواهند آمد و هیچ چیز مانع آمدن آنها نخواهد شد؛ بنابراین جایمان دیگر اینجا نیست!»

کل داستان همین است .... یعنی تا وقتی منتظریم دیگران بیا یند و برایمان کاری بکنند کارهایمان همین طور عقب می افتد یا اصلاً انجام نمی شود، باید خودمان همت کنیم وحرکت کنیم تا دچار چنین معظلاتی نشویم .....
باید بپذیریم که مشکلات  باشگاه استقلال وپرسپولیس  برای دولتمردان چه در هیئت دولت ، چه در مجلس شورا، چه شورای نگهبان، چه تشخیص مصلحت نظام وچه مسئولین بنیاد مهمتر از مشکلات ایثارگران است!
این واقعیت تلخی است که نا کسانی در بدنه کانونهای خدماتی نفوذ کردند که از مبنا نه ماهیت انقلاب را قبول داشتند نه دلبستگی با اسلام داشتند، نه توان فهم دفاع هشت ساله را داشتند، نه چرائی مصائب رزمندگان را درک کردند و اکنون نیز زیرکانه با طرح عنوان بخشنامه ودستور العمل وترفندهای مختلف سعی در بی اعتبار کردن  مفاهیم ارزشی جنگ را دارند کما اینکه هر روز شاهد بی اعتنایی بسیاری از مسئولین نسبت به جامعه ایثارگر هستیم. 

بالاخره کارمصوبه خودروبه کجارسید؟!


بالاخره کارمصوبه خودروبه

کجارسید؟!


فاش نیوز - بالاخره مصوبه خودرو به کجا رسید؟این سوالی است که هفته گذشته ما از خانم دکتر بداغی ،معاون حقوقی رئیس جمهوری کردیم .خانم بداغی به ما قول داده بود که...

این هفته اصلاحیه این مصوبه که غیر قانونی اعلام شدنش از سوی مجلس مشکل ساز شده نهایی می شود.

 

بعضی از جانبازان که قبل از غیر قانونی اعلام شدن مصوبه دولت اقدام به وارد کردن خودرو مناسب خود کرده بودند خودرو هایشان در گمرک متوقف شده و هر روز چقدر پول پارکینگ زیان می کنند وسرمایه شان هم دارد درپارکینگ گمرک خاک می خورد.اکثریت جانبازان واجد شرایط مصوبه دولت هم که منتظرند با تعیین تکلیف این مصوبه بتوانند از طریق خودرو سازی های داخلی خودرو مورد نیاز خود را تهیه کنند بلاتکلیف مانده اند.

بالاخره این هفته هم رسید و این موضوع در هیئت دولت مطرح نشد. از آنجا  هم که دیواری کوتاه تر از دیوار فاش نیوز نیست وهمه هرچه فریاد دارند برسر ما می کشند وهم این که به کسی غیراز ما دستشان نمی رسد ما مانده ایم وانبوه نظر ها و ایمیل ها و تلفن ها وپرسش ها که انصافا"عرقمان را در می آورد.

بنا برهمین دلیل فوق الذکر، نهایت تلاشمان را کردیم که با خانم بداغی تماسی بگیریم ودلیل خلف وعده ایشان را جویا شویم.ولی ایشان از صحبت با ما طفره رفتند و غیر مستقیم پیغام دادند که مورد به دولت فرستاده شده و از این به بعد باید از دفتر دولت پیگیری کنید.

دراین میان چیزی که بطور غیر مستقیم دستگیرمان شده این است که خانم معاون ظاهرا"به قوانین و ریزه کاری های این موضوع  مسلط نبوده اند و نمی دانند که به هر حال هنوز معمای غیر قانونی بودن این مصوبه حل نشده  وظاهرا"نتوانسته اند راهی بیابند که هم مشکل قبلی را برطرف کند ،هم  همه جانبازان واجد شرایط مصوبه قبلی دولت را پوشش دهد وهم درعین جامع بودن ،مانع هم  باشد.

البته خانم معاون قصد خیر داشته اند که بدون نوبت وبدون طی مسیر معمول این اصلاحیه را در دستور کار هیئت دولت قرار دهند و به این موضوع والبته به نفوذ خود مطمئن هم بوده اند ولی غافل از اینکه دست بالادست بسیار است و همه جا اینطور نیست که خانم ها مقدم باشند!خانم دکتر حواسشان  نبوده که نباید به این راحتی ،انشاالله نگفته قول بدهند وفکر عاقبت کار را نکنند. با این حال از آنجا که ایشان نیتشان خیر بوده امید واریم که خدا از سر تقصیراتشان بگذرد!

آقای پاشا که ظاهرا"مسئول دفتر خانم معاون است در تماس تلفنی که با وی داشتیم اظهار امیدواری می کرد که این اصلاحیه با عبور از فیلتر کمیسیون تخصصی دولت ظرف یکی دو هفته آینده به نتیجه برسد ولی ما  قولی به شما نمی دهیم!


چه کسی پاسخگوی است


پرواز 3908 هواپیمایی آسمان
قرار بود ساعت 14 و 45 دقیقه برای شرکت در مسابقات کشوری بوچیا با شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان راهی مشهد مقدس شویم.
بوچیا ورزش نوپایی است که مخصوص جانبازان و معلولین ضایعه ی گردنی است و برای این قشر بسیار مفرح است.
پنج نفر جانباز قطع نخاع گردنی بودیم، یک اقایی از کادر پرواز بنام حافظ به ما گفت ما فقط می توانیم سه نفر توانخواه را سوار کنیم و از بردن بقیه معذوریم! (اولین بار بود این کلمه را می شنیدم) گفتیم بنیاد بر اساس نامه ی رسمی از آژانس هواپیمایی برای ما بلیط تهیه کرده اگر صدور بلیط برای ما غیر قانونی بوده آژانس باید جوابگو باشد نه مسافر! ما که از ابتدای امر اعلام کرده بودیم ویلچری هستیم. به ما گفت شما بروید از آژانس صادر کننده ی بلیط شکایت کنید و پول بلیط را  پس بگیرید. از او سوال کردیم شما چند تا دفتر فروش بلیط در سطح استان  اصفهان دارید؟ گفت 120 تا. گفتیم اگر هر دفتری فقط یک بلیط به یک فرد ویلچری فروخته بود شما چه عکس العملی نشان می دادید؟ گفت ما مقصر نیستیم آژانس فروش بلیط باید رعایت کند! گفتیم اقای محترم ما چند ماه تمرین کرده ایم و فردا صبح مسابقه داریم باید هر طور شده پرواز کنیم، دلش برایمان سوخت گفت صبر کنید بروم با خلبان صحبت کنم شاید فرجی حاصل شود. رفت با خلبان صحبت کرد اما فرجی حاصل نشد!، خلبان هم گفت مرغ فقط یک پا دارد ما طبق قانون فقط سه نفر توانخواه را سوار می کنیم.
دو پیر زن مسن ویلچری به همراه یک جانباز سوار هواپیما شدند و ما با اینکه کارت پرواز هم گرفته بودیم و داخل سالن انتظار بودیم از سوار شدنمان به هواپیما ممانعت کردند. چمدان هایمان را هم از قسمت بار عودت دادند و هواپیما هم بدون ما پرواز کرد!


سوال:
چه کسی پاسخگوست؟
بنیاد شهید؟
دفتر هواپیمایی؟
خلبان؟
کادر پرواز؟
یا خود ما جانبازان؟
چقدر فشرده تمرین کرده بودیم و دلمان خوش بود بعد از دو سال بنیاد ولخرجی کرده و ما را برای برگزاری مسابقات عازم مشهد می کند.
خوشحال بودیم اگر در مسابقه حتی مقام هم نیاوریم  و حتی حذف هم بشویم لااقل این سعادت شامل حالمان شده که به زیارت مضجع شریف ثامن الحجج می رویم و هوایی تازه می کنیم، اما دریغ!
من چون قبلا هم چندین بار با این مشکل مواجه شده بودم 20 روز پیش به مسئول امور ورزش استان زنگ زدم و تذکر دادم و گفتم موقع اخذ بلیط با آژانس هماهنگ کنید اما او در جواب من گفت شما خیالتان راحت باشد ما هماهنگی های لازم را انجام می دهیم. معنی هماهنگی را هم آموختیم!
به اقای کادر پرواز هم مجددا التماس کردیم که اقا  در مشهد برای ما هتل رزرو کرده اند، جانبازان دیگر از سراسر کشور الان در مشهد هستند. اما او هم چندین بار با بکار بردن لفظ توانخواه قانون را به رخ مان کشید. (ناخوداگاه از لفظ  توانخواه متنفر شدم) شاید اگر یکبار هم لفظ جانباز را استعمال کرده بود کمتر دردمان آمده بود.
مسئول محترم و دوستان بزرگواری که اکنون این جملات را می خوانید شما قضاوت کنید، آیا این گونه رفتار با یک جانباز قطع نخاع با کوهی از مشکلات  صحیح است؟
آیا اگر یک هماهنگی ساده انجام شده بود ما اینقدر اذیت می شدیم؟
آقای زریبافان مسئول محترم و زحمتکش بنیاد شهید! آیا قصد ندارید این مشکل را ریشه ای حل کنید؟
به خدا قسم ما سی سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.
محض رضای خدا یکی به داد ما برسد!


برگرفته از وبلاگ روزهای جانبازی


انتقاد شدید انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان از آقای ضرغامی

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان طی نامه ای به آقای ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما بدلیل عدم انعکاس حضور جانبازان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام شدیدا انتقاد کرد


جناب اقای ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

      احتراما باستحضار میرساند جانبازان و خانواده ایثارگران از جان و مال خود در راه خدا و حکومت حقه جمهوری اسلامی گذشته و از هیچ گونه ایثار و فداکاری در راه آرمانهای مقدس حضرت امام خمینی (ره) دریغ ندارند.

در این راستا، جانبازان نخاعی ویلچری که نماد سایر گروههای جانبازی هستند در تمامی صحنه های حساس و سرنوشت ساز حضور گسترده و پورشوری را به نمایش می گذارند.لکن متأسفانه مجموعه خبری و گزارشگری تحت امر جنابعالی حق مطلب را اداء نکرده و حتی قطره ای از دریای بیکران این حضور را به تصویر نمی کشند.

در حالیکه اجتماع گسترده جانبازان ویلچری، شیمیایی ، قطع عضو و سایر خانواده های ایثارگر در مقابل دفتر سازمان ملل در محکومیت جنایت اسرائیل در حمله به غزه در سال گذشته و حضور پر شکوه این عزیزان در صحنه های مقابل با فتنه گران از رسانه ملی انعکاسی شایسته و بایسته نداشت، شاهدیم بودیم که تجمع گروه محدودی از نابینایان کشور ترکیه در مقابل سفارت اسرائیل به یک رپرتاژ و سوژه خبری گسترده ای تبدیل گشت و بارها از بخش های مختلف خبری پخش شد.

یکبار دیگر این بی توجهی سهل انگارانه اگر نگویم متعمدانه- در جریان بیست و یکمین سالگرد مراسم رحلت حضرت امام و اقامه نمازجمعه به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای تکرار گشت.

حضور گسترده جانبازانی که با وجود همه سختی ها و موانع موجود در مراسم وبا تنی رنجور، به عشق پیر و مراد خود خمینی کبیر و به اشتیاق اقامه نماز جمعه پشت سر مقتدای محبوب خود خامنه ای عزیز در این مراسم شرکت کرده بودنند هیچ بازتابی در رسانه ملی و بخشهای خبری آن نداشت.

جناب آقای ضرغامی همانگونه که سال گذشته طی نامه ای به حضرتعالی این موضوع را گوشزد کردیم (و متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم)   باردیگر از حضرتعالی که فردی متدین و متعهد و انقلابی هستید قاطعانه می خواهیم که اگر خدای نکرده در مجموعه تحت امرتان عناصری وجود دارند که تعمدا از انعکاس اخبار مربوط به جانبازان و ایثارگران  جلوگیری می کنند برخورد نمائید و اگر قصور و سهل انگاری در کار است برای جلوگیری از تکرار آن تذکر مؤکد بفرمائید.

 

                                                                                                               والسلام

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان




خبرگزاری فارس:اعتراض به بازتاب تلویزیونی اخبار حضور جانبازان در مناسبت‌های ملی و مذهبی


خبرگزاری ایسنا:انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان به رییس صداوسیما انتقاد کردند

تقدیر و تشکر انجمن جانبازان نخاعی از حضور جانبازان و ایثارگران

بیانیه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در تقدیر و تشکر از حضور یکپارچه جانبازان و ایثارگران در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

بدینوسیله از حضور پرشور و انقلابی جانبازان نخاعی در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که بر اساس احساس مسئولیت و درک عمیق از شرایط و جریانات کلی نظام مقدس اسلامی صورت گرفت تقدیر و تشکر می نماییم.

این حضور جانانه در شرایطی بود که بدلیل تعلل و عدم آگاهی برخی از تأثیر شرکت جانبازان در اینگونه مراسم، می‌رفت که جانبازان ویلچری از این فیض عظمی محروم گردند. لکن با پیگیری‌های بعمل آمده توسط انجمن جانبازان نخاعی و گروه پیگیری جانبازان نخاعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین دخالت به موقع دفتر مقام معظم رهبری، موانع حضور این گروه از جانبازان بر طرف گردید.

فرصت را مغتنم شمرده و به مسئولین برگزار کننده تجمعات انقلابی توصیه و گوشزد می نماییم از این پس بجای حل مشکل حضور جانبازان ویلچری و تأمین شرایط و امکانات مناسب،اعم از محل پارگینگ و استقرار و سایر موارد، به پاک کردن صورت مسئله روی نیاورند.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

رسانه ملی چه مشکلی با جانبازان دارد

رسانه ملی چه مشکلی با جانبازان دارد؟


مراسم بیست و یکمین سالگرد حضرت امام که مقارن بود با برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب با شکوه فراوان و با حضور میلیونی امت حزب اله برگزار شد.


جانبازان نیز بر طبق سنوات گذشته حتی بیشتر از سالهای گذشته در مراسم حضوری چشمگیر داشتند این در حالی بود که ستاد برگزاری مراسم  عملا می خواست مانع حضور جانبازان در مراسم شود ولی بدنبال پیگیری انجمن جانبازان نخاعی و رسانه ای کردن این موضوع و با پیگیری که از سوی بیت رهبری صورت گرفت این ممانعت رفع شد.


جانبازان، بخصوص جانبازان ویلچری بصورت جمعی و انفرادی با همه ناتوانی های جسمی شان با وجود موانع فیریکی که در مسیر داشتند و با همه سخت گیری های امنیتی به وظیفه دینی و ملی خود عمل کردند و حضوری فعال در این مراسم داشتند.


اما دریغ و افسوس از انعکاس حتی گوشه ای از این حضور در رسانه ملی و دیگر رسانه های خبری و خبرگزاری ها


این تاسف نه از باب اینست که چرا تصویر من جانباز از رسانه ملی پخش نشده و اینکه خیلی خاطر خواه پخش تصاویر خود از رسانه های خبری باشیم .


بلکه از این باب است که به نمایش گذشتن تصاویر حضور جانبازان کسانی که که در عمل ایستادگی و عزم خود را برای پاسداری و صیانت از نظام مقدس جمهوری نشان داده و اکنون با وجود همه ناتوانی ها و مشکلات جسمی در صحنه های دفاع از انقلاب و مراسمات ملی مذهبی رسمی کشور حضور فعال دارند  بهترین نماد پشتوانه مردمی نظام است.


دیروز هیچ صحنه ای از حضور عزیزان جانبازان در رسانه ملی ندیدم حتی به قدر حقوق شهروندی مان


این در حالیست که شب پیش رسانه ملی یک گزارش مبسوط از حضور چند معلول ترکیه ای در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی - ویا مقابل منزل سفیر رژیم صهیونیستی - پخش کرد و در چند بخش خبری نیز مجددا تکرار کرد.


همان لحظه به یاد مراسم و تظاهرات سال گذشته جانبازان در اعتراض  به حملات رژیم صهیونیستی به غزه افتادم


جانبازان با وجود سوز شدید سرما که برای وجودشان سهم مهلک است بر خود فرض دانستند که در مقابل دفتر سازمان ملل حضور یافته و فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه را سر دهند

با وجود همه اطلاع رسانی و هماهنگی که صورت گرفته بود تنها چند تصویر کوتاه در عرض چند ثانیه از رسانه ملی پخش شد.


مسئولین محترم خبر رسانه ملی در مقابل اعتراض انجمن جانبازان استدلال می کردند که "باکس خبری ما بیش از این جای پخش ندارد"


آیا در گزارش اعتراض معلولین ترکیه ای باکس تان بیشتر شده بود و یا برای شما مرغ همسایه غاز است.


جناب آقای ضرغامی


چنانکه که در نامه چندی پیش انجمن جانبازان نخاعی به حضرتعالی آمده است جانبازان ازنحوه عملکرد رسانه ملی در انعکاس اخبار و رویدادهای جامعه ایثارگری و جانبازی بشدت ناراحتند .

و برای آنان سوالات جدی مطرح شده است که آیا واقعا دستورالعمل و بخشنامه ای برای نادیده گرفتن و عدم انعکاس اخبار مربوط به جامعه ایثارگری وجود دارد و یا این نحوه رفتار با جانبازان و ایثارگران حاصل کج سلیقگی مسئولین مربوطه در واحد مرکزی خبر و شبکه خبر است.


جناب آقای ضرغامی افکار عمومی جامعه جانبازی منتظر جواب شما و تصحیح رفتار رسانه ملی بخصوص در بخش های خبری آنست.



در این رابطه بخوانید:


بی توجهی صدا و سیما   به جانبازان تا به کی؟


نامه سرگشاده یک جانباز به مهندس ضرغامی


شعری که رهبر انقلاب گفتند آن را خوشنویسی کنید


تجمع اعتراض آمیز ایثارگران مقابل سازمان صدا و سیما برگزار شد


کوتاهی صدا و سیما در برابر جانبازان شیمیایی


رپرتاژ تبلیغی برنامه گفتگوی خبری 20/30


بازتاب خبر تحصن ایثارگران مقابل صدا و سیما



اعتراض ایثارگران به صدا و سیما


بیانیه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان به مناسبت سالگرد ارتحال اما

 بیانیه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

 

 

السلام علیک یا روح ا. . .

ایها العبد الصالح

المطیع لله ولرسوله

والائمه المؤمنین  

 

 

 

سلام ودرود خدا بر شهیدان پاکباز و فدائیان راه سرخ حسینی که تا آخرین نفس بر گرد شمع وجودت پروانه وار سوختند و با انداختن زورق جسم خاکی خویش در امواج خروشان جنگ و جهاد با دنیای استکبار ، خود را رندانه به ساحل (( عندربهم یرزقون )) رسانده که باید گفت طوبی لهم و سرمست از این وصال جانانه خویش ، مارا به اطاعت و پیروی از ولایت فرا خوانده و ندا سردادکه خداوند: (( ندعواکل اناس بامامهم ))

 واینک ما بازماندگان عرصه های خون و شهادت و جا ماندگان از قافله یاران دلباخته و لاله های سرخ باغ خمینی کبیر با جسمی در هم شکسته و دست و پاهای قطع شده و چشمان به عالم مادی بسته و نفس های به شماره افتاده از گازهای شیمیایی ، در آغاز بیست و دومین سالگرد هجرت امام و مقتدای خویش بار دیگر با قلبی مالامال از غم واندوه از آن ماتم عظما ، ضمن سپاس از ایزد منان به خاطر اعطای نعمت جانشینی صالح و امامی عادل ، و فقیهی شجاع که با تحمل بسیار توانسته است پا جای پای مبارک امام راحل بگذارد و رهپوی آن مراد و مرشد الهی گردد.

از عموم ملت عزیز و سرافراز بویژه جوانان غیور ومومن ایران اسلامی دعوت به عمل می آوریم تا مثل همیشه با شرکت در مراسم و برنامه های سالگرد ارتحال امام ( ره ) تجدید بیعت با امام راحل و مقام معظم رهبری تداوم بخش راه همیشه جاوید انبیاء ، اولیاء و شهیدان گرانقدر گردند . و با انزجار از کسانی که می کوشند با تمسک به نام امام نظرات انحرافی خویش را به جامعه تحمیل کنند و از بدیهیات خط امام که اسلامیت و جمهوریت نظام و مبارزه با مستکبران و دفاع از محرومان و مستضعفین عالم بویژه ملت مظلوم فلسطین است به انحاء مختلف طفره رفته و منحرف شده اند دل امام ، شهدا ، آزادگان ، جانبازان و همه ایثارگران راشادکنند.                                                                                                                       

                                                                                انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان  

نامه تشکر انجمن جانبازان نخاعی از دفترمقام معظم رهبری

در پی تلاش دفتر مقام معظم رهبری برای لغو ممنوعیت حضور جانبازان ویلچری در مراسم سالگرد حضرت امام (ره) انجمن جانبازان نخاعی با ارسال نامه ای از این اقدام دفتر رهبر معظم انقلاب تشکر و قدردانی کرد: 

 

ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری دامت برکاته

سلام علیکم

احتراماً پیرو پیگیری های بعمل آمده جهت حضور جانبازان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره ) و عدم اختصاص کارت تردد و جایگاه برای جانبازان ویلچری از طرف ستاد ارتحال و درج خبر این موضوع در برخی از سایت ها و خبر گزاری ها، پیگیری های انجام شده از طرف شورای عالی جانبازان،انجمن جانبازان نخاعی،بنیاد شهید و امور ایثارگران و مطلع شدن دفتر مقام معظم رهبری و اقدام موثر و بموقع در رفع ممنوعیت  نه تنها موجبات خشنودی دل های جانبازان ویلچری ، این نمادهای مقاومت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم گردید بلکه روح بلند امام راحل عظیم الشان را نیز شاد کرد .

لذا بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی جانبازان  و ایثارگران را اعلام می داریم .

ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم

انجمن جانبازان نخاعی ایران