روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جانبازان در عزای سالار شهیدان

هیئت قمربنی هاشم هیئت جانبازان و خانواده شهدای ساکن شاهد تهرانپارس است که هرسال برنامه عزادری سالار شهیدان با صفای پاکبازی ایثارگران همراه با نماز جماعت ظهرعاشورا برگزار میشود

تعدادی از عکسهای این مراسم تقدیم شما دوستان- ۱

BubbleShare: Share photos - Lead Free Toys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امکان اصلاح نهایی لایحه ایثارگران

 
فرمان مقام معظم رهبری امکان اصلاح نهایی لایحه ایثارگران را فراهم می کند
رییس دفتر مطالعات راهبردی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نامه کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای اصلاح نهایی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تنظیم شده است.
یوسف مجتهد در گفت و گو با خبرنگار حیات ضمن اعلام این خبر گفت: طی جلسه ای که با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، متن نامه کسب اجازه از مقام معظم رهبری تنظیم شد.
وی همچنین گفت: براساس بند 2 ماده 30 آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این نامه ابتدا باید به امضاء دبیر مجمع برسد و سپس برای دفتر مقام معظم رهبری ارسال شود.
مجتهد با اشاره به روند مراحل بررسی لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران گفت: اصلاحات اولیه و بررسی های کارشناسی در کمیته های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته است و برای ادامه بررسی مطرح شدن لایحه در صحن مجمع در انتظار فرمان مقام معظم رهبری هستیم
 

کربلای سینه عاشورای توست

السّلامُ علی الحُسین

وَ علی علی ِ بن الحُسین

وَ علی اَولادِ الحُسین

وَ علی اَصحاب ِ الحُسین

بمناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی قطعه شعری از برادر جانباز بهروز ساقی تقدیم شما می‌شود

دریای عشق

ساده می‌گویم که قلبم جای پای توست

دیدگانم نیز رد پای توست

این توهستی جای خون در رگ رگم

این دل و جان نیزهم مأوای توست

عقل، کفش کهنه‌ای درپای تو

عشق، موج سرکش دریای توست

عشق تو ما را ضمانت می‌کند

عاشقی یک جرعه از معنای توست

هرچه زیبائیست در روی زمین

پرتوی از تابش سیمای توست

غنچه‌ها نام تو را وا می‌شوند

هرشکفتن لهجه شیوای توست

با بهاری که تو بر پا کرده‌ای

سرو مفتون قد و بالای توست

می‌زند بر سینه‌ی دل با یاد تو

کربلای سینه عاشورای توست

 بر گرفته از کتاب ؛در ردیف باران؛

درد نوشته یک جانباز


شما را به خدا قسم میدهم به من کمک کنید




بسم الله الرحمن الرحیم

به_ جناب آقای دکتر حسین دهقان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران
از_ داریوش احمد رضا بهمنیار جانباز بسیجی
کد جانبازی 0919025421

احتراما اینجانب داریوش احمد رضا بهمنیار جانباز بسیجی در آزادی سازی خرمشهر بر اثر اصابت گلوله کالیبر پنجاه به ران پای چپم دچار شکستگی باز ران (فمور) پا شدم به طوری که استخوان رانم تکه تکه شد و استخوان ها بیرون آمدند که هفت مرتبه به زیر عمل جراحی رفتم و از لگن من استخوان برداشتند و به رانم پیوند زدند همچنین ساق پایم را سوراخ کردند تا هجده کیلو وزنه آویزان کنند و به خاطر این موضوع زانوی پای چپم بر اثر کشیدگی وزنه ها با این که دو سال فیزیوتراپی رفتم باز هم به طور کامل خم نمیشود و لگن من سالی دو بار چرک میکند و از کار افتاده کامل هستم و چون در سال هزار و سیصد و شصت و یک زخمی شدم و بعد از بیست سال دنبال پرونده جانبازی خودم رفتم در کمیسیون پزشکی دکترها میگویند در نامه تو نوشته اصابت گلوله به ران پای چپ و ما به لگن و ساق و زانوی تو نمیتوانیم در صد بدهیم باید همان زمان که گلوله خوردی دنبال کارت را میگرفتی و لگن و زانو و ساق پایت را در برگه ات اضافه میکردی و همچنین چون کالیبر پنجاه یک نوع ضد هوائی میباشد بر اثر برخورد به من دچار شک شدم و لکنت زبان پیدا کردم و دو دفعه که به کمیسیون پزشکی رفتم نتوانستم منظور خودم را خوب توضیح دهم در حالی که طبق دستور العمل دکترها شکستگی معمولی ران بین ده تا بیست در صد است و شکستگی باز ران بین بیست تا سی در صد است در حای که به من پانزده درصد دادند حالا عوارض ثانویه از قبیل لگن و زانو و ساق که در صد جداگانه دارد بماند. در زمان سربازی در زمان جنگ من را معاف دائم کردند چون پنجاه و پنج در صد به من دادند در حالی که در زمان جنگ اگر کسی از چند جا شکستگی داشته باشد یا معاف شش ماه یا یک ساله یا معاف از رزم میشد در حالی که من معاف دائم شدم الان زن و بچه ام در تبریز در خانه مادرشان زندگی میکنند و من در کاشمر پیش پدر و مادرم زندگی میکنم چون نه میتوانم کار کنم نه حقوقی بنیاد به من میدهد تا حالا شاید بیست دفعه به بنیاد جانبازان و آقای دکتر حسین دهقان و ریاست جمهوری و بیت رهبری نامه نوشتم ولی هیچ جوابی ندادند در حالی که اگر باز هم من را به کمیسیون پزشکی بفرستند به خاطر لکنت زبانم و اینکه بیست سال پرونده ام را پیگیری نکردم همان پانزده در صد را به من میدهند در حالی که همانطور که گفتم شکستگی باز ران بین بیست تا سی در صد است این را آقای دکتر ایجادی رئیس کمیسیون پزشکی کل کشور به خودم گفتند از شما آقایان محترم تمنا میکنم من را از این وضعیت فلاکت بار نجات دهید نه میتوانم در اتوبوس بنشینم و از کاشمر تا تبریز برای دیدن بچه هایم بروم نه میتوانم کار کنم و از کار افتاده کامل هستم و نه حقوقی بنیاد جانبازان به من میدهد شما را به آن خدائی که برایش نماز میخوانید قسم میدهم به من کمک کنید تا حق خودم را بگیرم با اینکه متولد تهران هستم و از کاشمر به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام شدم پرونده مرا به تهران منتقل نمیکنند میگویند باید بیست و پنج در صد جانبازی داشته باشی نمیدانم شکایت خودم را به پیش چه کسی ببرم از شما تقاضای عاجزانه و عاجلانه دارم به من کمک کنید زنم میگوید پسر دایی من چهل درصد جانبازی دارد هم کار میکنند هم حقوق میگیرد تو چه طور نمیتوانی کار کنی این مسئله باعث شده زنم مرا دروغگو خطاب کند و میخواهد طلاق بگیرد تا زندگی من از هم نپاشیده شما را به خدا قسم میدهم به من کمک کنید.
کد جانبازی من 0919025421 میباشد . خداوند اجر شما را در دنیا و آخرت عنایت فرماید. خدانگهدار شما باد
داریوش احمد رضا بهمنیار جانباز بسیج تلفن تماس کاشمر 05328243493
آدرس _ کاشمر _ خیابان مدرس مدرس 9 دومین کوچه سمت چپ پلاک 8

مسکن به ایثارگران داده شود نه تسهیلات مسکن

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

مسکن به ایثارگران داده شود نه تسهیلات مسکن

خبرگزاری فارس: سخنگوی مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: باید برای ایثارگران شرایطی فراهم شود که به آن‌ها مسکن داده شود و تسهیلات مسکن کفایت نمی‌کند.


عباس طائفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: ایثارگران در یک مقطعی در 8 سال دفاع مقدس به فکر تأمین مسکن نبودند و فرصت تأمین مسکن هم نداشتند چرا که مسئله با اهمیت‌تری در پیش روی آن‌ها بود که آن هم تأمین و برقراری امنیت ملت بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر احساس می‌شود که ضرورت تأمین مسکن ایثارگران بسیار لازم و ضروری است البته اگر بحث تسهیلات را مطرح کنیم، جزو حقوق شهروندی است که همه ملت از آن تسهیلات بهره‌مند هستند ولی تأمین مسکن برای ایثارگران باید به عهده دولت و متولیان امر باشد.
طائفه اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان نظام به دنبال ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران هستند در حالی که باید مسکن برای ایثارگران در نظر گرفته شود.
وی افزود: لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در موارد بسیار زیادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی شده است که امیدواریم در بخش تأمین مسکن ایثارگران به این نکته توجه شود

درد امانم را بریده است

درد دل های یک جانباز شیمیایی

 

خبرگزاری فارس: ناصر افشاری، جانباز 70 درصد شیمیایی با صدای گرفته و دردناک می‌گوید: درد امانم را بریده است گرچه روزی حداقل 100 قرص می‌خورم

 

ناصر افشاری جانباز شیمیایی 70 درصد است که حدود 14 بار مجروح شده است. یک‌بار دست چپش قطع شد اما دوباره پیوند زدند و در عملیاتی‌ در سال 62 دچار موج گرفتگی نیز شد ضمن این‌که ترکش‌های زیادی از بدنش بیرون آوردند و هنوز ده‌ها ترکش در بدنش هست.
او بعد از جنگ حتی یک ساعت هم راحت نخوابیده است چرا که درد شدیدی دارد. آنقدر این درد شدید است که هنوز نمی‌داند چگونه آن را تحمل می‌کند. همیشه یک بطری نوشابه خانواده را پر از آب می‌کند و در فریزر می‌گذارد تا یخ ببندد. شب‌ها این بطری را با کِش به سینه‌اش می‌بندد تا بتواند حداقل یک ساعت بخوابد.

ادامه مطلب