روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

آب پاکی روی طرح جامع خدمات ایثارگران!


فاش نیوز - نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی چشم انداز طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران را مبهم توصیف ودرعین حال اظهار امیدواری کرد باافزایش درآمدهای دولت درسال آینده امکان تصویب طرح در مجلس فراهم شود.

"بیژن نوباوه" نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی عصرامروزدرگفت وگویی اختصاصی بافاش نیوزبه تشریح وضعیت طرح جامع خدمات ایثارگران درمجلس پرداخت وبااشاره به مشکل بارمالی بسیاربالای این طرح  اظهارداشت:بدون پیش بینی دقیق محل جبران بارمالی،مجلس نمی توانداین طرح را تصویب کند.


وی افزود:طرح خدمت رسانی به ایثارگران از معدود طرح هایی است که طرفداران زیادی درمجلس دارد و قریب به اتفاق نمایندگان نسبت به آن حساس هستند به طوری که تقریبا همه به دنبال راهی برای تصویب آن می گردند.

این نماینده ایثارگرمجلس ایده تصویب طرح بدون درنظر گرفتن بار مالی وانداختن توپ درمیدان شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت را دون شأن مجلس وخلاف آیین نامه داخلی آن دانست وگفت:ماباید چیزی را تصویب کنیم که قابلیت اجرا داشته باشدونباید بی جهت مردم به خصوص جامعه شریف ایثارگری را باوعده های موهوم امیدوارکنیم.

نوباوه افزود:تاوقتی منبع تأمین اعتباراجرای طرح معلوم نشود هیچ مرجعی اعم از دولت ومجلس و شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت نمی تواند کاری بکند.

این خبرنگار-رزمنده دوران دفاع مقدس بااشاره به تعبیرناصحیح"خارج شدن طرح  خدمات ایثارگران ازدستورمجلس"تأکیدکرد:طرح ازدستور خارج نشده بلکه برای بررسی راه های تامین بارمالی به کمیسیون رفته است.

وی تصریح کرد:اگرهرطرح دیگری بودو به این مشکل بزرگ می خوردشایدتابه حال ازدستورخارج شده بود اما چون این طرح مربوط به سرنوشت شریف ترین وعزیزترین اقشارجامعه یعنی ایثارگران وجانبازان وخانواده های شهداست ،همه نمایندگان مصصم هستندآن رابه سرانجام مطلوب برسانندولذا اجازه نخواهند دادتحت هیچ شرایطی ازدستورکارخارج شود یا مسکوت بماند.

نوباوه با توضیح راه های احتمالی تأمین بارمالی گفت:راه های مختلفی درحال مطالعه است ولی تجربه نشان داده که راه کارهایی مانند فروش سهام شرکت ها وکارخانجات سودده جواب نمی دهد واستفاده ازحساب ذخیره ارزی هم صرفأبرای پیشامدهای موردی واضطراری مثل ماجرای خشکسالی سال گذشته قابل توجیه است.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی چشم انداز طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران را مبهم توصیف ودرعین حال اظهار امیدواری کرد باافزایش درآمدهای دولت درسال آینده امکان تصویب طرح در مجلس فراهم شود.

حضور جانبازان در مراسم ۲۲ بهمن در قاب تصویر




برای دیدن بقیه عکس ها روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب ...

محل تجمع جانبازان در مراسم راهپیمایی فردا، 22 بهمن


محل تجمع جانبازان در مراسم راهپیمایی  22 بهمن فردا


بر اساس هماهنگی بعمل توسط انجمن جانبازان نخاعی


جانبازان و خانواده ایثارگران با تجمع در ضلع شمالی سازمان حج و اوقاف در خیابان نیایش غربی  راس ساعت 10 صبح به سمت خیابان آزادی راهپیمایی می کنند.


محل تجمع جانبازان و خانواده ایثارگران


بین خیابان رودکی و خوش خیابان نیایش غربی ضلع شمالی سازمان حج و اوقاف

یانیه تشکلهای ایثارگری بمناسبت سی یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسل

بیانیه تشکلهای ایثارگری بمناسبت سی یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


تشکلهای جانبازی با اعلام حضور جانبازان و خانواده های ایثارگر در راهپیمایی 22 بهمن از ملت رشید ایران برای حضور در این جشن ملی دعوت بعمل آورده اند.

در بیانیه آمده است:



در این بیانیه آمده است:

 

22 بهمن یادآور پیروزی ملتی بپاخاسته برای تحقق بزرگترین حماسه تاریخی ایرانیان در نیل به استقلال آزادی و جمهوری اسلامی  و روز به ثمر نشستن مجاهدت های ملت رشید و فداکار ایران   با رهبریت  الهی  رادمرد بزرگ عرصه سیاست و فقاهت  است که  با الهام از آموزه‌های دینی و در سایه معنویت خردمندانه و با توسل و برخورداری کامل از ولایت ائمه اطهار (ع)   ظلم استبدادی و سیطره استکباری  را درهم شکستند و بزرگترین معجزه قرن را رقم زدند و الگوی مبارزات عدالت طلبانه ملل مظلوم جهان و مستضعفان تحت ستم شدند.

امسال در حالی  سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم که در چند ماه گذشته استکبار جهانی و عوامل مزدور آن  در صدد برآمدند که با بهره برداری از بی بصیرتی برخی از خواص و غفلت برخی دیگر با آشوب کشاندن کشور به نهال برومند انقلاب اسلامی آسیب بزنند . زهی خیال باطل

راهپیمایی ملت بزرگوار ایران در روز 22 بهمن امسال نشانه همبستگی و اتحاد ملی در حفظ دستاوردهای انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و پاسخ کوبنده  و دندان شکن مردم مقاوم ایران به استکبار جهانی و اذناب داخلی آن است که همچنان محکم و سرافراز تا آخرین قطره خون در حمایت از انقلاب و ولایت فقیه ایستاده اند.

تشکهای جانبازان و ایثارگران  ضمن دعوت همه اقشار برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن به نمایندگی از ایثارگران جان برکف اعلام می نمایند خانواده معظم شهدا و جانبازان با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال به جهانیان اعلام خواهند کرد علی رغم تحمل مصائب وارده و بدن‌های مجروح و زخم خورده خویش  در پاسداری از این یادگار خمینی کبیر و در تبعیت  از مقام عظمای ولایت، بزرگ جانباز انقلاب خامنه ای نستوه همچنان محکم و استوار ایستاده و آماده جانفشانی بوده و فریاد می زنیم.

با ولایت زنده‌ایم    تا زنده ایم رزمنده ایم
 
انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان
 
گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی
خانه نور (گروه پیگیری امور جانبازان نابینا)
گروه پیگیری امور جانبازان دوپا قطع
هیئت جانبازان امام مهدی (عج)
هیئت عاشقان قمر بنی هاشم (ع) (جانبازان و ایثارگران)
هیئت نور الائمه (جانبازان و رزمندگان)
هیئت جواد الائمه (ع) (جانبازان و ایثارگران)

هیئت خانواده های معظم شهدا

جانبازان عاشورایی


۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب مبارک باد


۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب مردم بیدار دل ایران مبارک باد



جانبازان و خانواده های شاهد با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال به جهانیان اعلام خواهند کرد علی رغم تحمل مصائب وارده و بدن‌های مجروح و زخم خورده خویش  در پاسداری از این یادگار خمینی کبیر و در تبعیت  از مقام عظمای ولایت، بزرگ جانباز انقلاب خامنه ای نستوه همچنان محکم و استوار ایستاده و آماده جانفشانی بوده و فریاد می زنیم. 


با ولایت زنده‌ایم    تا زنده ایم رزمنده ایم


مدیریت های تاریخی تشکیلات فسیلی

در خبرها آمده بود



آقای خسروی وفا مجددا به ریاست فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین انتخاب شد.

ایشان در 26 سال گذشته ریاست این فدراسیون را بعهده داشته است و با این انتخاب رکورد 30 سال مدیریت بر یک تشکیلات در جمهوری اسلامی را خواهد داشت .


بخاطر این انتخاب و بخاطر این رکورد زنی به ایشان تبریک می گوئیم جا دارد نام ایشان در کتاب رکوردها "گینس" ثبت شود.




تجربه مدیریتی نشان داده است فردی هرچند توانا و مدیر و مدبر وقتی مدت طولانی بر یک سازمان و تشکیلات مدیریت کند کم کم نوآوری و ابتکار خود را از دست داده و به روزمرگی دچار خواهد شد و همچنین تشکیلات زیر دست این مدیر تاریخی بدلیل یکنواختی و عدم ورود اندیشه ها و طرحهای نو از پویایی افتاده و فسیل خواهد شد.


26 سال مدیریت بر یک مجموعه ای مانند فدراسیون نیز خالی از این اصل و تجربه مدیریتی نیست گرچه زحمات ایشان جای قدردانی دارد.

ولی اتفاقات و رخدادهای چند سال اخیر در این فدراسیون و عدم وجود برنامه برای گسترش ورزشهای جانبازان و معلولین در کنار کاستی ها و ضعف هایی که در ورزش جانبازان و معلولین وجود دارد دلیلی بر آنست که این فدراسیون نیاز به هوای تازه دارد.


نمی دانم قحط الرجال است که  باید دایره افراد کاندیدا ها محدود به این چند چهره شناخته شده در فدراسیون باشد که در نهایت در یک انتخابات (انشاءالله واقعی) رئیس قبلی در سمت خود ابقا شده  بطوریکه شائبه ریاست مادام العمری بوجود بیاید.


برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت می کنم


گروه پیگیری خدمتگزاران بی عنایت

 یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

 

جناب آقای زریبافان شکل گیری گروه های پیگیری ناشی از حسن نیت جانبازانی است که می خواهند با تعاملی سازنده با مسئولین بنیاد به سالها بی اعتمادی جانبازان به مسئولین بنیاد پایان دهند و این مهم مستلزم همکاری متقابل بنیاد با گروه های پیگیری می باشد.

اما اگر معاونین شما همچنان بخواهند با بی اعتنایی و ناسازگاری به تلاش مخلصانه این عزیزان علی رغم خواست شما-  وقعی ننهند موجب شکست این سیاست شده و با افزایش بی اعتمادی ها جانبازان را به روش های تقابلی و سخت برای پیگیری مطالبات خود متمایل خواهد کرد.

بنیاد و جانبازان

از ابتدای که بنیاد بفرمان حضرت امام برای رسیدگی به وضعیت مجروحان و جانبازان تشکیل گردید، بخشی  و سطحی نگری متصدیان باعث گردید  علاوه بر آنکه نتوانستند مطالبات واقعی جانبازان را پاسخ دهند رفتارهای تبعیض آمیز و سلیقه ای آنان جو بی اعتمادی را بین جانبازان و بنیاد  حاکم کرد.

در این جو بی اعتمادی حاکم بین بنیاد و جامعه هدف ، جانبازان نیز رفتار متفاوتی با بنیاد در پیش گرفتند.

تعدا اندکی نورچشمی مسئولین بودند با ارتباط مستقیم با مسئولین بنیاد بر سر خوان نعمت نشسته بودند.

برخی برای احقاق خود و بعضا برای برخورداری از امکانات بیشتر سیاست شیشه خورد کنی پیشه کرده و با فشار بر مسئولین به خواسته های خود می رسیدند.

و بالاخره جمع کثیری از جانبازان دلخور از سطحی و بخشی نگری مسئولین و رفتاری فراقانونی و تبعیض آلود آنان خود را به کناری کشیده وبا  در پیش گیری سیاست "موازنه منفی" به تقابل با برنامه ها و سیاست های بنیاد پرداختند.  

گروه پیگیری: تعامل بجای تقابل

بیش از دو سه سال است که جمعی از برادران جانبازان  با این استدلال که هم سیاست شیشه خرد کنی و هم سیاست موازنه منفی نمی تواند منافع جمعی جانبازان را تامین کند و علاوه بر آنکه  مسئولین بنیاد نیز بدلیل عدم ارتباط با جامعه هدف درک درستی از نیازهای واقعی و درست جانبازان ندارند، تلاش کردند با در پیش گیری سیاست تعاملی مثبت ، با جمع آوری و جمع بندی نیازها ، مشکلات و خواست های عزیزان جانباز راه کارها  و طرح ها و برنامهایی را  برای حل مشکلات عزیزان جانباز  به بنیاد ارائه دهند . و اجرای آنرا پیگیری کنند.   

گروه های پیگیری بخصوص گروه پیگیری جانبازان نخاعی  در این دو سه سال بدون هیچ چشمداشت مادی و با هزینه کردن از عمر و مال خویش  در راستای تحقق آنچه رسالت خود قلمداد می کردند کوشیده اند اجرشان با خداوند.

بنیاد و گروه پیگیری

در کنار تمام زحمات که برادران گروه پیگیری برای پیگیری مطالبات جانبازان از بنیاد متحمل می شوند متاسفانه اکثر معاونت های بنیاد این تلاش ها و پیگیری ها را بر نمی تابند. 

علی رغم تاکیدی که ریاست محترم بنیاد جناب آقای زریبافان و قائم مقام محترم بنیاد آقای انصاری بر حمایت از تشکل های ایثارگری دارند اما معاونتهای ایشان بخصوص یکی از معاونت ها- هیچ توجه و همکاری با این تشکل ها بخصوص گروه پیگیری نداشته و از توجه به درخواست ها و پیگیری های آنان طفره می روند.  حتی بعضا رفتاری پیشه می کنند که موجب اهانت به شان اعضای گروه پیگیری می شود. 

اگر نبود این برخورد منفی برخی از مسئولین بنیاد شاید موضوعات مانند خودرو جانبازان و دیگر طرح ها و مشکلات با همت بنیادیان و یاری جانبازان حل شده بود.

جناب آقای زریبافان شکل گیری گروه های پیگیری ناشی از حسن نیت جانبازانی است که می خواهند با تعاملی سازنده با مسئولین بنیاد به سالها بی اعتمادی جانبازان به مسئولین بنیاد پایان دهند و این مهم مستلزم همکاری متقابل بنیاد با گروه های پیگیری می باشد. 

اما اگر معاونین شما همچنان بخواهند با بی اعتنایی و ناسازگاری به تلاش مخلصانه این عزیزان علی رغم خواست شما-  وقعی ننهند موجب شکست این سیاست شده و با افزایش بی اعتمادی ها جانبازان را به روش های تقابلی و سخت برای پیگیری مطالبات خود متمایل خواهد کرد. 

روشی که مناسفانه اخیر نشان داده شده  بهتر جواب می دهد. رجوع کنید به آدرس زیر: 

 

 آیا مسئولین جدید بنیاد نیز زبان  تهدید را بهتر می فهمند

 

 

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم *** یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت

اربعین حسینی

 اربعین شهادت حسین (ع) بر عاشقانش تسلیت باد

 

 

 

آنچه از من خواستی با کاروان آورده‏ام           یک گلستان گل به رسم ارمغان آورده‏ام

از در و دیوار عالم فتنه می‏بارید و من           بی‏پناهان را بدین دارالامان آورده‏ام

اندرین ره از جرس هم بانگ یاری برنخاست           کاروان را تا بدین‏جا با فغان آورده‏ام

تا نگویی زین سفر با دست خالی آمدم           یک جهان درد و غم و سوز نهان آورده‏ام

قصه ویرانه شام ار نپرسی خوش‏تر است           چون از آن گلزار، پیغام خزان آورده‏ام

دیده بودم تشنگی از دل قرارت برده بود           ازبرایت دامنی اشک روان آورده‏ام

تا به دشت نینوا بهرت عزاداری کنم           یک نیستان ناله و آه و فغان آورده‏ام

تا نثارت سازم و گردم بلا گردان تو           در کف خود از برایت نقد جان آورده‏ام

تا دل مهرآفرینت را نرنجانم ز درد           گوشه‏ای از درد دل را بر زبان آورده‏ام

درخواست توجه به وضعیت معیشتی ایثارگران بعد از اجرای هدفمندسازی


درخواست برای توجه به وضعیت معیشتی ایثارگران بعد از اجرای هدفمند سازی یارانه ها


با توجه به اینکه اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه ها و حذف برخی از یارانه ها می تواند بر سطح معیشتی ایثارگران بخصوص جانبازان اثر بگذارد. انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان همراه با گروه های پیگیری امور جانبازان نخاعی ، نابینا و قطع عضو طی نامه ای از آقای زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستند برای  مقابله با اثرات تورمی احتمالی اجرای لایحه  اعتبارات لازم را در بودجه سال آینده بنیاد پیش بینی کند.


در این نامه آمده است:


جناب آقای رزیبافان

معاون محترم رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران


با سلام


احتراما همانگونه که مستحضرید لایحه هدفمندسازی یارانه ها قابلیت اجرایی پیدا نموده و اقشار مختلف مردم در تقسیم بندی خوشه ای چند گانه قرار گرفته اند.

با عنایت به اینکه اجرای این لایحه موجب افزایش قیمت تمامی حاملهای انرژی و اقلام مصرفی ضروری می گردد و با اندک توجهی به وضع اقتصادی زندگی ایثارگران بالاخص جانبازان 70% که دریافتی آنان نسبت به هزینه سربار در زندگی شان بسیار پایین می باشد.

خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد که تورم ناشی از این لایحه که بر قشر عظیمی از جانبازان تحمیل می گردد با پیش بینی اعتبارات لازم در بودجه آینده بنیاد جبران، و به آینده معیشتی این عزیزان نیز عنایت ویژه گردد.


انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

گروه پیگیری امور جانبازان نخاعی

خانه نور (گروه پیگیری امور جانبازان نابینا)

گروه پیگیری امور جانبازان دو پا قطع