روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

قانون تسهیلات استخدامی جانبازان اصلاح شد

با تصویب هیات وزیران و ابلاغ به وزارت کار ؛
قانون تسهیلات استخدامی جانبازان اصلاح شد
هیات وزیران ماده دوم آیین نامه اجرایی(9) و (11) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی را اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری"مهر"، هیات وزیران این مصوبه را به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب کرد.

براساس مصوبه جدید هیات دولت و اصلاح ماده دوم آیین نامه اجرایی(9) و (11) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی، از این پس میزان کسر ساعت کار موظف جانبازان 25 تا 29 درصدی 45 دقیقه خواهد بود.

همچنین میزان کسری ساعت کار موظف جانبازان 30 تا 39 درصدی 45 دقیقه،جانبازان 40 تا 49 درصدی 90 دقیقه، جانبازان 50 تا 59 درصد 120 درصد و جانبازان 60 تا 69 درصد 150 دقیقه از سوی هیات وزیران تعیین شده است.

این مصوبه هیات وزیران می افزاید:میزان کسر ساعت کار موظف جانبازان 70 درصد به بالا نیز 210 دقیقه خواهد بود.

معاون اول رییس جمهوری نیز پس از تصویب این مصوبه آنرا به دستگاه های اجرایی ذی ربط به خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کار و امور اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد

نگاهی به وضعیت پشتیبانی از کشته‌شدگان و جانبازان جنگی در ژاپن

 

نگاهی به وضعیت پشتیبانی از کشته‌شدگان و جانبازان جنگی در ژاپن

گزارش از ایرنا

امپراتوری ژاپن تا پیش از پایان جنگ جهانی دوم در سال ‪ ۱۹۴۵‬میلادی در جنگ‌های زیادی خود را درگیر کرد، گفته می‌شود شمار کشته‌شدگان این کشور در این جنگ‌ها از جمله جنگ جهانی دوم، به بیش از سه میلیون نفر می‌رسد.

پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم، ارتش امپراتوری ژاپن منحل شد و این کشور از امتیاز داشتن نیروی ارتش رسمی همانند دیگر کشورها محروم شد.

اما آنچه که ژاپنی‌ها هیچگاه از یاد نبردند، خدمات ارتشیان و یا کارمندان دولت است، در جنگ‌های گذشته این کشور قربانی شده‌اند.

در ژاپن برای پشتیبانی از خانواده ارتشیان و یا کارمندان دولت کشته شده و یا جانبازانی که دچار آسیب بدنی شدند، قوانین پشتیبانی‌کننده وجود دارد، بر پایه آن کمک‌های مالی لازم انجام می‌شود.

"هیده‌آکی تاکاهاشی" یکی از مسوولان بخش پشتیبانی اجتماعی در وزارت بهداشت، رفاه و کار ژاپن در این‌باره به خبرنگار "ایرنا" گفت: در ژاپن بگونه کلی قانون پشتیبانی از خانواده‌های ارتشیان و کارمندان دولت کشته شده و یا جانباز، در حدود ‪ ۱۳۰‬سال پیش در دوران سلسله امپراتوری "میجی" به آن دوران اصلاحات می‌گویند، تدوین شده است.

تاکاهاشی گفت: با وجود آنکه هم اکنون پس از گذشت ‪ ۶۰‬سال از جنگ جهانی دوم بقایایی از سازمان ارتش پیشین امپراتوری ژاپن باقی نمانده، اما دولت ژاپن در چارچوب سپاسگذاری از خدمات ارتشیان کشته شده و جانباز، به پشتیبانی مالی از آنها ادامه می‌دهد.

تاکاهاشی گفت: بر پایه این قانون، به ارتشیان و کارمندان دولتی که جانباز هستند برحسب چگونگی نقص بدنی به آنها کمک مالی می‌شود.

به گفته وی سطح این کمک مالی حداقل نزدیک به یک میلیون ین و حداکثر نزدیک به ‪ ۱۰‬میلیون ین در سال است.

تاکاهاشی افزود: بر پایه این قانون همچنین به خانواده‌ارتشیانی که در جنگ کشته شده‌اند، سالانه نزدیک به دو میلیون ین کمک مالی می‌شود.

وی افزود: دولت ژاپن هر چند سال یکبار هم به مناسبت‌های گوناگون اقدام به پرداخت پاداش به این خانواده‌ها می‌کند.

در ژاپن در روز ‪ ۱۵‬آگوست روز پایان جنگ است، به مناسبت آن همه ساله مراسم‌های گوناگونی در سراسر کشور برگزار می‌شود، در آنها از خانواده‌های کشته‌شدگان جنگی دعوت به عمل می‌آید که همه آنها نوعا سالمند هستند.

گفتنی است که در ژاپن پرسش‌ها و انتقادهای زیادی در خصوص مشروعیت جنگهای انجام شده در گذشته وجود دارد وبه همین دلیل در مراسم سالگرد پایان جنگ هم هیچکس سخنی پیرامون تحسین این جنگ‌ها نمی‌کند و تنهااز آنها به عنوان خاطرات تلخی نام برده می‌شود که جان میلیونها نفر را گرفته است.

آمارها نشان می‌دهد که هم اکنون حدود یک میلیون و ‪ ۲۱۰‬هزار نفر در ژاپن بگونه‌ای از این گونه کمکهای مالی دولتی بهره می‌برند که ‪ ۹۷‬درصد از آنها کارشان در رابطه با ارتش پیشین امپراتوری ژاپن بوده است.

به گفته مقام یاد شده، دولت ژاپن هر ساله در هنگام بستن بودجه سالانه، بودجه مربوط به پشتیبانی از این مستمری بگیران راهم در نظرمی‌گیرد، بودجه امسال آنها یک تریلیون و هفت میلیارد و ‪ ۴۰۰‬میلیون ین است.

گفتنی است، هم اکنون در کشور ژاپن همه کسانی که بگونه‌ای کارمند دولت می‌باشند زیرپوشش بیمه‌های درمانی، حوادث و بازنشستگی هستند، در صورت رخداد حوداثی که سبب مرگ ویانقض عضو آنها بشود، این بیمه‌ها هزینه‌های لازم را برای درمان و زندگی‌شان را تامین می‌کنند.

از این رو در ژاپن یک کارمند دولت که ارتشیان هم جزو آنها می‌باشند و یا حتی کارمندان شرکتهای خصوصی، نگرانی مالی در زمینه چگونگی گذراندن زندگی خود و خانواده پس از بروز حوداث غیر منتظره را ندارند.

گفتنی است، در ژاپن علاوه بر تضمینهایی که سازمانهای دولتی و خصوصی به کارمند خود در زمینه زندگی می‌دهند، مردم این کشور با پرداخت اشتراک ماهانه بیمه به شرکتهای خصوصی که مبلغ آن زیاد نیست، می‌توانند تضمینهای مالی اضافه‌ای را هم برای زندگی خود و خانواده فراهم کنند.

هر دلار در حال حاضر حدود ‪ ۱۱۶‬ین است

 

چند خبر

 

درمراسمی‌ به‌ مناسبت‌ میلا‌د امام‌ رضا/ع‌ /ازدانش‌ اموزان‌  و دانشجویان‌  شاهد شرق‌ استان‌ تهران‌ تجلیل‌ شد‌

 دراین‌ مراسم‌ که‌  عصر دیروز در سالن‌ اجتماعات‌ جهاد کشاورزی‌ با حضور خانواده‌  شهدا و جانبازان‌ و مسئولا‌ن‌ شرق‌ استان‌ تهران‌
برگزار شد/ رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ دماوند و فیروزکوه‌ با اشاره‌ به‌ حضور ‌705‌ دانش‌ اموز  فرزند جانبازان‌ ‌25‌ تا ‌50‌ درصد  گفت‌‌‌ ‌131‌ نفر از این‌ دانش‌ اموزان‌ پارسال‌  با معدل‌ ‌5‌/‌19‌ یا ‌20‌ به‌ عنوان‌ دانش‌ اموز ممتاز معرفی‌ شدند و امروز از انان‌ تجلیل‌ می‌ شود‌
امیر مرادی‌ از ورود  ‌29‌ فرزند جانباز و شهید در سال‌ ‌84‌ به‌ دانشگاههای‌ سراسر کشور خبر داد و گفت‌‌‌ دو فرزند شهید موفق‌ به‌ اخذ مدرک‌ کارشناسی‌ ارشد و تخصصی‌ چشم‌ شدند که‌ از انان‌ تجلیل‌  می‌ شود‌

جمعی‌ از شیعیان‌ جمهوری‌ گرجستان‌ امروز از جانبازان‌ اسایشگاه‌ امام‌ خمینی‌
شهر مشهد عیادت‌ کردند‌0‌


در این‌ دیدار شیعیان‌ جمهوری‌  گرجستان‌ با اهدا شاخه‌های‌ گل‌ به‌ جانبازان‌ / ایثارگری‌ ها و فداکاری‌ های‌ انان‌ را
ستودند‌0‌

سردار کریمی‌ فرمانده‌ نیروی‌ مقاومت‌  بسیج‌ سپاه‌ استان‌ خراسان‌ رضوی‌ دراین‌ دیدار با اشاره‌ به‌ نقش‌ مهم‌ زنان‌ و  مردان‌ کشورمان‌ در سالهای‌ دفاع‌ مقدس‌ گفت‌‌00‌پایمردی‌ ها و رشادتهای‌ جانبازان‌ایران‌ برای‌ همه‌جهانیان‌ شناخته‌ شده‌
است‌‌0‌
در این‌ مراسم‌ حجت‌ الاسلام‌ حاتمی‌ به‌ نمایندگی‌از اعضای‌ این‌ گروه‌پیام‌ صلح‌ و دوستی‌ ملت‌ گرجستان‌ را به‌ جانبازان‌ ابلاغ‌ کرد‌0‌
از جمعیت‌ ‌6‌ میلیونی‌ گرجستان‌ یک‌ میلیون‌ و ‌500‌ هزار نفر شیعه‌ هستند‌0‌

 

درس هایی از ژاپن(۲)

به این ترتیب اولین درسی که من از ژاپنیها آموختم نظم پذیری بسیار بالا بود که حتی حساب ثانیه هارا هم داشتند و وقتی که قرار می گذاشتیم به جایی برویم طبق معمول این تیم ایران بود که دیر سر قرار حاضر می شد و آنها با متانت از کنار این قضیه رد می شدند و فقط با نگاه کردن به ساعتشان به بی نضمی تیم ما اعتراض می کردند.
 درس دیگری که من از این سفر آموختم احترام گذاشتن به میهمان و نرجاندن آنها توسط ژاپنیها بود . از نگاه  آنها توریست یک میهمان تلقی میشود و نباید اورا ناراحت کرد.شما در هرکجای شهر دچار مشکلی شوید با اولین سوالی که از یک رهگذر بپرسید بلافاصله در  جهت رفع آن اقدام خواهد نمود.با اولین تماس از ما سوال می کردند که کلماتی مثل سلام ، صبح به خیر، شب به خیر، تشویق تیم و ... به زبان فارسی چه می شود و بعد از یادداشت آن در برخوردهای بعدی حتی المقدور با ما فارسی صحبت می کردند علـت این بود که معتقد بودند که اینطوری بیشتر باعث خوشحالی میهمان می شود که با زبان بومی خود او صحبت کنی.
احترام  به قوانین و مقررات که امری کاملا طبیعی بود و به هیچ وجه نمی شد جایی زیر پا گذاشتن قوانین را رویت نمود. از تلقیق این دو اصل احترام به قوانین و مقررات و احترام به میهمان و نرجاندن او خاطره جالبی دارم که برایتان می نویسم. یک روز تیم ما را برای بازدید از یک خانه که به سبک ساموراییها ساخته شده بود بردند.این خانه تماما از چوب ساخته شده بود و بسیار تمیز بود . ورود به این خانه با کفش و ویلچر ممنوع بود برای افراد غیر معلول دمپایی و برای معلولین ویلچر پیش بینی شده بود تا بازدیدکنندگان از آنها استفاده کنند.(ما حتی داخل مسجدالنبی و مسجدالحرام مجبور بودیم  با ویلچر خودمان برویم که این خیلی مرا آزار میداد)
افراد دمپایی پوشیدند و از میان جانبازان هم فقط من با تعویض ویلچر برای بازدید وارد خانه شدم. خانه ای نسبتا بزرگ با آثار دیدنی بود لیکن خاطره من از این قرار است که وسط این خانه یک گود دایره ای شکل به شعاع حدود دو متر با گودی تقریبا نیم متری وجود داشت که اعلام شد ورود به این گود طبق مقررات آنان ممنوع است. یکی از همراهان تیم ما اصرار داشت که به سبک سامورایی ها وسط این گود بنشیند و عکس یادگاری بگیرد،به همین دلیل نزد خانم راهنمایی که در خانه بود رفت و از او خواهش کرد که اجازه دهد که او وارد گود شود و عکس بگیرد. خانم راهنما با ناراحتی ازاینکه به یک میهمان "نه" می گوید عذر خواهی کرد و گفت ببخشید ممنوع است چون احترام به قوانین نیز جزئی از اصول کار او بود. دوست ما چرخی زد و بعد از چند دقیقه باز خواهش خود را تکرار کرد و این بار نیز راهنما به همان دلیل فوق با ناراحتی  به  او پاسخ منفی داد. بار سوم که این خواسته تکرار شد راهنما احساس کرد که دیگر بیش از این نمی شود میهمان را رنجاند،بنابراین برای اینکه هم قانون را زیر پا نگذاشته باشد وهم میهمان را ناراحت نکرده باشد یک تصمیم جدید و آنی گرفت به این ترتیب که رویش را به طرف دیوار کرد به طوری که اشخاص را نبیند بعد چشمهایش را هم بست و با دست به همراه ما اشاره کرد که می تواند وارد گود شود . سپس کاملا به همان شکل منتظر ماند تا ایشان داخل گود رفت ، عکس گرفت و بیرون آمد بعد راهنما به کار خویش ادامه داد.این کار او ما را شگفت زده کرد که چطور سریع چنین تصمیمی را گرفت که همراه ما آزرده نشود و از طرفی نزد خانم شرمنده شدیم که فرهنگ دوستمان نسبت به اطاعت از قوانین آنقدر پایین بود که برای یک حرکت غیر قانونی آنقدر خواهش کرد تا به آرزویش رسید.
ادامه دارد.../داود حیدری.

گزارشی از وضعیت جانبازان لبنانی

گزارشی از وضعیت جانبازان لبنانی

 

گزارش از ایرنا

در زمان حاضر سه موسسه در لبنان وجود دارد که فعالیت‌های آنها مرتبط با امور کشته‌شدگان و در خدمت جانبازان است: وزارت امور اجتماعی لبنان، مجلس جنوب که یک موسسه‌ی رسمی است و بنیاد جانبازان که یک جمعیت خیریه‌ی غیر دولتی است.

در میان این سه مرجع، آمار وزارت امور اجتماعی لبنان تنها مربوط به مجروحان جنگی نبوده و برخی معلولان مادرزادی یا معلولیت‌های ناشی از حوادث مختلف را نیز در بر می‌گیرد.

مجلس جنوب نیز فقط مسوول کمک رسانی مادی به خانواده‌های شهیدان و جانبازان و مجروحان جنگ با اسراییل است و آمار دقیقی از همه‌ی جانبازان در اختیار ندارد.

یک مقام دفتر مرکزی مجلس جنوب در بیروت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا شمار خانواده‌های زیر پوشش این مجلس را سه هزار و ‪ ۷۸۳‬خانواده و شمار افراد جانباز را چهار هزار و ‪ ۵۲۶‬نفر اعلام کرد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود افزود: بر اساس قوانین مجلس جنوب هر خانواده‌ی غیر نظامی لبنان که یکی از اعضای بالای ‪ ۱۰‬سال آن در حمله‌های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده باشد مبلغ ‪ ۱۳‬هزار و ‪ ۳۰۰‬دلار و زیر ‪ ۱۰‬سال نصف این مبلغ را دریافت می‌کند.

وی گفت: خانواده‌های شهیدان مقاومت نیز همان مبلغ به اضافه‌ی ‪ ۶۰۰‬دلار حقوق ماهیانه معادل حقوق یک نیروی ارتش لبنان با درجه‌ی گروهبانی، دریافت می‌کنند ولی این قانون تنها شامل کسانی می‌شود که پس از تصویب آن در هیات وزیران در سال ‪ ۱۹۹۹‬میلادی به شهادت رسیده‌اند.

مقام مسوول در مجلس جنوب لبنان اضافه کرد: خانواده‌ی شهیدان مقاومت همچنین از تسهیلات دولتی از جمله خدمات پزشکی، درمانی و هزینه‌ی تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: جانبازان یا مجروحان جنگی که بطور دایم معلول شده باشند تا سقف ‪ ۱۲‬هزار دلار دریافت می‌کنند و مبالغ پرداختی به سایر جانبازان بر اساس درصد مجروحیت آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

این مقام لبنانی تصریح کرد: به عنوان مثال جانباز با ‪ ۱۰‬درصد معلولیت ‪ ۱۰‬درصد مبلغ قابل پرداخت به معلول دایمی را دریافت و وزارت بهداشت نیز همه‌ی هزینه‌های درمان جانبازان را با هماهنگی مجلس جنوب پرداخت می‌کند.

مرجع یا نهاد سوم "بنیاد جانبازان لبنان" است که در سال ‪ ۱۹۹۰‬میلادی به وسیله‌ی حزب‌الله این کشور با هدف پیگیری و رسیدگی به امور جانبازان جنگ با اسراییل، تاسیس شد.

"محمود رحال" نایب رییس بنیاد جانبازان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار جانبازان لبنان که نامشان در این بنیاد ثبت شده است را هشت هزار نفر اعلام و خاطر نشان کرد: سه هزار و ‪ ۱۵۰‬نفر آنان که جانبازان نیروی مقاومت اسلامی شاخه‌ی نظامی حزب‌الله هستند و همچنین شماری از شهروندان از تسهیلات این بنیاد استفاده می‌کنند.

رحال گفت: این جانبازان که تعدادی از آنان زن هستند گرفتار معلولیت از ناحیه‌ی پا، چشم، گوش، سر و ذهن هستند و شماری از جانبازان پس از خروج نیروهای رژیم اشغالگر قدس از جنوب لبنان و در نتیجه‌ی انفجار مین‌های کاشته شده به وسیله‌ی این رژیم در این منطقه مجروح شده‌اند.

بنیاد جانبازان لبنان به افراد زیر پوشش خود، افزون بر حقوق ماهیانه بر اساس میزان جانبازی، وام و تسهیلات بانکی نیز پرداخت می‌کند و وام‌های ویژه هم در اختیار جانبازان قادر به کار قرار می‌دهد.

در زمینه‌ی تسهیلات و کمک‌های پزشکی و غیر پزشکی، بنیاد جانبازان لبنان ‪ ۹۰‬درصد هزینه‌های جانباز را تامین می‌کند و برخی مراکز پزشکی تخصصی، مراکز فنی و حرفه‌ای و نیز مراکز ورزشی و تفریحی برای جانبازان تاسیس کرده است.

رسیدگی به امور تربیتی جانبازان، فرزندان و خانواده‌های آنان، یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعال در بنیاد جانبازان لبنان است و در این بخش، تسهیلات فرهنگی، علمی، تحصیلی از جمله تامین هزینه‌های مدرسه و رفت و آمد و امکان استفاده از درس‌های تقویتی برای آنان فراهم شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله پرورش زنبور عسل، کشاورزی، خیاطی، بافندگی، برگزاری اردوهای آموزشی، مسافرت‌های تفریحی و گردشگری از دیگر فعالیت‌ها و خدمات بنیاد جانبازان لبنان به جانبازان و خانواده‌های آنان است.

مراجع و نهادهای مسوول خدمت رسانی به جانبازان لبنان به ویژه بنیاد جانبازان این کشور می‌کوشند تا این قشر مقاوم و فداکار جامعه بتواند از آرامش در داخل خانواده و فعالیت در جامعه برخوردار و اندکی از زیان‌های وارد شده به آن در نتیجه‌ی جنگ، جبران شود.

مهربانی و مدارای جامعه‌ی لبنان با جانبازان این کشور ثمره‌ی مقاومت و مجاهدت آنان در راه کسب استقلال و آزادی و آزاد کردن میهنشان از وجود بیگانگان بخصوص صهیونیست‌ها است

متن کامل گزارش

 

گلوگاه های تصمیم گیری

 

یکی از ضعف های حوزه های ایثارگری عدم حضور فعال وسازمان یافته در گلوگاه های تصمیم گیری است. یکی از مهمترین این گلوگاه ها مجلس شورای اسلامی و کمیسیونهای آن است.

طرح ها و لوایح در کمیسیونها بررسی و نقاط ضعف وقوت آن مشخص میشود.حضور فعال دیدگاه ها و سلایق مختلف شکل و شمایل اصلی این طرحها و لوایح را نمایان میسازد. بسیاری از مطالبات و نیازها نیز در این مرحله مشخص میشود. بسیاری از قوانین در این مرحله شکل میگیرد بدون آنکه ارتباط و تاثیر گذاری آن بر امور و زندگی ایثارگران کارشناسی شود. امری که بعدها با اضافه شدن تبصره هایی به قانون جبران میشود اما نه تاثیر اولیه را دارد و نه به عنصر زمان در تصویب آن اهمیت داده میشود.

طرح سهمیه بندی بنزین یکی از این موارد است.در فقدان یک نظام عمومی حمل و نقل؛ جانبازان ومعلولین آسیب پذیر ترین اقشار هستند. تصویب طرح سهمیه بندی بنزین بیشترین مشکلات را برای این عزیزان به وجود می آورد. سهمیه بندی بنزین نیازمند دقت درتشخیص درست مصرف کننده است.به نظر میرسد رعایت سهمیه مناسب برای این اقشار بدون کمترین کاغذ بازی حداقل کاری است  که در راه تامین عدالت و  تامین حقوق شهروندی می توان انجام داد.

امید است که شاهد حضور فعالتر ایثارگران و مسئولان حوزه ایثارگری در گلوگاه های تصمیم گیری باشیم.

سهمیه بنزین با در نظر گرفتن وضعیت جانبازان و معلولین

 

بر طبق خبر واصله؛ مرکز پژوهش‌های ‌مجلس با ارایه پیشنهادی، سهمیه بنزین خودروهای دولتی، شخصی و تاکسی‌ها ‌را مشخص کرد که باید در قالب الحاقیه به برنامه چهارم مورد بررسی قرار بگیرد.

براساس این طرح سهمیه خودروها بدین شرح تعیین شده است:

- تاکسی پلاک قرمز بنزین‌سوز روزانه 15 لیتر

-آژانس‌های رسمی سرویس تاکسی بنزین‌سوز نیز 10 لیتر در روز

-وانت بار پلاک قرمز بنزین نیز 10 لیتر 

- شخصی و دولتی  4 لیتر در روز

-موتور سیکلت‌های ‌شخصی و دولتی بنزین سوز نیز یک لیتر در روز 

بر این اساس سهمیه ای که به جانبازان و معلولین تعلق می گیرد چهار لیتر در روز است یعنی ۱۲۰ لیتر در ماه ؛

حال با توجه به اینکه معلولین و جانبازان ما در جامعه نمی توانند از هیچ وسیله نقلیه عمومی برای تردد استفاده کنند و همچنین  برای انجام کوچکترین کار حتی در مسافت های نزدیک نیز مجبور به استفاده از وسیله نقلیه خود هستند خود قضاوت کنید این ۴ لیتر به چه کار این قشر از جامعه می خورد.

اگر بناست عدالت در جامعه پیاده شود لازم است به هر کس به حد نیازش داده شود. در وضعیتی که هیچگونه تسهیلات مناسب ترددی برای معلولین جامعه در نظر گرفته نشده؛ اختصاص ۴ لیتر سهمیه بنزین مساوی خانه نشین کردن و حذف جانبازان و معلولین از صحنه اجتماع و کار

نظر شما چیست؟

  

خاطرات جانبازی

 این وبلاگ گروهی؛ مکانی است برای انعکاس نظرات و دیدگاه های جانبازان در زمینه های مختلف سیاسی اجتماعیِ ؛ جانبازی ؛ فرهنگی و .....

یکی از جذابترین بخشها برای انعکاس در این وبلاگ؛ می تواند خاطرات جانبازان باشد مخصوصا خاطرات بعد از جانبازی که نشانگر تجربیات و تعاملات جانبازان و جامعه است.

در این رابطه اولین بخش از خاطرات حاج داوود را مشاهده کردید.

حاج داوود یکی از پیشکسوتان ورزش جانبازان و معلولین؛ بدلیل اینکه نزدیک به ۱۰ سال عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر بوده اند و در این ارتباط به کشورهای مختلف سفر کرده اند خاطرات جالب و خواندنی دارند. امیدواریم همچنان به نوشتن این خاطرات ادامه دهند و خوانندگان را از این خاطرات محروم نفرمایند.

این خاطرات تنها نقل یک روایت و خاطره نیست بلکه در آن درسهایی است که از نحوه تعامل و رفتار دیگر کشورها با مقوله معلولین و معلولیت. و باعث آشنایی مخاطبین با امکانات و تسهیلاتی که این کشورها برای معلولین فراهم آورده اند شاید درسی برای ما و مسئولین ما باشد.انشاءالله

در ضمن برادران جانباز نیز می توانند خاطرات خود را برای بفرستند تا با نام آنها در اینجا انتشار یابد

درس هایی از ژاپن(!)

جمعه ۱۶ آذر ماه

امروز موفق شدم با کمک جناب آقای شکرالهی دوست عزیز و گرامیم عضو این وبلاگ شوم . مدتها است دوست داشتم مطالبی را که به نظرم جالب می آید بنویسم ولی شرایط مهیا نمی شد . تنبلی هم مزید بر علت بود. حالا خداوند بزرگ را شاکرم که این امکان را فراهم نمود شاید بتوانم مطالب ناقصی را بنویسم و از همین ابتدا بخاطر اینکه تا به حال ننوشته ام و قطعا اشتباهات ادبی و هنری زیادی خواهم داشت از دوستان و خوانندگان عذر خواهی کرده و خواهش می کنم در صورت امکان راهنماییم بفرمایند. 

سفر به ژاپن

یکی از مواردی که همیشه دوست داشتم در مورد آن بنویسم ماجرای سفرم به کشور ژاپن است. بدلیل آنکه من بسکتبال با ویلچر بازی می کنم از سال ۷۱ تا  ۸۲ عضو تیم ملی در این رشته بودم و در این مدت چند سفر به کشورهای خارجی داشتم که ژابن یکی از جالبترین این سفرها می باشد. اولین مورد جالبی که در این سفر وجود داشت این بود که در اردو که بودیم طی فاکسی از ما خواستند به دلیل اینکه اتاقها دو نفری بود هم اتاقیمان را مشخص کنیم که من و آقای محمود رمضانعلی زاده هم اتاق شدیم. به این دلیل این موضوع برایم جالب بود که اولین بار بود در سفری حداقل معطلی را در بدو ورود داشتیم. چون اتاقها را مشخص کرده بودیم به محض ورود به ما پاکتی دادند و گفتند شماره اتاقهایتان را که روی این پاکتها نوشته شده روی ساکهایتان بنویسید و برای استراحت به اتاقتان بروید مستخدمین هتل برایتان خواهند آورد و این امر ظرف مدت شاید حداکثر پنج دقیقه انجام شد . همراه هر تیم یک گروه پنچ نفره شامل دو مرد و سه زن بودند که به طور داوطلب به تیمها خدمت می کردند که به دلیل زیاد بودن نفرات داوطلب خدمت هر گروه فقط یک روز همراه هر تیم بود.

درگذشت کلیه جانباختگان سانحه هواپیمائی سی۱۳۰ را تسلیت عرض می کنم

 

درگذشت کلیه جانباختگان سانحه      

هواپیمائی سی۱۳۰

را تسلیت عرض می کنم.