روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

حضور فعال و مطالبه جویانه در انتخابات یازدهم


علاوه بر حضور فعال در عرصه اتخابات بنظر میرسد لازم است جانبازان و ایثارگران بعنوان یکی از "مراجع فکری" جامعه نقشی فراتر از یک حضور فعال ایفا کنند. و آن ایفای نقش "حضوری فعال و مطالبه جویانه" است.


.


رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی نام گذاری کردند. یکی از مهمترین عرصه های حماسه سازی مردم ایران در این سال، عرصه انتخابات است.


مردم با حضور چشمگیرو گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و با انتخاب بهترین و کارآمدترین گزینه از بین نامزدهای انتخاباتی حماسه بزرگ سیاسی خود را در سال 92 بر صفحه تاریخ این کشور ثبت و ضبط خواهند کرد.


در این میان جانبازان و خانواده معظم شاهد که در همه صحنه‌ها و عرصه‌های انقلاب حاضر و فعال بوده اند همچنان می‌توانند نقش بزرگی در حماسه آفرینی ملت بزرگ ایران ایفا کنند.


علاوه بر حضور فعال در عرصه اتخابات بنظر میرسد لازم است جانبازان و ایثارگران بعنوان یکی از "مراجع فکری" جامعه نقشی فراتر از یک حضور فعال ایفا کنند. و آن ایفای نقش "حضوری فعال و مطالبه جویانه" است.


جانبازان در همه انتخابات بعنوان یکی از "گروه‌های مرجع" در جامعه، حضوری فعال و تاثیرگذار داشته‌اند اما این حضور فعال و تاثیرگذار تنها به تاثیرگذاری و جهت دهی بر گرایشات توده مردم ختم شده و از تلاش برای تاثیرگذاری بر گرایشات ، خط مشی ها و برنامه‌های کاندیداهای انتخاباتی غفلت شده است.  به همین دلیل علی رغم اهمیت نقش تاثیرگذار جانبازان و ایثارگران بر افکار و گرایشات  بخشی زیادی از مردم ، نامزدهای انتخاباتی خود را کمتر موظف دیده‌اند که در شعارها و برنامه‌های خود مطالبات این قشر را مد نظر قرار دهند و همین دلیل شاهد بودیم  که منتخبین ملت  در سالهای گذشته حتی حداقل در حوزه مسائل مرتبط با ایثارگران نیز کمتر به نظرات و خواست های آنان توجه کرده اند. بطوریکه حتی در انتصاب رئیس مراکز مرتبط با ایثارگران (مانند بنیاد شهید) اهمیتی نمی دادند که به نظرات و افکارعمومی ایثار توجهی داشته باشند.

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فرصتی برای طرح مطالبات سیاسی اجتماعی و صنفی جانبازان.
بنظر می رسد لازم است در فرصت باقی مانده تا انتخابات جانبازان و ایثارگران با مشارکت  فعال و منسجم در عرصه انتخابات، خواست‌ها و آرمانها و مطالبات خود را با نامزدهای  ریاست جمهوری مطرح و انجام آنرا در صورت برگزیده شدن به ریاست جمهوری مطالبه کنند.

برای این منظور لازم جانبازان و تشکل‌های جانبازی و ایثارگری با انسجام و هماهنگی، با داوطلبان ریاست جمهوری وارد گفتگو و تعامل شوند و خواست‌ها و مطالبات جانبازان و ایثارگران را در ابعاد سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی و صنفی برای آن تشریح و برنامه‌های و ایده‌های آنان را بررسی کنند. تا بتوانند در فردای انتخابات این خواست‌ها و برنامه‌ها را از منتخب ملت مطالبه کنند.