روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

گلوگاه های تصمیم گیری

 

یکی از ضعف های حوزه های ایثارگری عدم حضور فعال وسازمان یافته در گلوگاه های تصمیم گیری است. یکی از مهمترین این گلوگاه ها مجلس شورای اسلامی و کمیسیونهای آن است.

طرح ها و لوایح در کمیسیونها بررسی و نقاط ضعف وقوت آن مشخص میشود.حضور فعال دیدگاه ها و سلایق مختلف شکل و شمایل اصلی این طرحها و لوایح را نمایان میسازد. بسیاری از مطالبات و نیازها نیز در این مرحله مشخص میشود. بسیاری از قوانین در این مرحله شکل میگیرد بدون آنکه ارتباط و تاثیر گذاری آن بر امور و زندگی ایثارگران کارشناسی شود. امری که بعدها با اضافه شدن تبصره هایی به قانون جبران میشود اما نه تاثیر اولیه را دارد و نه به عنصر زمان در تصویب آن اهمیت داده میشود.

طرح سهمیه بندی بنزین یکی از این موارد است.در فقدان یک نظام عمومی حمل و نقل؛ جانبازان ومعلولین آسیب پذیر ترین اقشار هستند. تصویب طرح سهمیه بندی بنزین بیشترین مشکلات را برای این عزیزان به وجود می آورد. سهمیه بندی بنزین نیازمند دقت درتشخیص درست مصرف کننده است.به نظر میرسد رعایت سهمیه مناسب برای این اقشار بدون کمترین کاغذ بازی حداقل کاری است  که در راه تامین عدالت و  تامین حقوق شهروندی می توان انجام داد.

امید است که شاهد حضور فعالتر ایثارگران و مسئولان حوزه ایثارگری در گلوگاه های تصمیم گیری باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد