روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

گزارش تحلیلی- خبری مهر از وضعیت ورزش معلولان در ایران

 
بیشترین بازدهی در مقابل کمترین توجه/ تبعیض بین رشته های ورزشی و به انزوا رفتن ورزش معلولان
 
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در سال های اخیر بحث توسعه ورزش معلولان در ایران بیش از گذشته جدی گرفته شده و کسب مدال های متعدد از میادین جهانی گواه این مطلب است.

به گزارش خبرنگار مهر، به رغم توسعه نسبی ورزش برای معلولان وضعیت ورزش این قشر در کشور و به خصوص شهرستان ها نامناسب است و اغلب ورزشکاران در شهرستان ها از کمترین امکانات ورزشی نیز بی بهره هستند.

وعده های مسئولان در خصوص تحقق بخشی از نیازهای ورزشی این قشر به خصوص در شهرستان ها تاکنون محقق نشده و اغلب توانمندی های ورزشکاران معلول به رغم قابلیت جهانی شدن درحدهمان شهرستان باقی می ماند.

از سوی دیگر هزینه های ورزش معمولا برای افراد معلول سنگین تر است و از آنجایی که این قشر به لحاظ معلولیت هزینه های خاصی علاوه بر زندگی روزمره دارند پرداخت مبلغی به عنوان هزینه ورزشی برای آنان مشکل است.

نخبگان زیادی در بین معلولان و جانبازان کشور وجود دارند که به دلیل سیاست رشته سالاری در اغلب نقاط کشور به کار گرفته نمی شوند و این موضوع یکی از دلایل توسعه نیافتگی ورزش کشور ماست.

یک جانباز 70 درصد مازندرانی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در سازمان تربیت بدنی و ادارات تابع آن به خصوص در شهرستان ها معمولا بر اساس سلایق شخصی عمل می شود و رشته سالاری حاکم بر ورزش کشور سدی مقابل توسعه ورزش کشور به خصوص ورزش معلولان می شود.

وی که خواست نامش مطرح نشود خاطر نشان کرد: من ورزش را از محروم ترین نقاط کشور آغاز کرده ام و با وجود 70 درصد جانبازی تاکنون 15 مدال بین المللی و 47 مدال طلای ملی کسب کرده ام اما تفاوتی با یک ورزشکار گمنام در یک باشگاه معمولی ندارم.

این جانیاز تصریح کرد: نگاه ها به خصوص به ورزش معلولان و جانبازان سطحی است و بسیاری از ورزش ها به خصوص در بخش معلولان و بیشتر در شهرستان ها از توسعه بازمی مانند.

وی یادآور شد: حمایت های صورت گرفته از معلولان برای گذران یک زندگی عادی و روزمره کافی نیست، پس چگونه یک معلول جانباز باید هزینه های ورزشی را در کنار سایر مخارج خانواده تامین کند؟ به همین لحاظ از مسئولان ورزش کشور انتظار می رود حداقل ورزش معلولان را در شهرستان ها رایگان کنند

 
ادامه گزارش
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد