روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

به همت بنیاد درب شهادت همچنان باز است

 

روزی نیست که خبر شهادت جانبازی از جانبازان دفاع مقدس را نشنویم

هر روز گلی از گلستان انقلاب پرپر می شود. قهرمانان عرصه جهاد و نبرد دیروز امروز چه غریبانه ردای مرگ را بر سر می کشند واقعا چه کسی مقصر است که این اسطوره های صبر و استقامت چنین زود پژمرده می گردند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران چه جوابی دارد و آیا کسی هست که از آنان بازخواست کند.

 

نمونه این شهدا شهید «محمد صادق مهدیان» است که چندی پیش بر سر عدم رسیدگی کامل و درست به شهادت رسید

ما برای قضاوت خوانندگان عزیز نامه خانواده این شهید را که پیش از شهادت به بنیاد نوشته اند و مصزانه خواهان رسیدگی به وضعیت بغرنج این جانباز شده بودند را درج میکنیم:

به نام خدا

 

احتراماً به استحضار میرساند جانباز آقای محمد صادق مهدیان (70%-قطع نخاع) حدود 2 ماه است در بیمارستان «آنتونیوس» شهر کلن آلمان بستری شده ولی متأسفانه هیچگونه مداوایی در مورد ایشان انجام نگرفته است و در واقع علاوه بر مشکلات جسمی دچار مشکلات روحی هم شده اند.

خلاصه ای از وضعیت درمانی چند ساله اخیر ایشان را به اطلاع میرسانیم: در سال 81 زخم بستر و کسالت و عفویت آقای مهدیان روز افزون شده و معاونت بهداشت و درمان بنیاد (آقای دکتر) وضعیت اورژانسی و اعزام به خارج جانباز را در نامه شماره 5/3/81-28641/6/17/-7 به اطلاع مسئول وقت بنیاد رسانده و ایشان موافقت کردند؛ بعد از مدتی طولانی بدون برنامه ریزی و تأمین هزینه درمان، جانباز را به انگلستان فرستادند و در آنجا در اولین فرصت پزشکان مطابق طرح درمانی بیمارستان «رویال نشنال اورتوپدی» لندن، پیشنیاز های اقدامات درمانی لازم را شامل: آنتی بیوتیک تراپی گسترده جهت کنترل عفونت، انجام کلوستومی، دبریدمان وسیع استخوان و بافتهای نکروزه و در نهایت ترمیم زخم بستر، توسط یک تیم پزشکی کامل (ارتوپدی-ارولژی-عفونی-ترمیمی-جراحی عمومی)، بمدت شش ماه و برآورد هزینه بمبلغ 000/225 پوند اعلام نمودند. ولی حتی یک ریال از طرف بنیاد ارسال نشد و ما خانواده جانباز هرتلاشی کردیم بی نتیجه ماند.

جانباز بعد از 6 ماه بلاتکلیفی و آوارگی بادلی شکسته و بدنی عفونی تر از قبل به ایران بازگشت.

          بعد از روی کار آمدن آقای دهقان و ملاقاتی که با جانباز داشتند، قول دادند در اولین فرصت به خارج اعزام کنند. اگر چه مدت زیادی طول کشید، بالاخره مورخه 5/8/84 علی رغم سوابق و ضرورت اعزام به «انگلستان». وی را به آلمان فرستادند، در حالیکه بیشتر پزشکان بیمارستان مربوطه ایرانی هستند با تخصصی در حد پزشکان ایران و غیر مرتبط با این نوع بیماری خاص. نه توانایی درمان دارند و نه اجازه تعویض بیمارستان را می دهند در حالیکه حدود 100 هزار دلار برای هزینه های درمانی به همراه وی فرستادند لیکن دست نخورده و خرج نشده و هیچ اقدام مفیدی هم انجام نگردیده و 2 ماه است که به این منوال می گذرد و آقای محمد صادق مهدیان به انتظار درمان در روی تخت بیمارستان روز شماری می کنند.

خلاصه:    با توجه به اینکه از تاریخ 5/3/81-28641/6/17/-7 مستنداً به اورژانسی بودن اعزام جانباز تصریح گردیده و هنوز تاکنون هر اقدامی بی سرانجام بوده و بوضوح امکانات درمانی انگلستان در حد مطلوب اعلام گردیده است، تقاضا داریم قبل از از دست رفتن جانباز و فرصت و پشیمانی، اقدام لازم- اعزام از آلمان به انگلستان- و تأمین هزینه-انجام بشود.

                                                                                                         با تشکر فراوان

                                      خانواده چشم انتظار جانباز محمد صادق مهدیان

 

نظرات 2 + ارسال نظر
صدر دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 06:15 ب.ظ http://khodkar.blogsky.com

سلام!
زندگی صحنه یکتا هنرمندی ماست

هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست

خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
موفق باشی
صدر

ساقی یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:11 ق.ظ http://www.entezareab.blogfa.com

سلام.خوبید؟
گر بند بند پیکرم از هم جدا شوند
هر یک بود چو نی به نوای تو یا حسین(ع)
گر صد هزار صور دمد بر مزار من
نایم برون مگر به ندای تو یا حسین(ع)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد