روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

دردهای مزمن جانبازان درمان می‌شود

 
پرفسور محسن مهاجر پزشک متخصص مغز و اعصاب ایرانی مقیم آلمان گفت: جانبازانی که دچار دردهای مزمن هستند با استفاده از روش‌های نوین درمان، معالجه می‌شوند.


به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید، پرفسور "محسن مهاجر" در سومین سفر خود به ایران، درمان دردهای مزمن را شاخه جدیدی از علوم پزشکی معرفی کرد و افزود که این شاخه در بسیاری از کشورها وجود ندارد.

وی گفت: در ایران، همپای کشورهای پیشرفته در علم پزشکی،از روش‌های نوین دارویی،طب سنتی و سوزنی، فیزیوتراپی، اسکیمولار و سایر جراحی‌ها در درمان این نوع دردها،استفاده می‌شود.

این پزشک متخصص مغز واعصاب، علت‌اصلی دردهای مزمن را عصبی دانست و گفت:
گاهی اوقات علت اصلی درد، رابطه مستقیمی با فیزیک بدنی بیمار ندارد بلکه به وضعیت روانی وی بستگی دارد.

وی افزود: درک درد نه تنها برای خانواده بیمار بلکه برای پزشک نیز مشکل است.

مهاجر با بیان اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته استفاده از داروهای مسکن تزریقی برای بیماران دچار دردهای مزمن منسوخ شده است،گفت:
تغییر نگرش این بیماران در استفاده از قرص به جای تزریق،از اهداف اصلی کلینیک‌های فوق تخصصی درد در ایران است.

وی افزود: جانبازانی که از دردهای مزمن رنج می‌برند و در کلینیک‌های استانی تحت درمان هستند،در صورت درمان نشدن با ارایه مدارک کافی پزشکی و موافقت معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید استان مربوطه به ستاد مرکز معرفی و سپس در کلینیک بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) برای آنان پرونده تشکیل می‌شود و سال بعد با تعیین وقت قبلی مورد معاینه قرار می‌گیرند.

بر اساس گزارش بنیاد شهید، پرفسور مهاجر در یک هفته گذشته ‪ ۶۰‬بیمار و جانباز را در بیمارستان خاتم‌الانبیاء مورد معاینه قرار داد

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 16 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:59 ب.ظ

سلام برادر من علی جان
از اینکه حقیقت رو می نویسی خوشحالم
قلم خوبی داری
من هم جانبازم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط می دونم جانبازم با ۲۶ سال سابقه بازنشسته فکر می کنم ماهانه بنیاد به من ۲۸۰۰ تومان حقوق میده من باید چی کار کنم ؟؟؟
اگر تونستی جوابشو برم ایمیل کن
ممنونت میشم دلاور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد