روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

در اینجا جانبازان و معلولین اولویت ندارند

حق تقدم اجتماعی یکی از حقوق مسلم معلولین و یا به عبارت بهتر «کم توانان»  هر جامعه است و فلسفه آن نیز علاوه بر ناتوانی فرد معلول؛ در جبران کاستی هایست که از جنبه عدم   بهره ور شدن این قشر از فرصت های برابر در جامعه باید برای آنان در نظر گرفته شود. 

 

رعایت این حق - مانند دیگر حقوق ناتوانان جسمی- وابسته به فرهنگ جامعه و اراده مسئولین و مجریان امور است تا بر رعایت این حقوق تاکید کنند. 

 

این مقدمه را گفتم تا به دو نمونه متفاوت در جامعه اشاره کنم: 

 

- چندروز پیش از سر کنجکاوی سری به فروشگاه جدید التاسیس «هایپراستار» که گفته میشود با مدیریت و سرمایه گذاری خارجی ها تاسیس شده زدم 

 

به محض ورود به پارگینگ دیدم چندین جا که با آرم معلولین مشخص شده برای پارک ماشین معلولین در نظر گرفته اند. 

بعد از پیاده شدن از ماشین؛ سوار آسانسوری که در همین محل در نظر گرفته شده بود شدم به محل اصلی فروشگاه رفتم ۰ محیط فروشگاه همکف و قابل دسترس بود و جالب اینکه دربالای محل استقرار صندوقها یکی درمیان تابلوی بزرگی با آرم معلولین نصب شده بود که در آن ذکر شده بود در اینجا (منظور صندوق) اولویت با معلولین است. فرد معلول می تواند هر چه در جلوی این صندوق ها ازدحام افراد باشد خارج از نوبت برای پرداخت وجوه خرید به جلوی صندوق برود. 

 

 

نمونه دیگر   

 

در شهرک شاه تهرانپارس درمانگاهی ساخته اند ویژه جانبازان برای ارائه خدمات درمانی به این عزیزان ؛تا مدتی پیش که به درمانگاه می رفتیم می بایست بر حسب شماره ای که به نوبت دریافت می کردیم در صف انتظار - گاه طولانی - ویزیت دکتر بنشینیم . 

 

پس از چند بار اعتراض جانبازان به مسئولین بهداشت و درمان؛ قرار شده که جانبازان خارج نوبت برای ویزیت معرفی شوند. 

 

 بارها پیشنهاد دادیم به مسئولین درمانگاه که تابلو و نوشته ای را در درمانگاه نصب کنید تا خلایق بفهمند در اینجا که با هزینه درمانی جانیازان ساخته شده؛ جانبازان حق تقدم دارند و خارج از نوبت ویزیت می شوند. 

 

نمی دانم چرا مسئولین درمانگاه از نصب این نوشته خوداری می کنند واقعا چه نیتی دارند؟ 

 

نتیجه این کاهلی مسئولین محترم این می شود که جانبازی که بهش گفته اند خارج نوبت وارد مطب شود به هنگام ورود به مطب با اعتراض دیگر افراد حاضر در محل روبرو می شود که مدعیند نویت آنهاست  و پیامد آن درگیر جانباز با مردم و بدبینی مردم به این قشر فداکار است. 

 

واقعا چه باید کرد که فرهنگ رعایت حق تقدیم معلولین و لزوم رعایت و احترام به حقوق جانبازان و معلولین در جامعه راه بیفتند و مسئولین نیز نظارت بر رعایت حقوق و احترام به جانبازان و معلولین مکلف شوند و احساس مسئولیت کنند. 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
یک زن دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:46 ب.ظ http://otaqeman.blogfa.com

ای کاش همه قدرتان را میدانستند , ای کاش همه میدانستند که بهای آسایش ما را شما پرداختید , ای کاش....
برای تمامی روزهائی که از ایران عزیز و ما محافظت کردید ازتون ممنونم.
بر خاک پایتان بوسه میزنم.

رمضان سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:10 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام علی اقا
در کشور ما متاسفانه اکثر مسئولین هر وقت لازم باشد برای اثبات شایسته بودن خودشان از جانبازان به راحتی استفاده ی ابزاری می کنند. اما در موردی که شما اشاره کردید وصدها مورد دیگر هیچ مسئولی برایش مهم نیست عزت نفس جانباز زیر سوال برود.

م . اسلامی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ب.ظ http://www.m_1342@yahoo.com

خدمت به جانبازان خدمت به نبی اکرم (ص) است . امام خمینی(ره)

اگر مسئولان محترم بهداشت و در مان این درمانگاه را یکی از درمانگاه های اقماری بطور مثال : بیمارستان ساسان بحساب آورند انوقت جانبازان و خانوادهایشان میتوانند به صورت رایگان درمان شوند. اما چرا؟؟!؟!

محمد حسن غلامعلیان چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:54 ب.ظ

« ایـــــثارگران دنبال معجزه نباشند »
بنام خدا
باسلام
به راستی با روی کار آمدن آقای زریــبافان ایثارگران باید منتظر معجزه ای باشند تا‌ به خواسته های معقول و منطقی آنان در دولت دهم جامه عمل پوشانده شود.؟
این مهم در دولت کنونی هم گره بسته چالشها و تنگناهای ایثارگران را باز نخواهد کرد.چون تا زمانی که هر ارگان یا نهادی در وضعیت نا مطلوب مالی گرفتار باشد فرصتی به دست نخواهد آورد تا بتواندبه وظایف شرعی و قانونی خود عمل نماید.
اگر خوب دقت کرده باشید در طول سی سال گذشته دولتمردان جناحهای مختلف نه تنها سعی بر برداشتن مشکلات فراروی ایثارگران نکرده اند بلکه گاهاً با تصمیمات نا بجا عدم رضایت رزمندگان دیروز و ملتسمین امروز را نیز فراهم کرده اند و ارباب جراید و مسئولین نظام بعضاً در گفتار و رفتارخود مسائلی را مطرح نموده اند که ذهن قاطبه مردم خصوصاً کسانیکه نه جنگ را دیده اند و نه آن دوران را لمس کرده اند نسبت به یادگاران انقلاب و دفاع مقدس مخدوش کرده ا ند.
باید اقرار کرد که بعضی تصمیمات عجولانه و کارشناسی نشده دست اندر کاران و انعکاس آن در رسانه های جمعی ضربات جبران ناپذیری بر پیکر این قشر از جامعه فرود آورده و می آورد که مداوای جسمی و روحی آن شاید امکان پذیر نباشد.
فراموش نکنیم که تاریخ ثبت لحظه هاست و اگر اینان به دلایلی امروز دم فرو بسته اند و با کمترین امکانات و بیشترین لطمات سازش نموده اند نه به واسطۀ آن است که بعضی آنان را زیاده خواه و منفعت طلب و ...... میدانند. شاید ........
محمد حسن غلامعلیان
هشتم مهر ماه 1388 شمسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد