روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

قرار بود مجلس مؤسسان باشید نه مجلس ایثارگران!؟

فاش نیوز - اگر آن چنان که دکتر دهقان – رئیس پیشین بنیاد شهید و مبدع مجلس ایثارگران – می گفت تشکیلات کنونی مجلس ایثارگران قرار است نقش "مجلس مؤسسان" را برای اداره آینده امور ایثارگران ایفاکند، شاید نحوه انتخاب اعضاء این مجلس- باتوجه به  فرآیند ناقص و غیردموکراتیک آن- قابل توجیه باشد چرا که فرض بر این است که بنیاد شهید به عنوان نهاد متولی امور ایثارگران این حق را داشته است تا با تکیه بر تجربیات عملی و نیز اطلاعاتی که از سوابق فکری، فرهنگی و اجرایی منتخبین – و یا به عبارت بهتر منتصبین – مجلس ایثارگران داشته، رأسأ و بدون طی مراحل یک انتخابات دموکراتیک، اعضای مؤسس را منصوب کند تا آنان با اتکاء به خرد جمعی و روی هم ریختن همه دستاوردهای عملی و نظری پیشینیان عرصه خدمت به پیشکسوتان جهاد و شهادت، پایه های تشکیل یک مجلس واقعی بر آمده از آراء آحاد جامعه ایثارگری را بنیان نهند، آن چنان که در قامت یک "مجلس مؤسسان واقعی" مقررات بنیادین تأسیس این مجلس، نحوه انتخاب اعضاء و چگونگی برگزاری انتخابات و نیز حدود اختیارات و میزان تأثیر مصوبات آن در عرصه تصمیم گیری و لزوم اجرای  مصوبات در سازمان اجرایی خدمت رسان به ایثارگران ( بنیاد شهید) را معلوم کند.

آن چه،اما، در طی چند ماه گذشته و در جریان تشکیل 3 اجلاس قبلی و نیز دستور کار اجلاس چهارم – که طی امروز و فردا در قم برگزار می شود- بر می آید حکایت از آن دارد که مجلس ایثارگران نه به عنوان "مجلس مؤسسان " – که انتصابی بودن اعضای آن قابل توجیه است- بلکه در قامت همان مجلس از جنس پارلمان که باید حتماً و حکما انتخابی از طرف جامعه هدف باشد، عمل کرده و می کند و از این رو تردید در حقانیت این مجلس در نزذ ایثارگران عزیز و نیز خدشه در نمایندگی داشتن اعضای محترم آن از سوی جامعه هدف، طبیعی ترین آثار مترتب بر تشکیل چنین اجلاسی خواهد بود.
خوب است اعضای محترم مجلس ایثارگران قبل از هر اقدام دیگری به فلسفه اصلی و اولیه تأسیس این نهاد- آن  چنان که رئیس پیشین و بنیانگذار این مجمع ادعا کرده است- توجه کرده و هر چه سریع تر سازو کار برگزاری یک انتحابات واقعی برای شکل گیری پارلمان ویژه ایثارگران را از طریق تصویب آیین نامه یا نظام نامه تشکیل مجلس ایثارگران تمهید نمایند.
و البته اگر عزیزان فعلی مجلس ایثارگران، از اساس منکر"شأن تأسیسی" نهاد مزبور در هیات و صورت کنونی آن باشند، مطلب دیگری است که در این صورت لازم است این مطلب را درهمین اجلاس چهارم که طی امروز و فردا درجریان است به صراحت به جامعه ایثارگری اعلام نمایند
نظرات 1 + ارسال نظر
عسکری چهارشنبه 2 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:02 ق.ظ

باسلام این چه مجلسی است که اعضاءآن انتصابی هستندتاانتخابی.!!! واقعا؛ جای تاسف دارد که اغلب ویابهتراست بگویم اکثرجانبازان ازنحوه تاسیس وتشکیل این مجلس بی خبرند وباید ازطریق رسانه ها ازوجودآن باخبرگردند. پسندیده تر آن بود که دوستان وعزیزان جانباز را باعلام افراخوانیُدرجریان قرارمیدادند وسپسبصورت کاملا دمکراتیک وآزادانه انتخاباتی صورت میدادند تا تشکیکی درتشکیل مجلس فرمایشی(معذرت میخواهم) بوجودنمی آمد. حداقل کاری که می توانستند انجام دهند آن بود که به بنیاداستانها اعلام میکردندکه نماینده ای از قشرهدف بعنوان هیات موسس معرفی وآنان با تشکیل جلسه ونوشتن آیین نامه مربوطه دراولین فرصت انتخاباتی برگزار وازانتخاب شوندگان جهت تشکیل مجلس مشوتی والبته قانونی دعوت بعمل می آمد. درهرحال فرصت را نبایدازدست داد ومیبایست به اعتراضات ایثارگران دراین زمینه پاسخی درخورداده شود. باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد