روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جانبازان و معلولین شهروند درجه ۲


نامه سرگشاده انجمن جانبازان نخاعی به مهندس چمران رئیس شورای شهر تهران



متاسفیم که باید بگوییم ناهنجاری رفتاری که با معلولین ، درکشور ما وجود دارد ، در عقب افتاده ترین کشورها نیز به چشم نمی خورد.




ریاست محترم شورای شهر تهران جناب آقای مهندس چمران

 

سلام علیکم

 

احتراما باستحصار می رساند جامعه ایران به دلیل سابقه عدم بر خورداری ازاستانداردهای بهداشتی در طول تاریخ و هم چنین رویا رویی با جنگ تحمیلی در شرایطی به سر می برد که بیش از 10%جمعیت آنرا معلولین وجانبازان تشکیل می دهند ، که از اولیه ترین حقوق شهروندی محرومند .

متاسفیم که باید بگوییم ناهنجاری رفتاری که با معلولین ، درکشور ما وجود دارد ، در عقب افتاده ترین کشورها به چشم نمی خورد.

در حالیکه اخیرا کشور ما کنوانسیون حقوق معلولین را امضاء کرده وازاین جهت به تازگی به کشورهای متمدن ملحق شده ،ودر شرایطی که به تازگی گرامیداشت روز معلو لین را پشت سر گذاشته ایم ،در چنین شرایطی ارائه لایحه افزایش هزینه طرح ترافیک معلولین وجانبازان از سوی معاونت ترافیک شهرداری ، که در روزنامه کیهان مو رخه 25/9/88 به چاپ رسیده با روح کنوانسیون و این روزها تضاد آشکار دارد . (چه خوب بود این لایحه در روز معلولین تهیه و ارائه می شد.)

 برخود لازم می دانیم به جنا بعالی متذکر شویم ; وظیفه شورای محترم شهرها رعایت حقوق تمامی شهروندان بدون تبعیض و رعایت اصول انسانی و تصویب مصوبات جبران کننده ، در خصوص کسانی است، که به نحوی از حقوقی که عامه مردم بهره مندند ، محروم می باشند .

 

لذا از جنابعالی و سایر همکارانتان در شورای محترم شهر درخواست داریم:

 

1- به شهروندان معلول و جانباز به چشم شهروند درجه 2 نگریسته نشود.

 

2-به دلیل گرفتاری برخی ازخانواده ها به فرزندان معلول و بیماران صعب العلاج، که می بایست علاوه بر تحمل رنجهای معلولیت عزیزانشان ،گرفتاری تردد درمان آنها را نیز تحمل کنند ،چاره ای بیاندیشد تا بتوانند به سهولت از آرم ترافیک برخوردار شوند .

 

3- از آنجا که شورای شهرها هزینه های میلیاردی را برای سهولت و ارزان شدن تردد شهروندان تخصیص می دهند ، مشکلات و شئون معلولین و جانبازان رعایت شود ، واز دریافت وجه آرم ترافیک از این قشر از شهروندان خودداری گردد، چرا که ارائه خدمات به ایشان از وظایف اولیه شوراها می باشد.

 

4- درسیستم حمل ونقل عمومی بگو نه ای برنامه ریزی گردد، که معلولین و ناتوانان جسمی بتو انند به مانند سایر کشورها بصورت رایگان ازاین خدمات بهره مند شوند.

 

 

 

حسن ابوطالبی

 

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی


نظرات 4 + ارسال نظر
ارشیا جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ب.ظ http://ww.hichopooch.blogsky.com

ba dorood
be rasti baraye shoma bozorgvaran ke az jan tan va ayande khod baraye keshvare geramiyeman IRAN gozashtid har kari konim va konand kam ast
bar har Irani bayaste ast ke arzesh va ehterame shoma ra bedanad
ama che konim ke aknun bimariye gharb zadegi be jane javanane por bahaye keshvareman oftade va az mihan dustan va mihan parastani manande shoma ghadr dani nemikonand
sokhan dar bareye shoma bozorg mardan har che begueim kam ast
shad bashid

ف.مهدیه جمعه 27 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ب.ظ

سلام برادر عزیز... از اینکه زحمت کشیدید این مطلب را گذاشتید ممنونم. امیدوارم حداقل دوستانی که اینجا را می خوانند کمی به فکر تغییر فرهنگ برخورد با معلولین و جانبازان عزیز باشند.
کاملا برحق است این درخواست ها... امیدوارم که از طرف مسئولین و مردم به همه ی معلولین مخصوصا جانبازان عزیز رسیدگی بیشتر شود.
خدا می داند که چقدر چه خواسته و چه ناخواسته در حق این قشر ظلم می شود.

اصفهانیهای با غیرت سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:13 ب.ظ

جهت ارج نهادن به مقام شامخ بزرگ مرجع سبز ایران حضرت آیت الله العظمی منتظری همه باهم روزچهارشنبه 2/10/88ساعت 30/8 صبح در مسجد سید اصفهان واقع در خیابان مسجد سید گردهم می آییم. به همه غیرتمندان اطلاع دهید.

علی سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:06 ق.ظ http://www.abdolkheze.blogfa.com

سلام
می شه منو هم لینک کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد