روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

برخورد اهانت آمیز یا جانبازان در مراسم مربوط به دفاع مقدس

بگزارش فاش نیوز


وقتی حماسه آفرینان را به مراسمی که به همین عنوان برگزار شده راه نمی دهند با شنیدن این خبر چه احساسی به شنونده دست می دهد؟!لزوم پرداختن به ره آورد

مسافران (بازدیدکنندگان) از مناطق سرزمین های

نور(هشت سال دفاع مقدس) بر کسی پوشیده نیست که در جای خویش بسیار پسندیده و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قابل تحسین می باشد . اما می بایست در پرداختن به  آثار فرهنگی و ارزشی بالاخص نماد های حماسه دفاع مقدس،از خالقان این آثار وپدیدآورندگان آن غافل نشویم.

باید رویکردی صحیح نسبت به مسایل مختلف درپیش گرفت تا  رفتارهای ما متناقض نباشد ونقض غرض به حساب نیاید.به عبارت دیگر نباید بخاطر پرداختن به حواشی از متن غافل شویم .

اتفاقی که متآسفانه دیروز در  برگزاری مراسم جشنواره "رهآورد سرزمین های نور دفاع مقدس" روی داد و برخورد اهانت آمیزی که نسبت به تعدادی از جانبازان قطع نخاعی دعوت، این یادگاران حی و حاضر و شهیدان زنده روی داد ازنظر عرف میهمان نوازی و رعایت احترام مدعوین برای یک مراسم عادی ومعمولی هم قابل قبول وپذیرفتنی نیست چه رسد به مراسمی که قرار است در آن ارزش هایی پاس داشته شود و هدف گسترش وترویج فرهنگی متعالی همچون دفاع مقدس است.

قضیه از این قرار است که دیروز تعدادی از جانبازان قطع نخاعی که برای حضور در جشنوارۀ ره آورد سرزمین های نور دفاع مقدس و به دعوت خود مسئولان این جشنواره رفته بودند با برخورد نامناسب و اهانت آمیز دست اندر کاران آنجا روبرو شده و در نهایت نیز ناچار به ترک محل گردیدند.

این جانبازان با وضعیت دشوار ضایعۀ نخاعی به شوق حضور در مراسمی مربوط به دوران طلائی دفاع مقدس رفته بودند اما مسئولان مراسم چنان سرگرم مهمانان صاحب پست ومقام خود بودند که حتی حاضر نشدند محل پارک مناسبی دراختیار جانبازان قرار دهند تا آنان بتوانند با ویلچر خود را به محل سالن برگزاری مراسم برسانند.

علاوه بر این متصدیان محل مراسم نیز برخوردی اهانت آمیز با این جانبازان بعمل آورند که سرانجام جانبازان  مجبور به ترک محل شدند وعدم حضور در این مراسم را به ماندن وتحمل برخوردهای اهانت آمیز ترجیح دادند.

مسئولان و دست اندرکاران ستاد راهیان نور بسیج مستضعفین که متولی این همایش بودند باید توضیح دهند که چرا از سوی نهادی که متولی امور پاسداشت ،ترویج وحفظ ارزش هایی است که همین جانبازان آفریده اند چنین برخورد اهانت آمیزی نسبت به اسوه ها وایثارگران وشهیدان زنده بروز پیدا می کند.

نباید فراموش کرد که اگر اینگونه اقدامات و مراسمات از روح حقیقی آن تهی گردد جز صرف هزینه واتلاف وقت چیزی نخواهد بودو هیچ کمکی به ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نخواهد کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد