روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

با اعلام نظر مجلس مصوبه واردات خودرو جانبازان لغو شد

خبر تکمیلی 

 

 با اعلام نظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره4 الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصل هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آئین‌نامه اجرائی آن 

 تصویب‌نامه شماره 204408/ت41717 هـ مورخ 7/11/1387 هیات دولت در خصوص  واردات هفت هزار و نهصدو بیست و هشت دستگاه خودرو توسط جانبازان هفتاد درصد لغو گردید 

 

متن کامل اظهار نظر مجلس

 

شماره62164/813هـ/ب                                              3/12/1388
جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
        بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه شماره 204408/ت41717 هـ مورخ 7/11/1387 و متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی « هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره4 الحاقی به « قانون نحوه اجراء اصل هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آئین‌نامه اجرائی آن، مراتب جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد:
        « علاوه بر ماده (4) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی و....، که مقرر می‌دارد: «برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت از پرداخت مالیات و حقوق ورودی... برای اشخاص حقیقی و حقوقی... ممنوع می‌باشد،» همچنین بنا به تصریح بند «5» ماده (12) قانون الحـاق موادی به قانون تنـظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مصوب 15/8/1384، « دولت مکلف است، با حذف تخفیف‌ها و امتیازها... از ایجاد امتیاز برای افراد خاص جلوگیری نماید...» علیهذا جزء «1» بند «الف» تصویب‌نامه و به تبع آن جزء «6» بند « الف»، از حیث قائل‌شدن معافیت از پرداخت سود بازرگانی مغایر با قوانین مذکور می‌باشد. مضافاً اینکه تبصره «2» ذیل جزء «1» بند «3» تصویب‌نامه شماره 92308/ت40578 ک مورخ 7/6/1387 (مندرج در بند «2» تصویب‌نامه اخیر) مغایر با قانون تشخیص و نظر رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر احراز مغایرت به موجب نامه شماره 25563/288هـ/ب مورخ 31/5/1388 قبلاً اعلام گردید که عنایت به آن مورد انتظار می‌باشد.»
 

  

 

تصویب‌نامه در خصوص واردات هفت هزار و نهصدو بیست و هشت دستگاه خودرو توسط جانبازان هفتاد درصد

 

7/11/1387                            شماره 204408/ت41717هـ
 تصویب‌نامه در خصوص واردات هفت هزار و نهصدو بیست و هشت دستگاه خودرو توسط جانبازان هفتاد درصد
 
     
    
بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ وزارت اموراقتصادی و دارایی ـ وزارت صنایع و معادن
وزارت بازرگانی
        هیئت وزیران در جلسه مورخ 27/9/1387 بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به‌استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
        الف ـ واردات هفت هزار و نهصد و بیست و هشت دستگاه خودرو به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای متناسب‌سازی توسط جانبازان هفتاد درصد مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف پنج سال و با بهره‌مندی از معافیتها و شرایط ذیل مجاز می‌باشد:
        1ـ معافیت از پرداخت سود بازرگانی متعلقه به خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب‌سازی برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع) تا سقف چهارصدمیلیون (400،000،000) ریال و سایر جانبازان هفتاد درصد تا سقف سیصدمیلیون (300،000،000) ریال به ازای هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط به آن.
        2ـ معافیت از شرایط مقرر در تصویب‌نامه‌های شماره 92308/ت40587ک مورخ 7/6/1387 و شماره 51215/ت135ک مورخ 9/4/1387.
        3ـ عدم الزام به رعایت آیین‌نامه ضوابط فنی واردات خودرو به غیر از داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو در ایران.
        4ـ رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی و شرط سال ساخت 2008 و بعد.
        5 ـ تشخـیص و معرفی جـانبازان واجـد شرایط موضوع این تصویب‌نامه، تایید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای متناسب‌سازی خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.
        6 ـ در صورت تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر امکان تولید خودرو مناسب جانبازان توسط خودروسازان داخلی و درخواست جانبازان واجد شرایط، واردات قطعات و تجهیزات موردنیاز توسط خودروسازان داخلی پس از تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از معافیت موضوع بند (1) مجاز است.
        ب ـ این تصویب‌نامه جایگزین تصویب‌نامه شماره44924/ت40007هـ مورخ28/3/1387 می‌شود.



معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نظرات 5 + ارسال نظر
اشنا جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ

باسلام
یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا زیردیپلم بگید ماهم بفهمیم نمیدن بگن نه میدن صدقه ندادن که

علیرضا برهانی نژاد شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.alborhan.blogfa.com

با سلام
تصویب نامه مذکور جهت تامین خودروی جانبازان هفتاد درصد که دولت قانونا مکلف به انجام آن هست بود حالا که با نظر مجلس پایانی اینچنینی داشت بنیاد شهید ویا بهتر است بگوئیم دولت به عنوان متولی بایستی در راستای اجرای این وظیفه با ارسال متمم بودجه به مجلس شورای اسلامی و لحاظ نمودن هزینه ای معادل آنچه که در تصویبنامه دولت پیش بینی شده بودو پرداخت به افرادی که شامل این قانون بوده اند و تا کنون اقدام در جهت وارد نمودن خودرو نکرده اند رفع مسئولیت نماید و یا میتواند بدون اینکه معافیتی شامل جانبازان شود خود راسا عوارض و سود بازرگانی خودروی وارداتی را معادل حداکثر آنچه قبلا پیش بینی شده بود را پرداخت نماید.
نکته دیگری که در اظهار نظر مجلس مشهود میباشد این است که مستفاد از اصل 138 قانون اساسی در صورت مغایرت آئین نامه ها و تصویب نامه های دولت با قوانین رئیس مجلس بایستی :
"با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیات وزیران بفرستد "
روالی که باید طی شود این است که اکنون باید هیات وزیران که خود این تصویب نامه را مصوب نموده و جهت اجرا ابلاغ نموده است باید خود راسا به موضوع رسیدگی نماید و با نامه فعلی تصویب نامه مذکور ملغی نمیگردد...
ممنون از اطلاع رسانی شما عزیزان

محسن یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ق.ظ

لغو معافیت عوارض گمرکی خودروی جانبازان تکذیب شد


روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور خبر لغو معافیت عوارض گمرکی واردات خودروی مناسب جانبازان توسط سازمان بازرسی کل کشور را تکذیب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در پی انتشار خبری مبنی بر لغو معافیت عوارض گمرکی خودروی مناسب جانبازان توسط سازمان بازرسی کل کشور در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد این سازمان تاکنون به بحث معافیت عوارض گمرکی واردات خودروی مناسب جانبازان ورود نکرده تا آن را لغو کند.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور با تکذیب خبر منتشره در این خصوص اعلام کرد که خبر مذکور صحت ندارد و رسانه‌ها نیز از درج و انتشار اخباری که نسبت به صحت و سقم آن اطمینان ندارند خودداری کنند تا ذهن جانبازان عزیز که نشانه‌های ایثار و سرمایه‌های کشور هستند، بی‌جهت در خصوص سازمانی که خدمتگزار و پاسدار ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، آزرده و بدبین نشود.

در پایان به سایت‌های خبری و تحلیلی توصیه می‌شود قبل از انتشار هرگونه اخبار و مطالب از دستگاه‌های مختلف صحت و سقم آن را از مراجع ذیربط استعلام کنند.

http://www.asriran.com/fa/news/106286/لغو-معافیت-عوارض-گمرکی-خودروی-جانبازان-تکذیب-شد

غلامعلی یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ق.ظ

باتشکر از اطلاع رسانی
حالا چه باید کرد؟
البته حق دارند چون وقتی ما انطور شدیم رانت خواری کردیم !

[ بدون نام ] یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ب.ظ

لطفا کسی بفرمایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنا بر چه قانونی ماهانه 1000 لیتر بنزین سهمیه دریافت می کنند ؟ مگر این قانون تعبعض آمیز نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد