روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

جلوگیری از حضور جانبازان ویلچری برای حضور در مراسم ارتحال امام


جلوگیری از حضور جانبازان ویلچری برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره)


مسئولان با این گونه رفتارها نشان می‌دهند که دیگر نسبت به حضور جانبازان در جامعه احساس نیاز نمی‌کنند.


به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، به دلیل تقارن برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب(ره) با بیست و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، مسئولان برگزاری سالگرد تصمیم گرفته‌اند به علت آنچه که رعایت حال جانبازان ویلچری نامیده‌اند از حضور جانبازان در این مراسم پرشکوه جلوگیری کنند.

حسین اسرافیلی جانباز 70 درصد با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» تماس گرفت و از مسئولان ستاد ارتحال امام (ره) که سال‌هاست برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت عروج ملکوتی آن بزرگ مرد تاریخ تلاش می‌کنند، تشکر کرد اما گله‌ای هم داشت که جای بسی تأمل دارد.
اسرافیلی بیان داشت: من دبیر گروه مجمع جانبازان نخاعی و دبیر شورای عالی جانبازان هستم؛ همیشه روال بر این بوده است که برای حضور جانبازان قطع نخاع در مراسم‌های مذهبی و ملی بنده به عنوان دبیر تشکل جانبازان، پیگیری دریافت کارت تردد خودرو شخصی آنها را بر عهده داشتم چون وسیله نقلیه مناسبی وجود ندارد که برای حضور در مراسم‌ها از آن استفاده کنند.
اسرافیلی اظهار داشت: حدود 440 جانباز قطع نخاع در تهران زندگی می‌کنند و بنده با این حساب که همه جانبازان قطع نخاع در مراسم حضور نمی‌یابند، درخواست 100 کارت را با مسئولان مربوطه مطرح کردم اما از دیروز که پیگیر دریافت کارت تردد شده‌ام، جز پاسخ منفی سخنی نشنیده‌ام.
وی در ادامه به بیان روند پیگیری کارت تردد خودرو جانبازان پرداخت و افزود: ابتدا با سازمان تبلیغات تماس گرفتم و آنها مرا به ستاد ارتحال امام (ره) یا ستاد نماز جمع ارجاع دادند؛ سپاه انصار هم گفت که این کار برعهده ما نیست و ستاد نمازجمعه هم پاسخ داد «فقط برای نیروهای خودمان کارت تهیه کرده‌ایم و با ستاد ارتحال تماس بگیرید».
وی ادامه داد: در تماس با ستاد ارتحال امام (ره)، گفته شد «کارت‌های شما به بنیاد شهید و امور ایثارگران سپرده شده است». بنده با معاونت توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران که نماینده بنیاد شهید در ستاد ارتحال امام (ره) است، تماس گرفتم و معاون توسعه بنیاد شهید در پاسخ بنده گفت که «نمی‌توانیم جانبازان ویلچری را پذیرش کنیم» و دلیل آوردند که امکانات بازرسی ویلچر این جانبازان را نداریم.
اسرافیلی بیان داشت: بنده دوباره با ستاد ارتحال امام (ره) تماس گرفتم و گفتم «امروز بعد از 30 سال فهمیدم که ما نباید زنده‌ می‌ماندیم» و بعد با آقای «یزدان پناه» تماس گرفتم و گفتم که «من می‌خواهم در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شرکت کنم و این را وظیفه خودم می‌دانم و جانبازان هم از من کارت‌های ترددشان را پیگیری می‌کنند» که او پاسخ داد «به ما اعلام کرده‌‌اند جانبازان ویلچری اذیت می‌شوند» بنده خندیدم و گفتم «عجب بعد از 30 سال به فکر ما افتاده‌اند که جانبازان ویلچری اذیت می‌شویم!»
وی با بیان اینکه این نوع برخوردها برای نخستین باری نیست که اتفاق می‌افتد و سابقه داشته است، اضافه کرد: برنامه حضور جانبازان روبروی سازمان ملل، ساماندهی راهپیمایی هتک حرمت به حضرت عکس حضرت امام (ره) و راهپیمایی 9 دی که 70 نفر از جانبازان کفن‌‌پوش در این مراسم حضور داشتند، همه با تلاش و پیگیری مجمع جانبازان نخاعی و شورای عالی جانبازان بوده که انعکاس خبری خوبی نداشته است و در همین زمینه، نامه‌ای به آقای ضرغامی رئیس صدا وسیما نوشتیم که البته پاسخی نگرفتیم؟
این جانباز 70 درصد با بیان اینکه به نظر می‌رسد اراده‌ای در کار است که جانبازان از جامعه حذف شوند و به گوشه خانه‌ها و آسایشگاه‌ها بروند، گفت: علی‌رغم این رفتارها ما بارها نشان داده‌ایم و نشان خواهیم داد که هنوز زنده‌ایم و تا زنده‌ایم، رزمنده‌ایم.
اسرافیلی بیان داشت: در پیگیری‌های بعدی مدیرکل توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد که از 500 کارتی که سهمیه بنیاد شهید بوده است، 250 کارت به شهر تهران، 150 تا به شهرستان‌های استان تهران و 100 تا هم به شهر کرج داده‌ایم و وقتی با مدیرکل پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران تماس گرفتم، گفت «این 250 کارت را میان 17 ـ 18منطقه تهران تقسیم کرده‌ایم که به والدین دارای 2 شهید به بالا اختصاص داده شده است».
وی ادامه داد: این در حالی است که برای حل مشکل کهولت سن خانواده شهدا راه‌های زیادی وجود دارد اما جانبازان ویلچری پایی برای رفت و آمد ندارند لذا باید با خودروهای شخصی خود تردد کنند و نیاز به کارتی دارند که راهنمایی و رانندگی جلوی ماشینشان را نگیرد.
اسرافیلی گفت: مدیرکل پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران وقتی اصرار مرا دید، گفت «به ما گفته‌اند به خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان کارت بدهید اما به جانبازان ویلچری نه!»
این جانباز 70 درصد اظهار داشت: مسئولان کشور ما بعد از 30 سال که نتوانسته‌اند امکانات مورد نیاز جانبازان ویلچری را فراهم کنند و نسبت به این مسئله تاکنون بی‌تفاوت بوده‌اند، بهترین راه را پاک کردن صورت‌ مسئله می‌دانند و جانبازان ویلچری را از حضور در مراسم بزرگداشت مقتدا و تجدید دیدار و بیعت با رهبرشان محروم می‌کنند.
اسرافیلی اضافه کرد: چرا بعد از 30 سال هنوز در کشور ما دستگاهی برای بازرسی و حفظ مسائل امنیتی جانبازان ویلچری تهیه نشده است. حتی در دیدارهایی که جانبازان ویلچری با مقام معظم رهبری دارند هم این مشکلات وجود دارد و آنها به نحوی اذیت می‌شوند اما جانبازان برای اینکه به عشق دیدن «آقا» آمده‌اند چیزی نمی‌گویند و همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
وی با بیان این که جانبازان قطع نخاع با این نوع مشکلات در فرودگاه‌ها هم دست به گریبانند، افزود: ماه پیش در فرودگاه رشت مأمور حراست فرودگاه به من گفت که «از روی ویلچرتان بلند شوید و روی صندلی بنشینید تا ویلچرتان را توی دستگاه بگذاریم!»
دبیر شورای عالی جانبازان اظهار داشت: سال‌هاست که دستگاهی برای بازرسی ویلچر جانبازان در دنیا تولید شده است اما نمی‌دانم چرا جانبازان ایرانی از آن محروم هستند و همواره باید از این ماجرا رنج ببرند و شأن‌شان نادیده گرفته شود اما همه بدانند که ما با همه این بی‌توجهی‌ها، در صحنه هستیم و خواهیم بود و حضور در این مراسم را به عنوان یک سرباز ولایت، وظیفه خود می‌دانیم.
این جانباز 70 درصد گفت: حضور جانبازان در میان مردم موجب می‌شود تا جوانان فراموش نکنند که روزی در این کشور جنگی اتفاق افتاده و این آرامش به راحتی به دست نیامده است اما متأسفانه مسئولان با این گونه رفتارها نشان می‌دهند که دیگر نسبت به حضور جانبازان در جامعه احساس نیاز نمی‌کنند.


نظرات 1 + ارسال نظر
اشنا یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ب.ظ

بدبخترین افرادجامعه معلولین وجانبازانند که فقط درایران موردبی رحمی واهانت قرارمیگیرندای کاش جانبازهاهم مثل شهدامیرفتندتا اینهمه موردتحقیرنمیشدندوبازجرودردزندگی مزلت بارشون ژایان می یافت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد