روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

انتقاد شدید انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان از آقای ضرغامی

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان طی نامه ای به آقای ضرغامی ریاست سازمان صدا و سیما بدلیل عدم انعکاس حضور جانبازان در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام شدیدا انتقاد کرد


جناب اقای ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

      احتراما باستحضار میرساند جانبازان و خانواده ایثارگران از جان و مال خود در راه خدا و حکومت حقه جمهوری اسلامی گذشته و از هیچ گونه ایثار و فداکاری در راه آرمانهای مقدس حضرت امام خمینی (ره) دریغ ندارند.

در این راستا، جانبازان نخاعی ویلچری که نماد سایر گروههای جانبازی هستند در تمامی صحنه های حساس و سرنوشت ساز حضور گسترده و پورشوری را به نمایش می گذارند.لکن متأسفانه مجموعه خبری و گزارشگری تحت امر جنابعالی حق مطلب را اداء نکرده و حتی قطره ای از دریای بیکران این حضور را به تصویر نمی کشند.

در حالیکه اجتماع گسترده جانبازان ویلچری، شیمیایی ، قطع عضو و سایر خانواده های ایثارگر در مقابل دفتر سازمان ملل در محکومیت جنایت اسرائیل در حمله به غزه در سال گذشته و حضور پر شکوه این عزیزان در صحنه های مقابل با فتنه گران از رسانه ملی انعکاسی شایسته و بایسته نداشت، شاهدیم بودیم که تجمع گروه محدودی از نابینایان کشور ترکیه در مقابل سفارت اسرائیل به یک رپرتاژ و سوژه خبری گسترده ای تبدیل گشت و بارها از بخش های مختلف خبری پخش شد.

یکبار دیگر این بی توجهی سهل انگارانه اگر نگویم متعمدانه- در جریان بیست و یکمین سالگرد مراسم رحلت حضرت امام و اقامه نمازجمعه به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای تکرار گشت.

حضور گسترده جانبازانی که با وجود همه سختی ها و موانع موجود در مراسم وبا تنی رنجور، به عشق پیر و مراد خود خمینی کبیر و به اشتیاق اقامه نماز جمعه پشت سر مقتدای محبوب خود خامنه ای عزیز در این مراسم شرکت کرده بودنند هیچ بازتابی در رسانه ملی و بخشهای خبری آن نداشت.

جناب آقای ضرغامی همانگونه که سال گذشته طی نامه ای به حضرتعالی این موضوع را گوشزد کردیم (و متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم)   باردیگر از حضرتعالی که فردی متدین و متعهد و انقلابی هستید قاطعانه می خواهیم که اگر خدای نکرده در مجموعه تحت امرتان عناصری وجود دارند که تعمدا از انعکاس اخبار مربوط به جانبازان و ایثارگران  جلوگیری می کنند برخورد نمائید و اگر قصور و سهل انگاری در کار است برای جلوگیری از تکرار آن تذکر مؤکد بفرمائید.

 

                                                                                                               والسلام

انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان




خبرگزاری فارس:اعتراض به بازتاب تلویزیونی اخبار حضور جانبازان در مناسبت‌های ملی و مذهبی


خبرگزاری ایسنا:انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان به رییس صداوسیما انتقاد کردند

نظرات 5 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز وبلاگ واقعا خوبی داری داشتم تو اینترنت میگشتم نمیدونم چطور شد اومدم وبلاگ شما واقعا کارتون زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

جامانده ازقافله شهدا دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 ق.ظ

دارندمارافراموش میکنند چون اگر بازم جنگ شود بلطف جنگ افزارهای جدید احتیاجی بما ندارن؟؟؟؟؟؟بسیجی وجانباز وایثارگر بتاریخ بیوست

اشنا سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ

واقعا همه ی مسعولی جزعده خیلی خیلی ک که اوناهم کاری ازشون ساخته نیست نسبت به جانبازان نه تنها کوتاهی بلکه توهین میکنند من خودم انبازهفتاددرصدوبارهاوبارها توسط مسعولین تحقیرشده ام متاسم
جالب اینجاست قبل ازاینکه حرفی بزنی باهیکلهای چلوگوشتی میگویند برواقامن خودم جانبازم ادم دلش میخاد بمیره
چه برسه به اینکه ایثارگراروژوشش خبری بدن
لطفا کامنتهای منو بزارید

سید هادی کسایی زاده پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.chemical-victims.blogfa.com

سلام/ بیانیه به جایی بود/ ولی فایده نداره

یک سر به ما بزن بگم چکار کنی...

کاوسی پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ب.ظ http://mighat61.blogfa.com

سلام جناب شکراللهی عزیز
مطلب زیر را در صورت صلاحدید درج نمایید.

پرواز 3908 هواپیمایی آسمان
قرار بود ساعت 14 و 45 دقیقه برای شرکت در مسابقات کشوری بوچیا با شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان راهی مشهد مقدس شویم.
بوچیا ورزش نوپایی است که مخصوص جانبازان و معلولین ضایعه ی گردنی است و برای این قشر بسیار مفرح است.
پنج نفر جانباز قطع نخاع گردنی بودیم، یک اقایی از کادر پرواز بنام حافظ به ما گفت ما فقط می توانیم سه نفر توانخواه را سوار کنیم و از بردن بقیه معذوریم! (اولین بار بود این کلمه را می شنیدم) گفتیم بنیاد بر اساس نامه ی رسمی از آژانس هواپیمایی برای ما بلیط تهیه کرده اگر صدور بلیط برای ما غیر قانونی بوده آژانس باید جوابگو باشد نه مسافر! ما که از ابتدای امر اعلام کرده بودیم ویلچری هستیم. به ما گفت شما بروید از آژانس صادر کننده ی بلیط شکایت کنید و پول بلیط را پس بگیرید. از او سوال کردیم شما چند تا دفتر فروش بلیط در سطح استان اصفهان دارید؟ گفت 120 تا. گفتیم اگر هر دفتری فقط یک بلیط به یک فرد ویلچری فروخته بود شما چه عکس العملی نشان می دادید؟ گفت ما مقصر نیستیم آژانس فروش بلیط باید رعایت کند! گفتیم اقای محترم ما چند ماه تمرین کرده ایم و فردا صبح مسابقه داریم باید هر طور شده پرواز کنیم، دلش برایمان سوخت گفت صبر کنید بروم با خلبان صحبت کنم شاید فرجی حاصل شود. رفت با خلبان صحبت کرد اما فرجی حاصل نشد!، خلبان هم گفت مرغ فقط یک پا دارد ما طبق قانون فقط سه نفر توانخواه را سوار می کنیم.
دو پیر زن مسن ویلچری به همراه یک جانباز سوار هواپیما شدند و ما با اینکه کارت پرواز هم گرفته بودیم و داخل سالن انتظار بودیم از سوار شدنمان به هواپیما ممانعت کردند. چمدان هایمان را هم از قسمت بار عودت دادند و هواپیما هم بدون ما پرواز کرد!
سوال:
چه کسی پاسخگوست؟
بنیاد شهید؟
دفتر هواپیمایی؟
خلبان؟
کادر پرواز؟
یا خود ما جانبازان؟
چقدر فشرده تمرین کرده بودیم و دلمان خوش بود بعد از دو سال بنیاد ولخرجی کرده و ما را برای برگزاری مسابقات عازم مشهد می کند.
خوشحال بودیم اگر در مسابقه حتی مقام هم نیاوریم و حتی حذف هم بشویم لااقل این سعادت شامل حالمان شده که به زیارت مضجع شریف ثامن الحجج می رویم و هوایی تازه می کنیم، اما دریغ!
من چون قبلا هم چندین بار با این مشکل مواجه شده بودم 20 روز پیش به مسئول امور ورزش استان زنگ زدم و تذکر دادم و گفتم موقع اخذ بلیط با آژانس هماهنگ کنید اما او در جواب من گفت شما خیالتان راحت باشد ما هماهنگی های لازم را انجام می دهیم. معنی هماهنگی را هم آموختیم!
به اقای کادر پرواز هم مجددا التماس کردیم که اقا در مشهد برای ما هتل رزرو کرده اند، جانبازان دیگر از سراسر کشور الان در مشهد هستند. اما او هم چندین بار با بکار بردن لفظ توانخواه قانون را به رخ مان کشید. (ناخوداگاه از لفظ توانخواه متنفر شدم) شاید اگر یکبار هم لفظ جانباز را استعمال کرده بود کمتر دردمان آمده بود.
مسئول محترم و دوستان بزرگواری که اکنون این جملات را می خوانید شما قضاوت کنید، آیا این گونه رفتار با یک جانباز قطع نخاع با کوهی از مشکلات صحیح است؟
آیا اگر یک هماهنگی ساده انجام شده بود ما اینقدر اذیت می شدیم؟
آقای زریبافان مسئول محترم و زحمتکش بنیاد شهید! آیا قصد ندارید این مشکل را ریشه ای حل کنید؟
به خدا قسم ما سی سال است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم.
محض رضای خدا یکی به داد ما برسد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد