روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

روزنوشت های جانبازی

دست نوشته های یک جانباز وبگرد

اقدام وقاحت آمیز روزنامه تهران امروز

روزنامه تهران امروز در اقدامی وقاحت آمیز در ستونی که با عنوان جانبازان است خبری در باره سگ های بدون قلاده برای محافظت آورده است. 

  

 

 

بدیهی است ستونی که به هر عنوانی زده می شود باید اخباری مرتبط با آن عنوان در آن ستون درج شود. بر این اساس زدن خبری در باره سگ های محافظ در ستونی که به نام جانبازان است چه معنا و مفهومی می تواند داشته باشد.  

 

آدرس این مطلب : 

تهران امروز 2/5/ 89 ص 15 

 


با تشکر از دقت نظر دوست عزیز ما آقای ملکوتی 

نظرات 3 + ارسال نظر
ساقی دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ق.ظ

علی آقا! اصلاح کن .روزنامه به بذر پاش ربطی ندارد.چراکه وطن امروز نیست بلکه تهران امروز است.
ظاهرا"قالیبافی است.

اکبر چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ق.ظ

سلام برادر عزیز .
با عرض سلام و تبریک نیمه شعبان در خصوص مطلب شما برادر عزیزم نکاتی را به استحضار می رسانم .
در تاریخ 31 تیر ماه در ستون سمت چپ صفحه 15 روزنامه خبری در مورد رئیس هیات انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت منتشر کردیم که از بنیاد شهید درباره آمار مصدومان شیمیایی گله کرده بود که من فایل ان را به پیوست تقدیم می کنم.
فردای همان روز خبری در مورد ... در همان ستون کار شده بود و متاسفانه به دلیل سرعت و عجله در کار خبر و البته سهل انگاری غیر عمد. در تصحیح و نمونه خوانی به سرکلیشه توجه نشده بود که باید تغییر می کرد
در کار روزنامه به خاطر سرعت در کار، گاهی اشتباهاتی روی می دهد که اصلا عمدی نیست. اما این اتفاق بدی بود و نباید می افتاد و وقتی ما هم فردای چاپ دیدیم همگی متاثر شدیم و اگر هم سکوت کردیم و توضیح و پوزشی ننوشتیم به این خاطر بود که فکر کردیم انتشار آن باعث گسترش آن خواهد شد لذا تصمیم گرفتیم ضمن دقت بیشتر به صورت عملی جبران مافات کرده و بیشتر به اخبار جانبازان عزیر و مشکلاتشان توجه کنیم.برای همین از دیروز ستون جانبازان را به عنوان ستون ثابت تعریف و از این پس خبرها و مشکلات جانبازان را منعکس خواهم کرد.
بنده مسئول این ماجرا هستم چون دبیر اجتماعی هستم . بنده حقیر دو سال در دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری در کنار آقایان بهبودی و سرهنگی و قزوه و محمد حسین جعفریان به جمع آوری آثار بچه های جنگ می پرداختم . سالهاعضو بسیج سیده الشهداء اسلامشهربوده ام .3 سال در گروه تلویزونی سپاه پاسداران در مورد جنگ برنامه ساختم.
کارم در روزنامه نگاری را در صفحه جبهه و جنگ روزنامه جمهوری با آقای علوی شروع کردم . و خانواده شهید هم هستم.
می خواهم بگویم من همیشه به بچه های جنگ ارادت قلبی داشته و دارم . آن اتفاق بد واقعا غیر عمد بود. ولی خیلی متاسفم که این اتفاق افتادو واقعا از شما و همه بر و بچه های جنگ پوزش می خواهم. اما اگر این پوزش مرا نپذیرفتید من حاضرم از فردا خودم در خواست اخراجم را بدهم . یا هر حکمی که شما بدهید با جان و دل بپذیرم.
با نهایت احترام و عرض ارادت به همه شما جانبازان بزرگوار
یا حق
برادرکوچکتان اکبر هاشمی

غلامرضا دوشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:21 ب.ظ

بسمه تعالی
تناقض قانون بین ارتش وسپاه
سلام علیکم
احتراما، از آنجاییکه در نحوه رفتار مابین سربازان جانباز دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی با بسیجیان و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوعی دوگانگی توسط دستگاههای متولی از جمله سازمان بیمه و بازنشستگی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد و این رفتار دوگانه اداری ناشی از برداشتها و تفسیرهای متفاوت از برخی مواد قانونی نیروهای مسلح می باشد، ذیلا گزارشی از قوانین موجود جهت استحضار و بررسی تقدیم می گردد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به ماده 53 قانون وظیفه و 198 ق–م–ا– س، خود با سربازان و بسیجیان جمعی که در دوران دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل شده اند، رفتاری مشابه با سربازان آجا بعمل آورد و آنان را تحت پوشش سازمان بیمه و بازنشستگی نیروهای مسلح قرار دهد.
به طوری که، ارتش ج – ا – ا با استفاده از ماده 153 و بند ج ماده 108 خود تقریبا تمام آزادگان خود و اکثریت جانبازان سرباز خود را مشمول بند ج نموده و از طریق ساتا برای آنان حقوقی معادل کادر ثابت همتراز ایجاد نموده است.
این رفتار دوگانه در نیروهای مسلح اعتراضاتی را در پی داشت تا اینکه سپاه مبالغی را تحت عنوان کمک معیشت به برخی از این عزیزان یا راسا و یا توسط ساتا پرداخت نمود.
سایر جانبازان بسیجی و سرباز سپاه خواستار اقدامی مشابه اقدام آجا می باشندو اعتقاد دارند در کشور و نیروهای مسلح افراد دارای یک شرایط کاملا مساوی دارای حقوقی کاملا یکسان می باشند و با استناد به بند نهم اصل سوم قانون اساسی خواستار رفع تبعیض ناروا و رفتاری عادلانه هستند.
اقداماتی از سال 1380 در جهت این تبعیض توسط سپاه بعمل آمد. گردش کاری توسط ستاد کل به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم شد که متاسفانه پیشنهادات ارائه شده به محضر معظم له اصلا مناسب نبود و به نوعی صورت مسئله را مشکل تر نمود. در پیشنهاد اول آنان، تعمیم ماده 153 قانون آجا به سپاه شده بود در حالی که توجه نشده بود که ماده 153 آجا عینا در ماده 171 سپاه نیز وجود دارد و به پیشنهاد (بند ب) این عزیزان اصلاح ماده 190 بود که اگر غرض این بود اصلا نیازی به گردش کار وجود نداشت و با توجه به اینکه اصل این قانون توسط مقّنن تصویب شده بود علی القاعده اصلاح آن نیز فرایند خاص خود را می طلبد. علی ایحال این موضوع علی رغم ابلاغ مقام معظم فرماندهی کل قوا در کش و قوس ستاد کل و دولت و وزارت دفاع در رفت و آمد می باشد و هیچ نتیجه ای حاصل نشد.
جلسات متعددی در مکانهای مختلف برگزار شد ولی متاسفانه به دلیل پراکندگی موضوعات و زمان کم جلسه هیچ کدام از جلسات درون سپاه و یا دولت و مجلس به سرانجام نرسید. علت اصلی این مقاومت پنهان که ظاهرا ماده 190 ق – م – ا – س میباشد ولی در اصل بار مالی ناشی از اجرا و اقدامی مشابه آجا در سپاه برای دولت و ساتا می باشد کاملا قابل درک و فهم می باشد ولی آیا هر کدام از علتهای ظاهر و پنهان این رفتار توجیهی برای رفتار دوگانه در نظام مقدس ج – ا – ا – می باشد؟!
به نظر می رسد اینکه این مشکل از طریق لایحه اصلاح ماده 190 یا پیش بینی آن در لایحه طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران قابل حل شدن است وعده …………….. بیش نمی باشد و حل این وضعیت که ادامه آن می تواند تبعات منفی سنگینی برای نیروهای مسلح و ایجاد مشکلات اجتماعی و امنیتی پیش بینی نشده ای را بدنبال داشته باشد باید با الویت و به فوریت حل شود. انتظار می رود برای رفع این معضل با توجه به سوابق موضوع که تصویر برخی از آنان به پیوست تقدیم می گردد، اقدام عاجلی توسط مسئولین مربوط در سطح دولت و مجلس و نیروهای مسلح بعمل آید.






برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد